AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1 Del Skrevet 4. juni 2021 En i nærmeste familie døde i fjor og da ble det satt opp et enkelt hjemmelaga kors med navnet på til gravsteinen nå er kommet. Men hva gjør jeg med korset nå? Det virker respektløst å bare kaste/brenne eller noe, men har liksom ikke lyst å ha noe slik åpenlyst hjemme heller. Gravminner hører til på graven, men nå er det jo ikke behov for korset der lenger.. Har du noe tips? Anonymkode: 67c1c...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #2 Del Skrevet 4. juni 2021 Kondolerer. Du kan kontakte ansvarlig ved kirkegården, de har som regel en plass de samler opp slitte/brukte gravsteiner, kors mm. Anonymkode: a2e5f...08d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Del Skrevet 29. juni 2021 Det blir destruert av de som jobber på kirkegården. Mulig du må si fra at du vil ha det destruert. Men er ikke vanlig å spare på korset. Anonymkode: e5e9e...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogsalv Skrevet 21. juli 2021 #4 Del Skrevet 21. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 18.46): En i nærmeste familie døde i fjor og da ble det satt opp et enkelt hjemmelaga kors med navnet på til gravsteinen nå er kommet. Men hva gjør jeg med korset nå? Det virker respektløst å bare kaste/brenne eller noe, men har liksom ikke lyst å ha noe slik åpenlyst hjemme heller. Gravminner hører til på graven, men nå er det jo ikke behov for korset der lenger.. Har du noe tips? Anonymkode: 67c1c...1da Vanligvis,så er det kirkegården som setter opp og fjerner slike kors. Men stiller seg annerledes her,skjønner jeg,- da det var hjemmelaget. 🌷 Jeg ville ikke tatt det med hjem jeg heller. Å legge det i en eske,eller skuff blir feil . Å ha det fremme ,- likedant. Hva med å finne en plass til det i skogen? Et sted enten du eller avdøde er glad i ? Om du vil sette det opp eller legge det under jorden , må du føle på. Kommer ann på hvem andre som ferdes der, samt elementenes og omgivelsenes mulige påvirkning. Endret 21. juli 2021 av Skogsalv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Del Skrevet 9. august 2021 Skogsalv skrev (På 2021-7-21 den 13.00): Vanligvis,så er det kirkegården som setter opp og fjerner slike kors. Men stiller seg annerledes her,skjønner jeg,- da det var hjemmelaget. 🌷 Jeg ville ikke tatt det med hjem jeg heller. Å legge det i en eske,eller skuff blir feil . Å ha det fremme ,- likedant. Hva med å finne en plass til det i skogen? Et sted enten du eller avdøde er glad i ? Om du vil sette det opp eller legge det under jorden , må du føle på. Kommer ann på hvem andre som ferdes der, samt elementenes og omgivelsenes mulige påvirkning. Takk, det var et godt forslag. Så går det tilbake til skogen og naturen der. Anonymkode: 67c1c...1da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogsalv Skrevet 9. august 2021 #6 Del Skrevet 9. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk, det var et godt forslag. Så går det tilbake til skogen og naturen der. Anonymkode: 67c1c...1da Ja ❤ Så faller ting på plass 🌷❤ I hvile og ro. Endret 9. august 2021 av Skogsalv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå