Gå til innhold

På fredag kommer koronapasset


von Dünkel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Honey Dew skrev (32 minutter siden):

Gleder meg.

Til hva da?

Hva tror du kommer til å skje?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Laffatus said:

Vill det si at de med en dose kan reise til utlandet  eller mår mann ha dose 2 først

Jeg tror det, så lenge det er 2 uker etter vaksinasjon. Men sikkert mer restriksjoner enn som fullvaksinert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (1 time siden):

Av alle forkastelige ting regjeringen har gjort det siste året, er dette det aller verste. Jeg kaster opp. 

Hva er problemet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flovef skrev (1 time siden):

Mitt serfikat er rødt og ugyldig selv om jeg har fått første dose for en del uker siden 🤔

Er det ikke allmennkunnskap at man må ha to doser får å bli fullvaksinert??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ostekaker skrev (22 minutter siden):

Til hva da?

Hva tror du kommer til å skje?

Les overskriften en gang til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Les overskriften en gang til

😂

Okay, jeg skjønner du gleder deg til fredag når koronapasset kommer, men du vet ikke helt hvorfor. Okay.

😂

Endret av ostekaker
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostekaker skrev (5 minutter siden):

😂

Okay, jeg skjønner du gleder deg til fredag når koronapasset kommer, men du vet ikke helt hvorfor. Okay.

😂

Det er ikke forbudt å glede seg. Jeg er bare glad for å få det. 

Endret av Honey Dew
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Hvorfor står det kun 3 måneders varighet/gyldighet på korona/vaksinepasset? Jeg kikket på mitt nå, og det var grønt, og så sto det en gyldighet til første uken i september?

Noen som vet hvorfor det er så kort gyldighet? Hva skal man liksom gjøre etter det? Vil de vurdere hele koronapass-greia på nytt da?

Kanskje de skal vurdere en evt 3.dose?

De er vel fortsatt usikre på hvor lenge vaksinen varer....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk hvordan negativ test ble brukt som argumentasjon for at dette ikke blir diskriminering, men når det kommer til stykket er det strøket bort fra regninga. Det ble vel som forventet ikke mulig å gjennomføre.

Norgesferie blir det uansett. Og selvsagt fremtidig boikott av alle selskaper som velger å benytte dette passet innenlands. :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Peonjenta said:

Er det ikke allmennkunnskap at man må ha to doser får å bli fullvaksinert??

Hva har det med saken å gjøre? Man skal få koronapass etter èn dose 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (30 minutter siden):

Det er ikke forbudt å glede seg. Jeg er bare glad for å få det. 

Hva med de som vil ha vaksinen men ikke får den ennå? Skal man vifte med passet og si» jeg kan reise jeg men ikke du». Det er jo litt barnslig😄
Jeg vil ikke ha vaksinen-så ved å velge selv hva jeg vil ha i min kropp-blir jeg straffet ved å få færre rettigheter. 

Endret av mima
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mima skrev (1 minutt siden):

Hva med de som vil ha vaksinen men ikke får den ennå? Skal man vifte med passet og si» jeg kan reise jeg men ikke du». Det er jo litt barnslig😄
Jeg vil ikke ha vaksinen-så ved å velge selv hva jeg vil ha i min kropp-blir jeg straffet ved å få færre rettigheter. 

Det er derfor vi vaksinerer oss. De som ikke kan vaksineres, får nok en dokumentasjon på dette.

Det er ikke synd i antivaxere.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent i forhold til at de nevner arrangementer.... det må jo bety arrangementer i Norge. Skal det bli skeiv fordeling? Evt hvordan? 
 

Jeg har bestilt billetter til en konsert i juni 🙄 Kan det bli til at jeg plutselig ikke får komme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Det er derfor vi vaksinerer oss. De som ikke kan vaksineres, får nok en dokumentasjon på dette.

Det er ikke synd i antivaxere.

Jeg mener de som vil ha vaksinen men er sist i køen? 
 

Når ble det å bestemme over egen kropp= være samfunnsfiende? Vi er vel ikke et totalitært religiøst land er vi?

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (2 timer siden):

Hvorfor står det kun 3 måneders varighet/gyldighet på korona/vaksinepasset? Jeg kikket på mitt nå, og det var grønt, og så sto det en gyldighet til første uken i september?

Noen som vet hvorfor det er så kort gyldighet? Hva skal man liksom gjøre etter det? Vil de vurdere hele koronapass-greia på nytt da?

Kanskje fordi det er en veldig midlertidig løsning? Man tenker jo at i høst blir alle vaksinert og det blir ikke behov for dette passet lenger?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laffatus
Alleah skrev (39 minutter siden):

Jeg er spent i forhold til at de nevner arrangementer.... det må jo bety arrangementer i Norge. Skal det bli skeiv fordeling? Evt hvordan? 
 

Jeg har bestilt billetter til en konsert i juni 🙄 Kan det bli til at jeg plutselig ikke får komme?

Det er derfor pase kommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (3 timer siden):

Hva er problemet med reising, alle risikogrupper er vaksinert. Trenger ingen tiltak i hele tatt egentlig

Alle i risikogruppene er ikke vaksinert,hvor tar du det fra? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 timer siden):

Hvorfor står det kun 3 måneders varighet/gyldighet på korona/vaksinepasset? Jeg kikket på mitt nå, og det var grønt, og så sto det en gyldighet til første uken i september?

Noen som vet hvorfor det er så kort gyldighet? Hva skal man liksom gjøre etter det? Vil de vurdere hele koronapass-greia på nytt da?

Vel, min lege sa at selv de vaksinerte hadde ikke antistoffer (eller spor) i blodet etter 3-6 måneder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...