AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #21 Del Skrevet 17. juni 2021 Jeg lurer på om det er vanlig å få forsinka el etter pfizer dose 2, noen som vet? Anonymkode: 42474...588 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 17. juni 2021 #22 Del Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg lurer på om det er vanlig å få forsinka el etter pfizer dose 2, noen som vet? Anonymkode: 42474...588 Min EL kom en uke senere enn den pleier etter pfizer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #23 Del Skrevet 4. juli 2021 Fame skrev (På 17.6.2021 den 16.51): Min EL kom en uke senere enn den pleier etter pfizer Kom mensen sent også? Anonymkode: a2aee...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 4. juli 2021 #24 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kom mensen sent også? Anonymkode: a2aee...475 Det husker jeg faktisk ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #25 Del Skrevet 4. juli 2021 Jeg svarte tidligere i tråden at jeg tok vaksine når jeg var gravid, men så tidlig at jeg ikke viste det på vaksine tidspunktet. Jeg er fremdeles ikke stresset av dette, og jeg er fremdeles gravid, med et foster som utvikler seg helt som det skal 🥰 Dersom dere googler "covid-19 vaccine pregnant" så finner dere masse informasjon om at dette ikke er farlig. Nå begynner de å få forskningsresultater også, fordi de som var "prøvekaniner" for vaksinen fikk vaksinen for så lenge siden at noen har gått igjennom et helt svangerskap. De har heller ikke funnet noen risikoer/feil med svangerskap eller barnet som blir født hos dyr som fikk vaksinen under forskningsperioden. Norske myndigheter er veldig strenge på dette, men det er synd at det fører til at damer blir så utrolig redde for å bli gravide når de nettopp har tatt vaksinen (eller at det skal være noe skummelt med sæden til en mann som har tatt vaksinen). Jeg legger ved noen linker jeg syntes var informative: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/recommendations/pregnancy.html https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-vaccination-women-of-childbearing-age-currently-pregnant-planning-a-pregnancy-or-breastfeeding/covid-19-vaccination-a-guide-for-women-of-childbearing-age-pregnant-planning-a-pregnancy-or-breastfeeding Utdrag fra linkene: Studies in animals receiving a Moderna, Pfizer-BioNTech, or J&J/Janssen COVID-19 vaccine before or during pregnancy found no safety concerns in pregnant animals or their babies. Early dataexternal icon from these systems are preliminary, but reassuring. These data did not identify any safety concerns for pregnant people who were vaccinated or for their babies. There is no need to avoid pregnancy after COVID-19 vaccination. There is no evidence that COVID-19 vaccines have any effect on fertility or your chances of becoming pregnant. Jeg mener at vi i Norge skal følge Norges myndigheter sine anbefalinger, men for de som er som meg er gravid rett etter vaksine, eller lurer på om de er der, så kan vi nok slappe helt av! Og så er det lurt å tenke på at gravide er i risiko for alvorlig covid-sykdom, og alvorlig sykdom er en risiko for spontanabort. Anonymkode: e9bbe...aed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #26 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg svarte tidligere i tråden at jeg tok vaksine når jeg var gravid, men så tidlig at jeg ikke viste det på vaksine tidspunktet. Jeg er fremdeles ikke stresset av dette, og jeg er fremdeles gravid, med et foster som utvikler seg helt som det skal 🥰 Dersom dere googler "covid-19 vaccine pregnant" så finner dere masse informasjon om at dette ikke er farlig. Nå begynner de å få forskningsresultater også, fordi de som var "prøvekaniner" for vaksinen fikk vaksinen for så lenge siden at noen har gått igjennom et helt svangerskap. De har heller ikke funnet noen risikoer/feil med svangerskap eller barnet som blir født hos dyr som fikk vaksinen under forskningsperioden. Norske myndigheter er veldig strenge på dette, men det er synd at det fører til at damer blir så utrolig redde for å bli gravide når de nettopp har tatt vaksinen (eller at det skal være noe skummelt med sæden til en mann som har tatt vaksinen). Jeg legger ved noen linker jeg syntes var informative: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/recommendations/pregnancy.html https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-vaccination-women-of-childbearing-age-currently-pregnant-planning-a-pregnancy-or-breastfeeding/covid-19-vaccination-a-guide-for-women-of-childbearing-age-pregnant-planning-a-pregnancy-or-breastfeeding Utdrag fra linkene: Studies in animals receiving a Moderna, Pfizer-BioNTech, or J&J/Janssen COVID-19 vaccine before or during pregnancy found no safety concerns in pregnant animals or their babies. Early dataexternal icon from these systems are preliminary, but reassuring. These data did not identify any safety concerns for pregnant people who were vaccinated or for their babies. There is no need to avoid pregnancy after COVID-19 vaccination. There is no evidence that COVID-19 vaccines have any effect on fertility or your chances of becoming pregnant. Jeg mener at vi i Norge skal følge Norges myndigheter sine anbefalinger, men for de som er som meg er gravid rett etter vaksine, eller lurer på om de er der, så kan vi nok slappe helt av! Og så er det lurt å tenke på at gravide er i risiko for alvorlig covid-sykdom, og alvorlig sykdom er en risiko for spontanabort. Anonymkode: e9bbe...aed Takk for at du deler! Kan jeg spørre hvor langt du er på vei? Har du vært på noen kontroller? Anonymkode: a2aee...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #27 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for at du deler! Kan jeg spørre hvor langt du er på vei? Har du vært på noen kontroller? Anonymkode: a2aee...475 Jeg er mellom 9 og 10 uker. Var på tidlig ultralyd for ca en uke siden, og alt ser helt normalt ut. Normal størrelse og fin hjertebank 😊 Anonymkode: e9bbe...aed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #28 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er mellom 9 og 10 uker. Var på tidlig ultralyd for ca en uke siden, og alt ser helt normalt ut. Normal størrelse og fin hjertebank 😊 Anonymkode: e9bbe...aed Så godt å høre! Gratulerer! 💝 Anonymkode: a2aee...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå