Gå til innhold

På fredag kommer koronapasset


von Dünkel

Anbefalte innlegg

Gjest Laffatus
ostekaker skrev (57 minutter siden):

Snakket de om vaksinepasset idag?

 

Trur det kommer fredag den 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laffatus skrev (2 minutter siden):

Trur det kommer fredag den 11.

Ja det har jeg fått med meg, men jeg tenkte mer spesifikk hva passet går ut på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ToveM skrev (5 timer siden):

1114 alvorlige meldinger om bivirkninger,  ikke at de 1114 havnet på sykehuset 

Gikk litt fort i svingene, det er mer enn tusen som har fått alvorlige bivirkninger og de fleste havner på sykehus. Det har vært sagt tidligere at med alvorlig menes det sykehusinnleggelse. Men i listen under ser det nesten verre ut ..

B3462DD9-A7A3-4B03-A96F-E626D1FED5CE.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laffatus
ostekaker skrev (9 minutter siden):

Ja det har jeg fått med meg, men jeg tenkte mer spesifikk hva passet går ut på.

Ferie i utlandet og konserter og fotball osv.

Endret av Laffatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffatus skrev (Akkurat nå):

Ferie i utlandet og konseter og fotball osv 

Utifra jeg har skjønt har ikke det blitt bekreftet enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pterinochilus skrev (1 time siden):

Hvis du ikke er vaksinert må du ta en koronatest tror jeg.

Så vi som ikke har fått vaksine må betale masse for korona test, det blir skreiv fordeling føler jeg 😩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alleah skrev (33 minutter siden):

Så vi som ikke har fått vaksine må betale masse for korona test, det blir skreiv fordeling føler jeg 😩

Vil tro de står med hurtigtaster ved inngangen? Om ikke får du jo testa gratis også - trenger jo ikke å betale?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous11 skrev (10 minutter siden):

Vil tro de står med hurtigtaster ved inngangen? Om ikke får du jo testa gratis også - trenger jo ikke å betale?

Spørs om de vil belaste de offentlige test sentrene med personer som vil på konsert / arrangement 😓 Så man må sikkert ta den testen privat... Og de hurtigtestene så får man jo ikke svar på sekundet, slik jeg har forstått så tar det hvertfall 15 min? Det er ofte kaotisk fra før av ved inngang ved arrangementer, så tviler også på at de ønsker ha folk som blir stående og venter på svar resultater der. Man må vell ha det klart før man møter opp...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (23 timer siden):

Jeg er spent i forhold til at de nevner arrangementer.... det må jo bety arrangementer i Norge. Skal det bli skeiv fordeling? Evt hvordan? 
 

Jeg har bestilt billetter til en konsert i juni 🙄 Kan det bli til at jeg plutselig ikke får komme?

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alleah skrev (1 time siden):

Spørs om de vil belaste de offentlige test sentrene med personer som vil på konsert / arrangement 😓 Så man må sikkert ta den testen privat... Og de hurtigtestene så får man jo ikke svar på sekundet, slik jeg har forstått så tar det hvertfall 15 min? Det er ofte kaotisk fra før av ved inngang ved arrangementer, så tviler også på at de ønsker ha folk som blir stående og venter på svar resultater der. Man må vell ha det klart før man møter opp...

Det er nettopp dette som er problemet. Retten til koronapass (vaksinepass) er begrenset til vaksinasjon og å bli smittet i praksis.

Om det skal holdes konserter og brukes til andre ting, blir det for disse. De artistene og festivalene som lever av et ungt publikum har nok gitt opp dette allerede.

For mange unge blir valget å enten ta Janssen, bli smittet eller å holde seg hjemme. Sistnevnte er ikke noe alternativ. Så der de vaksinerte drar på konsert fester de uvaksinerte, gjerne yngre, i parken utenfor.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (45 minutter siden):

Det er nettopp dette som er problemet. Retten til koronapass (vaksinepass) er begrenset til vaksinasjon og å bli smittet i praksis.

Om det skal holdes konserter og brukes til andre ting, blir det for disse. De artistene og festivalene som lever av et ungt publikum har nok gitt opp dette allerede.

For mange unge blir valget å enten ta Janssen, bli smittet eller å holde seg hjemme. Sistnevnte er ikke noe alternativ. Så der de vaksinerte drar på konsert fester de uvaksinerte, gjerne yngre, i parken utenfor.

Ja, det er ganske sykt. Tipper det blir mye sånne grottefester som var i Oslo og andre underground, ulovlige arrangementer/konserter fremover om dette virkelig blir praksisen her i landet. Blir absolutt ikke overrasket om det skjer og kommer til å ha full forståelse for det. Regjeringen derimot blir vel "sjokkerte" og "bekymret"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

infectedsopp skrev (54 minutter siden):

Ja, det er ganske sykt. Tipper det blir mye sånne grottefester som var i Oslo og andre underground, ulovlige arrangementer/konserter fremover om dette virkelig blir praksisen her i landet. Blir absolutt ikke overrasket om det skjer og kommer til å ha full forståelse for det. Regjeringen derimot blir vel "sjokkerte" og "bekymret"

Og gjør vondt verre. Jeg tror det er ganske mange som ønsker å gjøre det stikk motsatte av hva Nakstad sier, for å si det forsiktig.

Selv vil jeg ha null samvittighetsproblemer med å ta meg en fest med mine uvaksinerte venner i sommer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laffatus skrev (1 time siden):

Hvorfor er korona pass gyldig i 90 dager og ikke lengere

Det stod i en avis en oppklaring ang det, det er gyldig i 1 år fremover, men pga fare for svindel så står det kun 3 mnd fremover i tid. Det oppdateres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (3 timer siden):

Ja

Med mindre du er smittet så kan du teste deg negativt og gå på konserten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
Hatsumomo skrev (1 time siden):

Med mindre du er smittet så kan du teste deg negativt og gå på konserten.

Forutsetter at man i det hele tatt får testet seg noe sted. Kan ikke tenke meg kommunens testkontor vil bruke tid og penger på å teste negativt på konsertfolket. De kommer vel til å trappe ned åpningstidene og (pga. lite smitte i omløp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitronmelisse skrev (5 timer siden):

Forutsetter at man i det hele tatt får testet seg noe sted. Kan ikke tenke meg kommunens testkontor vil bruke tid og penger på å teste negativt på konsertfolket. De kommer vel til å trappe ned åpningstidene og (pga. lite smitte i omløp).

Jada, alt blir sikkert møkkvanskelig og umulig å gjennomføre noe som helst. :fart2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmelisse skrev (5 timer siden):

Forutsetter at man i det hele tatt får testet seg noe sted. Kan ikke tenke meg kommunens testkontor vil bruke tid og penger på å teste negativt på konsertfolket. De kommer vel til å trappe ned åpningstidene og (pga. lite smitte i omløp).

Vi testet alltid på jobb for raskere svar. Nå som mange er vaksinert forsvant den muligheten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Jonette said:

Svært til pessimisme.. Er fullvaksinert med Pfizer og lever enda😉

Er egentlig positiv, men får litt fnatt av alle bivirkningene folk får :sjokkbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
Hatsumomo skrev (4 timer siden):

Jada, alt blir sikkert møkkvanskelig og umulig å gjennomføre noe som helst. :fart2:

Hvis du leser alle høringssvarene som kom inn fra ulike faginstanser på innføring av koronapass så var den aller sterkeste innvendingen fra alle at det ikke ville være testkapasitet nok og all nødvendig testing ikke er gjennomførbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...