misslinn1985 Skrevet 5. juni 2021 #1 Del Skrevet 5. juni 2021 ...og jeg er super skuffet! Jeg har vist i kroppen at jeg ville ha problemer med å bli gravid.. Jeg fikk det bekreftet når de bare fant 5 folikler på en kontroll. Så vi bestemte oss for IVF. Og jeg har gått gjennom to uker, og det eneste jeg fikk ut av det? Ett egg.... Så nå går vi fra IVF til IUI. Innsemenering på mandag og full aktivitet her hjemme i forveien... Min mann er positiv. Vi vet jo at det er ulike menger egg per måned, men jeg er ganske negativ kjenner jeg. Begynt å tenke på å bruke eggdonor. Jeg trenger ikke noe biologisk. De jeg er mest glad i, i hele verden har jeg ingen biologi til. Men å være gravid kunne jeg tenke meg. Den kontakten man får med ett barn? Noen som har vært i lignende situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #2 Del Skrevet 5. juni 2021 Ikke ta alle sorger på forskudd. Anonymkode: 24202...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misslinn1985 Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 5. juni 2021 Lett å si. Men man blir jo litt skuffet etter flere uker med masse hormoner også har man ett egg, også mener legen at det ikke er verdt å ta det ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #4 Del Skrevet 5. juni 2021 "full aktivitet her hjemme i forveien?" Anonymkode: 2fc48...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #5 Del Skrevet 5. juni 2021 misslinn1985 skrev (41 minutter siden): ...og jeg er super skuffet! Jeg har vist i kroppen at jeg ville ha problemer med å bli gravid.. Jeg fikk det bekreftet når de bare fant 5 folikler på en kontroll. Så vi bestemte oss for IVF. Og jeg har gått gjennom to uker, og det eneste jeg fikk ut av det? Ett egg.... Så nå går vi fra IVF til IUI. Innsemenering på mandag og full aktivitet her hjemme i forveien... Min mann er positiv. Vi vet jo at det er ulike menger egg per måned, men jeg er ganske negativ kjenner jeg. Begynt å tenke på å bruke eggdonor. Jeg trenger ikke noe biologisk. De jeg er mest glad i, i hele verden har jeg ingen biologi til. Men å være gravid kunne jeg tenke meg. Den kontakten man får med ett barn? Noen som har vært i lignende situasjon? Flere på dette forumet bruker flere år før man forhåpentligvis får et barn. Om jeg legger sammen alle dagene jeg har brukt hormoner er jeg nok ikke langt unna et år tilsammen. Å ikke få det til på første er vondt å takle, men det er bare å sørge nå og bli klar for neste steg, uansett hva det er. Men det er bare å innstille seg på at ingenting i denne prosessen er enkelt. Eggdonasjon og adopsjon er heller ingen garanti, og det er veldig bra legen avbrøt forsøket slik at du ikke har brukt opp et forsøk på ett egg. Anonymkode: cd0fc...ebb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #6 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg fikk også bare ut ett egg på første forsøk. Hadde færre eggposer enn ventet og de var i tillegg tomme. Dette til tross for at alt så bra ut prøvemessig før stimulering. Mitt andre uttak derimot... Liten justering av medisiner og vips over 30 egg! Ikke at det er å anbefale i det hele tatt for overstimulering er så til de grader smertefullt, men viser hvertfall at det kan være marginale forskjeller mellom liten og stor «fangst». Anonymkode: 95414...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misslinn1985 Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg kan kanskje be om mer medisiner da, fordi jeg har ikke merket noe særlig på disse medisinene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #8 Del Skrevet 5. juni 2021 3 minutter siden, misslinn1985 said: Jeg kan kanskje be om mer medisiner da, fordi jeg har ikke merket noe særlig på disse medisinene! Ja, vil tro klinikken vurderer det i neste runde uten at jeg kjenner din situasjon. Ville bedt om tidligere ultralyd i såfall. Føler min overstimulering kunne vært unngått om jeg hadde kommet inn på kontroll tidligere denne gangen. Du vil helst ikke ha mer enn 20 egg slik jeg har forstått det. Hører forresten med til historien at jeg ble gravid første gangen med bare ett egg til disposisjon. Mistet dessverre et stykke uti svangerskapet, men viser at det er mulig å lykkes med få egg også. Anonymkode: 95414...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 5. juni 2021 #9 Del Skrevet 5. juni 2021 Uansett om du skulle få mange egg ut så betyr ikke det noe for å vær ærlig. Jeg hadde nettopp mitt første uttak. Fikk ut 18 egg, 17 modne (gode), 9 befruktet og 1 utviklet seg til blasto som forhåpentligvis settes inn på Mandag, så antall har ikke så mye å si for å vær ærlig… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2021 #10 Del Skrevet 6. juni 2021 Vi fikk ett egg på første IVF-forsøk. Det ble tatt ut, befruktet og satt inn (det var to eggposer, men den ene viste seg å være tom). Det ble ikke noen graviditet av det. Men nå, fem år senere, har vi to barn. Jeg skjønner at du har mange tanker. Jeg mistet litt motet av at responsen på hormonbehandlingen var så dårlig. Vi fikk aldri mange egg ut, men har likevel fått et "hjemmelaget" barn og et IVF-barn i etterkant. Håpet er ikke ute for dere. Men jeg husker godt følelsen av at IVF heller ikke så ut til å fungere, og frykten for at håpet kanskje var i ferd med å renne ut. Masse lykke til videre ❤️ Anonymkode: 358ff...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misslinn1985 Skrevet 7. juni 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 7. juni 2021 Fint å lese her hos dere. Tusen takk! Gir meg håp! Skal ha IUI i dag, så det kan jo skje! Tok Ovitrelle lørdag kveld, så skal være rett rundt eggløsning nå i disse timer, og skal insideres av en renset sperm i dag, så det kan jo gå. Er ingenting annet gale med meg som de har funnet ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 7. juni 2021 #12 Del Skrevet 7. juni 2021 misslinn1985 skrev (13 timer siden): Fint å lese her hos dere. Tusen takk! Gir meg håp! Skal ha IUI i dag, så det kan jo skje! Tok Ovitrelle lørdag kveld, så skal være rett rundt eggløsning nå i disse timer, og skal insideres av en renset sperm i dag, så det kan jo gå. Er ingenting annet gale med meg som de har funnet ut Hvordan gikk det med deg idag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå