Gå til innhold

Å teste uten å få veldig mye sterkere tester, hcg og frykt for å miste igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei :)

Er det noen som har noen gode råd?

Jeg satt inn 5-dagers fryst egg for 3 uker siden. Etter 12 dager fikk jeg blenda på babyplan tidlig test men gravid 1-2 på clearblue og lys strek på Clearblue tidligtest. Nå har strekene komt på babyplan tidlig test, men de blir ikke så sterke som jeg trodde de skulle bli. Jeg bikket akkurat over til 2-3 på Clearblue nå for 3 dager siden. Kan også nevne at jeg fikk festeblødning 1 uke etter innsett denne gangen (det er litt sent?). Forrige forsøk av 5-dagers fryst egg så fikk jeg positiv test etter 1 uke og den økte fort i styrken på streken (men jeg fikk aldri 3+ på Clearblue og oppdaget da at jeg hadde altfor lav hcg og hcg økning i uke 6/7 og mistet i uke 8 etter at vi hadde sett hjerteslag, men størrelsen på embryo var mindre enn forventet). Jeg er fryktelig redd for å plutselig begynne å fossblø igjen, og er derfor redd for å være på besøk hos andre nå i disse kritiske ukene. Jeg begynner å lure på om jeg produserer hcg sent eller om jeg igjen og igjen skal miste fordi hcg er lav og embryo for lite.

Jeg kunne ønske jeg slo meg til ro med en positiv test. Har lest at noen skriver at man ikke skal bruke tester for å måle hcg økning utover i ukene, men vanskelig å la være etter at jeg på denne måten oppdaget sist at noe var galt.

Håper at det skal gå bedre denne gangen, og at det kan være pga. senere festing? Andre som har opplevd lignende? :)❤️ (Føler alle får supersterke tester bare etter få dager :(

Anonymkode: cf8f3...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste rådet jeg har når tester er vanskelig å bruke er å dra på tidlig UL så raskt som mulig. Det skal gå an like etter uke 6. Kanskje du vil slå deg lettere til ro hvis du får se et embryo med hjertebank? Selv om jeg har forståelse for, og vet akkurat hvor vanskelig det er når man har opplevd å miste senere før. Men er ikke så mye annet man kan gjøre enn å vente da... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Amatariel skrev (14 minutter siden):

Eneste rådet jeg har når tester er vanskelig å bruke er å dra på tidlig UL så raskt som mulig. Det skal gå an like etter uke 6. Kanskje du vil slå deg lettere til ro hvis du får se et embryo med hjertebank? Selv om jeg har forståelse for, og vet akkurat hvor vanskelig det er når man har opplevd å miste senere før. Men er ikke så mye annet man kan gjøre enn å vente da... 

Takk ❤️ nei du har helt rett! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg ville berre sei at eg stressa mykje med akkurat dette i starten. Første positive test var 10 dpo, også synes eg testane ikkje endra seg spesielt mykje. Testa så lenge eg hadde fleire igjen (hadde kjøpt sånn 8-pakk), og når eg sammenligna feks 12 dpo og 15 dpo, så var det absolutt ingen snakk om dobling i streiken eller lignande! Og streiken kunne vere sterkare/svakare på ulike tidspunkt på dagen. Er no gravid i veke 17, alt er bra med den vesle. 

Anonymkode: 9f571...96b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eg ville berre sei at eg stressa mykje med akkurat dette i starten. Første positive test var 10 dpo, også synes eg testane ikkje endra seg spesielt mykje. Testa så lenge eg hadde fleire igjen (hadde kjøpt sånn 8-pakk), og når eg sammenligna feks 12 dpo og 15 dpo, så var det absolutt ingen snakk om dobling i streiken eller lignande! Og streiken kunne vere sterkare/svakare på ulike tidspunkt på dagen. Er no gravid i veke 17, alt er bra med den vesle. 

Anonymkode: 9f571...96b

Tusen takk for meldingen din ❤️ gir meg litt håp oppi alt ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor langt i graviditeten du er. Mine tester var svakpositivet helt til uke 8. Jeg var bekymret hele veien, dro til privat ul, så et bankende hjerte. Mistet et par dager senere (uke 😎 allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...