Gå til innhold

Kjøpe seng/madrass brukt?


Gjest fattiglus

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglus

Jeg trenger desperat en seng, sover for tiden på feltseng og kjenner det godt i ryggen. Har ikke penger, men ser jo at på finn.no selges det massevis av madrasser og rammemadrasser brukt. Men har en del motforestillinger mot å kjøpe akkurat madrass brukt... :sjenert:

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg hadde vel ikke kjøpt madrass brukt nei. (Men så har jeg funnet ut at jeg er fisefin, etter å ha vært på KG en stund)

Men seng, det kan du lett få gratis! For eksempel kan du dra på søppelfyllinga. Selv har jeg levert fine, brukbare møbler der. De blir satt i et eget telt hvor folk bare kan komme og hente det de vil ha.

Eller hva med loppemarked? Sjekk også gi-bort delen på finn.no.

Får du en seng gratis, så blir det mer penger igjen til madrass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt sikkert helt ok de madrassene på finn, men jeg personlig fikser ikke tanken på å sove på noe som andre trolig har pul* i... :sjenert: Uansett hvor renset noe er, så er en seng litt for privat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fattiglus
De er helt sikkert helt ok de madrassene på finn, men jeg personlig fikser ikke tanken på å sove på noe som andre trolig har pul* i...  :sjenert:  Uansett hvor renset noe er, så er en seng litt for privat...

Men vi sover jo på hotell da, og jeg regner med at folk gjør ting der også... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger desperat en seng, sover for tiden på feltseng og kjenner det godt i ryggen. Har ikke penger, men ser jo at på finn.no selges det massevis av madrasser og rammemadrasser brukt. Men har en del motforestillinger mot å kjøpe akkurat madrass brukt... :sjenert:

Hva synes dere?

Ja hvorfor ikke? Så lenge den er fin, så kan du spandere rens. man bytter da ikke ut madrasser på hotell for hver gjest. utrolig hva som sker på hotell, og masse forskjellige folk i sengene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rens er dyrt da, jeg betalte over 500 kr for å få renset et teppe på cirka 120X80. Da kan jeg tenke meg at det er dyrere med en madrass.

Men hotellsengene er et veldig godt poeng, det skal dere ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt en rammemadrass brukt, var ikke i så bra stand men fikk den kjempebillig. Så la jeg en madrass jeg har fra før (samme størrelse da) oppå og det funker greit. Ikke en "seng" jeg vil ha i mange år men det går helt fint nå som jeg ikke har så mye penger. Legger et stretchlaken på selve rammemadrassen og ett på min egen madrass. Og den er bedre å sove i enn mange andre senger jeg har hatt! (flaks sikkert og da men). Litt upraktisk siden jeg må rette på madrassene av og til men det er verdt det.

Husk å prøve senga først uansett så vet du om den er god å ligge i. Ta gjerne litt fart og "hopp" oppi så vet du hva den tåler, om den knirker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt både seng og madrass brukt, og spandert på meg en ny overmadrass eller madrassbeskytter f.eks på ikea. Da får man noe mellom seg og den madrassen andre har sovet på. Som andre har sagt før, vi sover jo i hotellsenger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...