Gå til innhold

IVF, blødning og positiv test

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei - kanskje noen av dere kan hjelpe meg. Min mann og jeg satt på onsdag inn et 5 dagers blastocyst, som tilsier at jeg er ca 11 dpo i dag. (ferskforsøk om det har noe å si..)

I går begynte jeg å blø og hadde skikkelig mensensmerter, murringer og hele pakka. Var helt sikker på at dette forsøket gikk i vasken. SÅ sikker. Det var ferskt rødt blod og litt brunlig utover dagen. Skulle i dag få bekreftet at forsøket ikke gikk, med negativ g-test. Tok derfor å testet og jeg ble stående å stirre dumt på testen fordi jeg skjønte det ikke. Sterk strek på den ene, så måtte ta en digital - gravid 1-2.. what?! Har heller ikke blødd noe mer i dag..

Kan det være at det festet seg, men at jeg mistet det i går og at det da fortsatt vil slå ut positivt? 

Kan det være noen støttemedisiner? Det er 14 dager siden Ovitrelle, så den skal jo være ute..

Jeg skjønner liksom ikke... Kan man stole på testene selv om klinikken vil vente med blodprøver til 14 dager etter innsett?

Anonymkode: 855e6...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en svangerskapsblødning. Ikke unormalt i dpo-land. 10 dpo er vel for tidlig for deg å få mensen så? Og med  den positive testen så støtter det teorien! Jeg har selv opplevd en tre dager lang blødning rundt denne tiden, og svangerskapet gikk helt fint. Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å vente å se i dagene fremover om testen blir sterkere eller ikke. Håper den blir det 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme da jeg hadde ivf. Gikk fint i mitt tilfelle og dette er ganske normalt sa min lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søstera mi hadde det akkurat likt. Hun var sikker på spontanabort, men nå er hun i andre trimester og alt er fortsatt bra. Hun blødde noen flere ganger også i første trimester, men ingenting hadde med fosteret å gjøre. 

Anonymkode: 12160...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jeg og deg skrev (1 time siden):

Opplevde det samme da jeg hadde ivf. Gikk fint i mitt tilfelle og dette er ganske normalt sa min lege

Så godt å høre at det gikk fint med deg. Jeg var helt sikker på at løpet var kjørt i går - så ble veldig overrasket da testen ble positiv i dag. Ble så usikker på om jeg kunne stole på den. Snakket med legen i dag og hun sa også at det var helt normalt i en slik prosess. Men har ekstremt med mensenmurringer.. litt sånn kramper som kommer og går, men nesten ikke noe blod i dag... denne kroppen altså 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Søstera mi hadde det akkurat likt. Hun var sikker på spontanabort, men nå er hun i andre trimester og alt er fortsatt bra. Hun blødde noen flere ganger også i første trimester, men ingenting hadde med fosteret å gjøre. 

Anonymkode: 12160...0df

Så godt å høre ❤️ man bli innmari usikker i en slik prosess. Mye redsel!! Så bra at det gikk fint med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Amatariel skrev (4 timer siden):

Høres ut som en svangerskapsblødning. Ikke unormalt i dpo-land. 10 dpo er vel for tidlig for deg å få mensen så? Og med  den positive testen så støtter det teorien! Jeg har selv opplevd en tre dager lang blødning rundt denne tiden, og svangerskapet gikk helt fint. Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å vente å se i dagene fremover om testen blir sterkere eller ikke. Håper den blir det 🤞

Ja, syklusen er jo en del kortere pga. stimulering og egguthenting på syklusdag 11. nå er jeg på CD 22, så skal absolutt ikke ha mensen enda og i tillegg går jeg på støttemedisiner som skal «stoppe» mensen. Men det var disse murringene sammen med blødningen som gjorde meg så sikker på at forsøket var mislykket.. Så jeg ble ekstremt overrasket da det slo ut på digital i dag.. Kan den slå ut så sterkt om det kun er kjemisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde det samme da jeg ble gravid med IVF. Vi var ute og spiste for å feire positiv test da jeg begynte å blø, og jeg var sikker på at det gikk galt. Men det gjorde ikke det, vi fikk ei frisk jente til termin. 

Anonymkode: debc1...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så jeg ble ekstremt overrasket da det slo ut på digital i dag.. Kan den slå ut så sterkt om det kun er kjemisk?

Ja, digital kan slå ut ved kjemisk (den korrekte betegnelsen på kjemisk er vel om man mister før uke 5? Så det viktige her blir at testen holder seg positiv og at du får økning om en stund. Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg hadde det samme da jeg ble gravid med IVF. Vi var ute og spiste for å feire positiv test da jeg begynte å blø, og jeg var sikker på at det gikk galt. Men det gjorde ikke det, vi fikk ei frisk jente til termin. 

Takk for at du deler. Opplevde du menslignende-murringer også? Det føles hele tiden som om jeg skal få mensen. Kommer litt i bølger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for at du deler. Opplevde du menslignende-murringer også? Det føles hele tiden som om jeg skal få mensen. Kommer litt i bølger..

Ja, jeg hadde mye av det. Det var nesten mer enn jeg vanligvis har ved mensen. 

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...