Gå til innhold

Mat på stranden som holder seg som gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det jo endelig blitt sommer og strandvær🌞 Jeg er gravid, men lurer litt på hva jeg skal ta med meg av mat på stranden. Man bør jo være ekstra forsiktig angående bakterier som gravid. Så jeg lurer på hva slags mat som holder en stund i solen? Bare brødskiver syns jeg blir litt lite mat. Har tenkt på wraps, men vet ikke hvor lurt det er med for eksempel kylling eller laks i solen😅 Noen som har noen tips?🙂

Anonymkode: b13c2...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med kjøle bag, da kan du ta ned alt av mat. 

Vil forøvrig bare nevne at man ikke sola ligge i "steke" i solen som gravid. Både fordi man kan få pigment flekker, men viktigst fordi fostervannet kan bli overopphetet og skade barnet. 

Anonymkode: e2694...777

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i kjølebag og ta med alt du, kjølebag er must til strandtur uansett om man er gravid eller ei :)

Å dra på stranden er ikke det samme som å ligge å steke 🙄  Dra på stranda og kos deg masse! Det er så herlig å bade når man er gravid! :)

Anonymkode: 2d0df...4d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i kjølebag og ta med alt du, kjølebag er must til strandtur uansett om man er gravid eller ei :)

Å dra på stranden er ikke det samme som å ligge å steke 🙄  Dra på stranda og kos deg masse! Det er så herlig å bade når man er gravid! :)

Anonymkode: 2d0df...4d9

Såså, det går bra. Nevnte ikke en plass av vedkommende ikke skulle dra på stranden eller kose seg. 

Det er overraskende mange som som ikke vet at man kan skade barnet, så da er det bedre å nevne det. ;)

Anonymkode: e2694...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor lenge du skal være på stranden og hvor mye mat du trenger, men frukt og bær pleier å holde seg godt til en dag på stranda. Meloner, epler, bananer, cherrytomater, sukkererter, moreller, jordbær. Uansett vil jeg anbefale deg en liten kjølebag. Ikke en sånn svær greie som går på strøm osv., men en bag som holder litt på tempen inni, så kan du legge oppi et par kjøleelementer rett fra frysa. Jeg bruker mye kjølebag om sommeren, holder bedre på tempen til drikken også, så slipper du glovarmt drikkevann ☀️ Om du ikke har kjøleelementer, og ikke vil kjøpe det, så kan du bare fylle en tom brusflaske med vann, legg den i frysa over natta, så har du både kjøleelement og kald drikke i ett :danse: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere🤗 Ser ut som om jeg må kjøpe meg en kjølebag ja. Er klar over at man bør unngå overoppheting, så jeg bader masse, og tar pauser i skyggen😊 Er også nøye med solkremen👌🏻

Anonymkode: b13c2...66f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clas Ohlson har noen små kjølebager som er perfekt for strandturen, og små løse kjøleelementer som man pakker rundt og mellom maten 😉

Da kan du ta med det meste. Eller så er min erfaring at bagetter med smør, grønnsaker og salt er godt, eventuelt kokt egg, det holder seg ganske bra i varmen. Pakk det inn i folie og legg i kjøleskapet før du skal reise sånn at det er litt kaldt.

Anonymkode: 46d8b...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjølebag med fryseelementer! Det har vi brukt lenge før jeg ble gravid. Holder seg veldig godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå har det jo endelig blitt sommer og strandvær🌞 Jeg er gravid, men lurer litt på hva jeg skal ta med meg av mat på stranden. Man bør jo være ekstra forsiktig angående bakterier som gravid. Så jeg lurer på hva slags mat som holder en stund i solen? Bare brødskiver syns jeg blir litt lite mat. Har tenkt på wraps, men vet ikke hvor lurt det er med for eksempel kylling eller laks i solen😅 Noen som har noen tips?🙂

Anonymkode: b13c2...66f

Oppskåret frukt/bær i en boks, så kan du kan ta med f.eks oopskåret avokado, salat og paprika i en boks, smøreost og wraps så kan du smøre  wraps på stranden, nøtter er også godt og gravidvennlig:)

Anonymkode: f492f...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjølebag nødvendig, eller kan det holde med en sånn med aluminiumsbelegg på innsiden? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b08f6...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er kjølebag nødvendig, eller kan det holde med en sånn med aluminiumsbelegg på innsiden? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: b08f6...c17

Det er jo en kjølebag det, bare ha kjøleelementer oppi. evt fryst vann i halvliter flasker. Kan ta med hva enn du har lyst på. 

Anonymkode: 92077...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ligg i sola hvertfall, hold deg i skyggen :) Sola varmer helt sinnsykt på huden. Solkrem hjelper ikke der.

Anonymkode: c8b78...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da har jeg sikkert kokt barnet mitt, for nå har jeg ligget noen timer uti solen

Anonymkode: 7b365...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst

Jeg har en liten kjølebag som er beregnet for en 6-pakning med drikke.  Den er kjempepraktisk til turbruk med kjøleelement oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en kjølebag, og det var ganske greit å slippe svett mat altså😄 Så den blir nok mye brukt fremover☺️👌🏻Vannet holdt seg kaldt og. 

Anonymkode: b13c2...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...