Gå til innhold

Skravletråd for oss som er lei av sommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så forbaska lei denne sommeren og den har bare vart en uke(!!!). Så forbanna varmt hele tiden. Umulig å få sove om nettene. Svetter når jeg skal stå på badet og ordne meg og sminke meg.

Et evig mas og press om å være sosial og glad hele tiden. 
Takker man nei til å være med på et sosialt sammentreff er man kjip og blir upopulær. 

Alkohol i alt sosiale situasjoner. Jeg har blakket meg totalt den siste uka fordi vennegjengen skal ha meg med på alt av sosiale ting som koster også. Og flere uker til lønningsdag. 


Nei teller ned dager til 1.september fordi da er det høst. Roligere og kortere dager. Det er ordentlig mørkt om nettene. Mindre sosialt press rundt seg. Deiligere temperaturer. 

 

Tenkte dette kunne være en klage/skravletråd for oss som er lei av sommeren og det vi misliker med sommer. De som føler seg truffet og liker sommeren godt kan samles et annet sted så vi likesinnede kan klage i fred :)

Jaja, god sommer!

Anonymkode: d8628...70d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig i at det er jævlig varmt og at jeg er lei, men tenk hvordan det er for folk som er helt alene nå, ts. Som har ingen å gå ut med, å kose seg med. "Alle" andre er i parker, kaféer, på stranda sammen med venner, men noen...

Anonymkode: f17a2...291

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig i at det er jævlig varmt og at jeg er lei, men tenk hvordan det er for folk som er helt alene nå, ts. Som har ingen å gå ut med, å kose seg med. "Alle" andre er i parker, kaféer, på stranda sammen med venner, men noen...

Anonymkode: f17a2...291

Så klart er det ille å være ensom og spesielt på en tid som sommer hvor det er ekstra press på å være sosial. Men selv jeg som har venner blir lei av det presset på å være sosial hele tiden. Jeg liker veldig godt egentid for meg selv for å lade batteriene

- TS

Anonymkode: d8628...70d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det er mulig å bli lei noe som ikke har begynt skikkelig?

Og det er ikke så varmt, rundt 22-24 grader er ikke jævlig varmt. Prøv 30+ da kan dere syte.

Anonymkode: 437ef...969

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan det er mulig å bli lei noe som ikke har begynt skikkelig?

Og det er ikke så varmt, rundt 22-24 grader er ikke jævlig varmt. Prøv 30+ da kan dere syte.

Anonymkode: 437ef...969

Jeg skrev i HI at dette ikke er en tråd for de som elsker sommeren og skal syte over at vi som ikke liker sommeren får syte her i fred. Jesus

Anonymkode: d8628...70d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Press? Jeg tror dette er noe du skaper selv, fordi du føler at du må være med på alt. En invitasjon er en invitasjon, ingen forventning.

Jeg er i midten av 20-årene, voksen og selvstendig. Har aldri følt på noe press verken i ungdom eller voksenalderen. Tror det handler om at jeg har ryggrad, klarer å sette grenser og kjenne på mine egne behov. Jeg har valgt å ikke ha sosiale medier, fordi jeg føler ikke noe behov for å være tilgjengelig konstant - eller følge med på alt som skjer rundt om.

Hvis jeg får en invitasjon til å finne på noe, så kjenner jeg først på om dette er noe jeg ønsker eller vil. Om jeg ønsker å være hjemme, så takker jeg pent nei. Vennene mine respekterer det. De forventer ikke at jeg skal være med på alt.

Jeg synes det blir litt teit å lage et problem, av noe som ikke er et problem i seg selv. Problemet ditt kan jo fikses, bare du lærer deg å takke nei - og sette dine behov først.

Anonymkode: 12dbe...c1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skrev i HI at dette ikke er en tråd for de som elsker sommeren og skal syte over at vi som ikke liker sommeren får syte her i fred. Jesus

Anonymkode: d8628...70d

Det var bare et spørsmål.....jesus 🙄

Anonymkode: 437ef...969

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg misliker aller mest er spredningen av pollen og kryssallergier pga av det.

Her var jeg sammen med gode venner nettopp og det kostet meg ikke en krone. Grilling ved sjøen og jeg hadde mat hjemme fra før.

Men det jeg vet er ekstra ille om sommeren i heten er å ha et ledd i gips. Jeg har ei her som lengter litt til kjøligere dager. Men det som kan være irriterende her er at når det først begynner å regne, så regner det gjerne i noen uker før det slutter.

Jeg foretrekker over 20 grader og sol fremfor 9-13 gradert og regn.

Anonymkode: 9b776...4ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sommeren. Men samtidig syns jeg det litt er trist fordi jeg har innsett jeg er aldri den som blir spurt lengre om å finne på noe. Som regel er alltid jeg som må ta kontakt. Og syns det er litt trist å sitte mye hjemme å gå glipp av så mye.
 

Jeg er midten av førtiårene og alltid likt å være sosial. Var enklere før. Så jeg vet ikke om det pga meg folk har trukket seg unna eller om det dem har nok med seg selv.

Jeg har heller ikke den energien som jeg hadde før. Jeg vil så mye mer, men orker ikke så mye.

Misunner min datter (og er veeeeldig glad på hennes vegne) angående hennes sosiale liv. Hun er snart 17 år og er ute med venner eller sammen med kjæresten og har noe å gjøre hele tiden. 
 

Jeg savner å være ung, sprek og være ute på livet. I turområdet som jeg både går mye tur og jogger så er det mange ungdommer som spiller volleyball. Jeg har så lyst til å spørre om å få være med å spille. Men hvem vil ha med ei middelaldrende kvinne i førtiårene🙈. Det kribler i hele kroppen når jeg går forbi (jeg er tidligere håndballspiller og volleyballspiller). 
Så bare nyyyt det av å være ung.

Anonymkode: 32908...7d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 18.13):

Press? Jeg tror dette er noe du skaper selv, fordi du føler at du må være med på alt. En invitasjon er en invitasjon, ingen forventning.

Jeg er i midten av 20-årene, voksen og selvstendig. Har aldri følt på noe press verken i ungdom eller voksenalderen. Tror det handler om at jeg har ryggrad, klarer å sette grenser og kjenne på mine egne behov. Jeg har valgt å ikke ha sosiale medier, fordi jeg føler ikke noe behov for å være tilgjengelig konstant - eller følge med på alt som skjer rundt om.

Hvis jeg får en invitasjon til å finne på noe, så kjenner jeg først på om dette er noe jeg ønsker eller vil. Om jeg ønsker å være hjemme, så takker jeg pent nei. Vennene mine respekterer det. De forventer ikke at jeg skal være med på alt.

Jeg synes det blir litt teit å lage et problem, av noe som ikke er et problem i seg selv. Problemet ditt kan jo fikses, bare du lærer deg å takke nei - og sette dine behov først.

Anonymkode: 12dbe...c1c

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Anonymkode: a052c...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til høsten, for da blir det mørkere igjen og mulig å få sove.

Hater, hater, hater, disse lange lyse sommernettene! Og ja, jeg har persienner og lystette gardiner, uten at det hjelper. Hjernen min har ikke godt av dagslys 24 timer i døgnet.

Anonymkode: fed87...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker sommer men da skal det være akkurat så jeg greier å sitte på verandaen uten å fryse. Trenger ikke masse sol og varme. Og for all del ikke badetemperaturer for det er altfor mye skrål og hyl for min del 

Anonymkode: 9c4c4...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får flytte til Bergen da, her har det vært 11gr og plaskende regn i dag!

Anonymkode: b47d5...168

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er høsten allerede kommet. 9 grader som føles som 5 her i formiddag. Og plaskende regn.

Her har venner ikke tid til å finne på noe. Folk har jo fulle jobber og familie.

Anonymkode: 9b776...4ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvordan det er mulig å bli lei av sommer i Norge, vanligvis har vi jo knapt nok sommervær. Det virkelig gode været med sol og fine temperaturer varte vel i rundt 14 dager i år, det er ganske lenge til Norge å være, det er sant, Vanligvis er det snakk om en dag, en helg eller toppen en uke. Så går det utfor meg 10-15 grader og pøsregn, og da bruker det å vare så lenge at sommermånedene er gått når det er over. For det går da ikke an å klage på at det er sommer på kalenderen, når det ikke er hverken varmt eller noe annet som kan minne om sommer.

Her er det akkurat nå 13 grader og tidenes skybrudd. Var nettopp ute for å redde de stakkars plantene mine fra å drukne, så nå står de i stua. For et par netter siden var det så kaldt at naboen våknet av at hun frøs og trodde hun hadde fått feber, frem til hun så at det var 6 grader ute. Er det noen som burde få lov til å klage her i Norge så er det oss som faktisk liker sommer, vi blir ikke akkurat tilgodesett med mye moro. Alt tyder på at det allerede er over for i år. 

Anonymkode: 15e3e...5c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke heller sommervarmen noe særlig. Men nå er det litt regn og 13/14 grader og helt supert syns jeg. Liker det sånn året rundt for min del.

Anonymkode: 0b083...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at de som er glade i sommeren ikke klarer la være å kommentere her, haha.

Ikke glad i sommeren selv, hater å bli varm og svett med mindre jeg trener. Insekter, lys hele døgnet, varmt om natta... nei fy søren, takke seg til høsten! Deilig ruskevær som det er friskt å være ute i, koselig å tenne lys, godt å sove om natta.

I år har jeg en tre mnd gammel baby i tillegg, som må holdes unna sola og varmen, så ikke kan vi gjøre stort heller, pluss at baby blir grinete av å være varm... teller dager til høsten!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater sommeren også. Alt for varmt, og lyse kvelder liker jeg ikke. Gleder meg til høsten når det blir kjølig og mørkt på ettermiddagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...