Gå til innhold

Budsjettlekkeasjer ( av finansminister Per Kr. Foss)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

- Landets ett - treåringer fratas småbarnstillegget på 7884 kroner i året.

- Bistand til fattige land økes med nærmere en milliard kroner.

Send ALLE pengene ut av landet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stjeler ihvertfall ikke 1 milliard fra barna og sender det ut av landet!

Hvem får pengene denne gangen - Bin Laden, Saddam eller en eller annen korrupt diktator i Afrika?

Går det likevel til et "godt formål", så tipper jeg at kun halvparten av pengene kommer frem!

Finansministerens familiesituasjon har vel lite med dette å gjøre, Terje?

Deler av innlegget er fjernet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig han "tar fra barna" disse pengene fordi han selv ikke kan få barn? Kan det tenkes at det går an å være opptatt av barn selv om man ikke har barn selv? Jeg kjenner ikke denne saken, men har en sterk følelse av at du har bestemt deg for å ikke like mannen uansett, bare fordi han er homo.

Du har forresten helt sikkert rett i at pengene går til Saddam og Bin Laden. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har egentlig ikke noe med at han er homo. Jeg blir bare så jævlig forbanna.

Hva om de brukte de pengene til å pusse opp skolene og gir de skikkelig datautstyr? Eller til noe annet fornuftig HER I LANDET!

Det hadde vært bedre å tatt pengene fra et kulturbudsjett; feks. den nye operan som kommer. Hva skal vi med en opera som koster 10 milliarder (eller hvor mye det er)?

Jeg var på et kurs på Hotel Christianania for et par år siden. Vi hadde betalt 3000,- pr. dag for å delta . I naborommet ble det avholdt en konferanse hvor det eneste jeg fikk med meg at det hadde noe med bistand å gjøre. Det var 200 stykker der! Skjønner dere hva det koster. Og deltakerne kom fra alle verdensdeler!!!!!!!!!!!

Og det var jeg og de andre som betalte 3000,- hver dag som egentlig betalte gildet!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy faen!

Var det Jagland eller Gerhardsen som foreslo at vi skulle ansette flere i det offentlige? Idioter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terje, jeg har endret overskriften din på denne tråden.

Seksuell legning diskuterer du i forumet for seksualitet. Det har vel dessuten lite med budsjettdiskusjonen å gjøre.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Siri

Jeg var på et kurs på Hotel Christianania for et par år siden. Vi hadde betalt 3000,- pr. dag for å delta . I naborommet ble det avholdt en konferanse hvor det eneste jeg fikk med meg at det hadde noe med bistand å gjøre. Det var 200 stykker der! Skjønner dere hva det koster. Og deltakerne kom fra alle verdensdeler!!!!!!!!!!!

Og det var jeg og de andre som betalte  3000,- hver dag som egentlig betalte gildet!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy faen!

TROR du virkelig at hotellet tar 3000,- pr dag for en konferanse?

Sucker! Det var den arrangøren du var hos som tok penga dine.

Unnskyld meg altså, men jeg har selv arrangert konferanser og kurs, og den der var bare for drøy.

Du har overhode ikke noe hold i dine påstander om det ene eller det andre. Det bare renner over av gudsjammerlige teite ting som jeg ikke fatter hvor du får fra.

Du begynner å bli kjedelig Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terjes holdninger er et eksempel på Frp propaganda opp i gjennom tidene. All den sytingen og klagingen dette partiet klarer å få igang er helt utrolig. Likedan er tv2`s holmgang og tabloid. Dette er to programmer som har liten informasjonsverdi samt at de fremme politiker forakt. Terje er et eksmepel på dette.

Jo rikerer man blir - jo mer sytete blir man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propaganda - hvem har kontrollert NRK i alle år?

70-80% av alle journalister (disse kontrollerer media og påvirker folket) stemmer et eller annet venstreparti.

De fleste som stemmer FrP er vanlige folk. De rike stemmer Høyre!

De som jobber i det offentlige stemmer ArP, Sv eller RV.

Og det er flest vanlige folk her i landet. Derfor vil FrP også gå frem på neste meningsmåling. Vent og se!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til : ikke innlogget xxxx

Litt treg?

selvfølgelig fikk ikke hotellet 3000,- pr-dag per pers.

Det var xxx AS, som igjen måtte betale litt til hotellet!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Du har kanskje aldri hørt om solidaritet du Terje. Typisk Frp; først meg selv og siden meg selv osv..... Jeg skjønner at du mener at den rike del av verden (herunder Norge) ikke skal gi noe til den fattige delen av verden. Hvordan henger dette sammen med Frps politikk i Norge, kanskje vi skal ha det slik at de rike ikke skal dele noe med de fattige (les syke og arbeidsledige). Frp er jo et parti som også skriker om hjelp til de svakeste i samfunnet. Det skal etter din vurdering kun gjelde de svakeste i Norge.

Med alle de pengene Norge har i dag må vi etter min mening gi noe tilbake til de fattige landene. Hvordan ser du forresten på at den norske statskassen tjener over 4. milliarder i året i Angola. Norges samlede bistand til Afrika overstiger ikke 4. milliarder kroner i året.

Hvordan tror du verdens fattige vil reagere dersom de rike ikke ga noe til Afrika? Jeg tror at terrorhandlinger også kommer i kjølvannet av verdens urettferdige fordeling.

Norge gir ikke penger til Saddam Hussain eller Bin Laden så det punktet kan jeg være enig i.

Den holdningen Terje fremviser i sin argumentasjon gjør meg kvalm. Håper aldri at Frp kommer til makta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er ute etter å verve medlemmer til FRP tror jeg det er lurt å holde slike meninger for seg selv. Det er nettopp slikt som dette som gjør at jeg ALDRI kommer til å stemme på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje - jeg regner med at du er enig i at norske styrker skal være i Afghanistan......

Vet du hvor mye det koster pr. dag?

Den ekstra milliarden til u-hjelp dekker ikke ei uke engang. Og den satsinga kunne vi gådt vært uten! Der er det mange barnehagepenger, skolepenger, sykehuspnger og eldreomsorgspenger, der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke sendt styrker til Afganistan, men det er jo greit at de får litt trening. Det koster å ha et millitære og i dag er det kanskje viktigere enn noensinne.

Tidligere var det Ivan vi fryktet, idag er det større sjanser for at vi blir utsatt for terrorisme. At Norge og Sverige er de mest vennligsinnede landene overfor innvandrere er ganske urovekkende. Vi skulle hatt et norsk Mossad spør du meg.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal bygge moskeer og sende penger ut av landet. Kanskje vi burde tenke mere på våre egne. De som har bygd opp landet og som i dag er gamle.

I morgen legges det frem nye arbeidsledighetstall. Tviler på om det er gode nyheter... Som tidligere nevnt så vil arbeidsledigheten øke til 15-20% i løpet av et par år. Og da vet vi hvilket parti som får stemmene. Det blir ikke de som har sendt milliardene ut av landet!!!!

Vent til i morgen ( da vinner FrP noen nye stemmer)!

Og til slutt, nordmenn er det mest naive folk som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er de andre som er naive!

Dessverre for dere, så kommer jeg ikke skrive her på en stund. Må nemlig reise bort en stund grunnet en jobb.

Lykke til ihvertfall!

p.s. det er ikke nødvendig å verve nye medlemmer - de kommer av seg selv. Jeg gleder meg til neste meningsmåling .d.s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...