Gå til innhold

Gravid rett etter corona-vaksinen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har blitt gravid under 2 uker etter vaksine? 

Anonymkode: a2aee...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du om det er mulig? Det er ikke anbefalt.

Anonymkode: bcb76...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenker du om det er mulig? Det er ikke anbefalt.

Ja, og jeg vet det.  

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vaksinen 5 dager etter eggløsning🙄 så får tiden vise om det ble klaff. Det er ikke anbefalt fordi mange kan ha symptomer i 2 uker etter vaksinen. I dårlig form, så setter de to uke for å sikre seg. Man skal jo høre på det, men jeg føler ikke jeg har noen prøve mnd å miste da jeg allerede har mistet mange prøveperioder iløpet av det året vi har vært prøvere. Hvis jeg nå er gravid så går nok det helt fint, jeg har ikke vært noe dårlig eller noe etter vaksinen heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Love90 skrev (1 minutt siden):

Jeg tok vaksinen 5 dager etter eggløsning🙄 så får tiden vise om det ble klaff. Det er ikke anbefalt fordi mange kan ha symptomer i 2 uker etter vaksinen. I dårlig form, så setter de to uke for å sikre seg. Man skal jo høre på det, men jeg føler ikke jeg har noen prøve mnd å miste da jeg allerede har mistet mange prøveperioder iløpet av det året vi har vært prøvere. Hvis jeg nå er gravid så går nok det helt fint, jeg har ikke vært noe dårlig eller noe etter vaksinen heller. 

Lovlig risikabel tankegang? Det er reaksjonen i kroppen som kan påvirke evt. graviditet, ikke selve stikket! Det er en grunn til at det trengs større forsiktighet ved vaksinering av gravide.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir spennende å se hva som kommer ut da, om ikke annet :fnise:

Anonymkode: f3095...7bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er prøver og skal ta vaksine nr 2 på fredag. Vet ikke om det blir noe før IKM rundt 27-28 denne mnd. 

Anonymkode: e0a7e...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel mer det at man ikke vet hva vaksinen kan gjøre med fosterets utvikling. Ikke fordi man kan være dårlig i 2 uker. Så jeg hadde faktisk ikke tatt sjansen. Er ikke godt nok forsket på til å si om vaksinasjon rundt unnfangelse kan påvirke på noen som helst måte, så av sikkerhetsmessige grunner er det greit å vente. 

Jeg kommer til å vente med vaksinen til jeg er ferdig med å få de barna jeg vil ha. Redd det skal påvirke fertiliteten. Man hører og leser så mye forskjellig. 

Dette var forresten ikke direkte til deg ts. Men til de som prøver mens de også tar vaksinen. 

Anonymkode: 7a286...200

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok vaksine dose 2 mellom el og ikm. Jeg vurderte muligheten for at jeg var gravid som så lav at jeg tok sjansen. Men, det viste seg at jeg var gravid 😊 Det hadde uansett ikke slått ut hadde jeg tatt test på vaksinedagen. Hovedgrunnen til at de ikke anbefaler vaksine til gravide eller de som ønsker å bli gravide, er at de ikke har nok data på dette, fordi det er ikke etisk riktig å forske på. Det er ikke noe jeg stresser med, satser på at det går fint 😊 Det er ikke noe jeg kan gjøre fra eller til nå uansett. 

Det skal også sies at jeg var en av de som fikk litt forlenget syklus etter første dose, men det gikk seg til og var tilbake til normalen den syklusen jeg ble gravid 😊

Anonymkode: e9bbe...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er vel mer det at man ikke vet hva vaksinen kan gjøre med fosterets utvikling. Ikke fordi man kan være dårlig i 2 uker. Så jeg hadde faktisk ikke tatt sjansen. Er ikke godt nok forsket på til å si om vaksinasjon rundt unnfangelse kan påvirke på noen som helst måte, så av sikkerhetsmessige grunner er det greit å vente. 

Jeg kommer til å vente med vaksinen til jeg er ferdig med å få de barna jeg vil ha. Redd det skal påvirke fertiliteten. Man hører og leser så mye forskjellig. 

Dette var forresten ikke direkte til deg ts. Men til de som prøver mens de også tar vaksinen. 

Njei. Hovedgrunnen til at det ikke anbefales til gravide i første trimester er fordi en del får feber som bivirkning, og det er ikke heldig for fosterutviklingen. Det er ingenting som tilsier at vaksinen i seg selv kan skade fosteret. 

Selv tar jeg prøvepause til jeg kan få i alle fall første dose. Fordi jeg syns korona som gravid er mye mer skremmende enn eventuelle vaksinebivirkninger... 

Anonymkode: 6569f...cdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du kilder til det du referer til? 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tok vaksine dose 2 mellom el og ikm. Jeg vurderte muligheten for at jeg var gravid som så lav at jeg tok sjansen. Men, det viste seg at jeg var gravid 😊 Det hadde uansett ikke slått ut hadde jeg tatt test på vaksinedagen. Hovedgrunnen til at de ikke anbefaler vaksine til gravide eller de som ønsker å bli gravide, er at de ikke har nok data på dette, fordi det er ikke etisk riktig å forske på. Det er ikke noe jeg stresser med, satser på at det går fint 😊 Det er ikke noe jeg kan gjøre fra eller til nå uansett. 

Det skal også sies at jeg var en av de som fikk litt forlenget syklus etter første dose, men det gikk seg til og var tilbake til normalen den syklusen jeg ble gravid 😊

Har du snakket med lege etter du har funnet ut at du er gravid rett etter vaksinen? Hva sa legen isåfall? Jeg er kanskje i samme situasjon, finner ut det om noen dager👍🏻 Hva er risikoen isåfall?

Anonymkode: bb17b...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du snakket med lege etter du har funnet ut at du er gravid rett etter vaksinen? Hva sa legen isåfall? Jeg er kanskje i samme situasjon, finner ut det om noen dager👍🏻 Hva er risikoen isåfall?

Anonymkode: bb17b...aff

Nei, jeg har ikke snakket med lege ennå. Jeg ser ikke hva legen skal kunne gjøre med det. Enten så går det bra eller så går det ikke bra, det er det ikke noe legen kan gjøre noe med. Legene har ikke noen annen informasjon/anbefalinger om dette enn det som står på fhi sine nettsider. (ikke meningen å være krass 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 17.20):

Hvor langt er du på vei? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle ta dose to i midten av mai, men ble gravid. Legen jeg rådførte meg med da sa at grunnen til at de hovedsakelig ikke anbefaler annen vaksine enn influensavaksinen til gravide i første trimester, er fordi det er så mye som skjer de tre første månedene at kroppen ikke trenger tilleggsbelastningen. Det er ingenting som tilsier at vaksinen skal påvirke fosterutviklingen.

Denne graviditeten endte med SA, så jeg tok vaksinen på onsdag. Veldig glad jeg ikke tok vaksinen som gravid, fikk høy feber, kraftig hodepine og masse muskel- og leddsmerter som varte i omtrent to døgn. Det er først nå jeg føler meg i god nok form til å sitte oppreist, hadde vært veldig bekymret for fosteret dersom jeg hadde vært gravid

Anonymkode: ad309...e3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skulle ta dose to i midten av mai, men ble gravid. Legen jeg rådførte meg med da sa at grunnen til at de hovedsakelig ikke anbefaler annen vaksine enn influensavaksinen til gravide i første trimester, er fordi det er så mye som skjer de tre første månedene at kroppen ikke trenger tilleggsbelastningen. Det er ingenting som tilsier at vaksinen skal påvirke fosterutviklingen.

Denne graviditeten endte med SA, så jeg tok vaksinen på onsdag. Veldig glad jeg ikke tok vaksinen som gravid, fikk høy feber, kraftig hodepine og masse muskel- og leddsmerter som varte i omtrent to døgn. Det er først nå jeg føler meg i god nok form til å sitte oppreist, hadde vært veldig bekymret for fosteret dersom jeg hadde vært gravid

Men jeg kommer ikke til å vente med prøvingen pga vaksinen, så når jeg har sluttet å blø så setter vi igang igjen selv om det kanskje er før det har gått to uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2021 den 13.30):

Men jeg kommer ikke til å vente med prøvingen pga vaksinen, så når jeg har sluttet å blø så setter vi igang igjen selv om det kanskje er før det har gått to uker

hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/14/2021 at 8:22 PM, AnonymBruker said:

hvordan går det med deg? 

Det går fint med meg, kroppen virker som den er tilbake til normalen både etter SA og vaksinen. Men vaksinebivirkningene var helt grusomme, lenge siden ejg har følt meg så elendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om far nettopp har tatt vaksinen men ikke mor, og vi har sex ved eggløsning nå? Er det samme utryggheten? At spermen kan påvirkes av hans vaksine? Jeg er ikke vaksiner enda 

Anonymkode: 89607...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...