Gå til innhold

Sjefen min maser om 2. dose av Coronavaksinen, men jeg prøver å bli gravid, hjelp.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du bestemmer over eigen kropp. Sjefen har ikkje lov til å tvinge deg til å ta vaksina, uansett kor sint han blir.

Anonymkode: be650...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 11.09):

Jeg tok vaksine rett etter en spontanabort. Gikk veldig fint. Gravid igjen nå. Og immun! 

Anonymkode: afc0b...7a4

Du blir ikke immun av vaksinen😳

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 18.41):

Du bestemmer over eigen kropp. Sjefen har ikkje lov til å tvinge deg til å ta vaksina, uansett kor sint han blir.

Helt sant. Jeg var veldig skeptisk til å ta vaksinen da jeg måtte blande både Astra Zeneca og Pfizer mens jeg prøvde å bli gravid, men nå valgte jeg å alikavell ta den, så jeg er fullvaksinert nå, og slipper mase fra andre om «hæ hvorfor har ikke du fått andre dosen enda??» så troor, og håper ikke jeg vil angre 😊

Ts

Anonymkode: 38220...70e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Robin666 skrev (På 4.6.2021 den 18.45):

Nei, nei. Mye mer fornuftig å utsette det lengst mulig mens man forsøker å bli gravid. Det forstår vel alle. 

Nei det forstår vi ikke. 

Anonymkode: cb174...3bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vaksinert, men når jeg skal ha neste vaksinepåfyll så er det rundt den tiden vi tenker å prøve. Jeg lar ikke vaksinen komme i veien for å måtte vente med å prøve. Det handler også om at vi veldig gjerne har lyst på barn slik at vi får barnehageplass til "riktig" tid. Hvis alt klaffer så klart...

Jeg ønsker ikke at min sjef skal vite at vi prøver. Jeg vet at han kommer til å synes det er et problem. Nå vet jeg jo ikke akkurat når jeg får påfyll. Kan jo hende jeg rekker dose 1. Kan også hende de har mer forskning på graviditet og vaksine når det nærmer seg. Jeg har rett og slett tenkt å være litt "lur" (eller kall det hva du vil). Dersom jeg "må" ta vaksinen når vi prøver/tidlig gravid, så kommer jeg til å ringe meg inn syk eller oppgi symptomer. Kanskje jeg kan lyge på meg en kur for et eller annet og si at legen har anbefalt at jeg avventer. Men jeg jobber jo i helsevesenet, så leder kan jo "dobbeltsjekke" med leger selv. Synes det er hårreisende at det virker som mange ledere omtrent tvinger på vaksinen. Alle vet at de som prøver eller er tidlig gravid ikke skal ha vaksinen. Og på de fleste arbeidsplasser i helsevesenet er det jo en del kvinner. Så dette burde vært et ikke-tema og opp til hver enkelt. Og selvsagt ikke noe leder eller andre bør spekulere i. 

Anonymkode: e3b0b...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får ikke vaksinen i hele svangerskapet og heller ikke etter fødsel om du ammer. Datteren min er ansatt innen helse og er gravid. Hun må vente helt til hun har sluttet å amme.

Hvorfor ikke ta vaksinen nå? Om du blir gravid 2 uker før eller etter spiller ingen rolle. Helsa di kommer før ett svangerskap. Du har plenty av muligheter til å bli gravid etter vaksinen er ferdig.

Anonymkode: 4e2b6...af4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er vaksinert, men når jeg skal ha neste vaksinepåfyll så er det rundt den tiden vi tenker å prøve. Jeg lar ikke vaksinen komme i veien for å måtte vente med å prøve. Det handler også om at vi veldig gjerne har lyst på barn slik at vi får barnehageplass til "riktig" tid. Hvis alt klaffer så klart...

Jeg ønsker ikke at min sjef skal vite at vi prøver. Jeg vet at han kommer til å synes det er et problem. Nå vet jeg jo ikke akkurat når jeg får påfyll. Kan jo hende jeg rekker dose 1. Kan også hende de har mer forskning på graviditet og vaksine når det nærmer seg. Jeg har rett og slett tenkt å være litt "lur" (eller kall det hva du vil). Dersom jeg "må" ta vaksinen når vi prøver/tidlig gravid, så kommer jeg til å ringe meg inn syk eller oppgi symptomer. Kanskje jeg kan lyge på meg en kur for et eller annet og si at legen har anbefalt at jeg avventer. Men jeg jobber jo i helsevesenet, så leder kan jo "dobbeltsjekke" med leger selv. Synes det er hårreisende at det virker som mange ledere omtrent tvinger på vaksinen. Alle vet at de som prøver eller er tidlig gravid ikke skal ha vaksinen. Og på de fleste arbeidsplasser i helsevesenet er det jo en del kvinner. Så dette burde vært et ikke-tema og opp til hver enkelt. Og selvsagt ikke noe leder eller andre bør spekulere i. 

Anonymkode: e3b0b...387

Du trenger ikke oppgi noen grunn, bare si at legen din har frarådet det akkurat nå. De har ikke lov til å spørre hva det er som gjør at du ikke kan ta vaksinen, det er helt opp til deg. 

Anonymkode: 20948...ffe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sjef ikke jeg ville jobba for i alle fall 🤷‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 18.37):

Da har jeg tatt vaksinen idag..🙈

Ts

Anonymkode: 38220...70e

Hei 😊 Kunne du sendt med en personlig melding? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Robin666 skrev (På 4.6.2021 den 18.45):

Nei, nei. Mye mer fornuftig å utsette det lengst mulig mens man forsøker å bli gravid. Det forstår vel alle. 

Nei .. det er ikke innlysende ..   bedre å ta den så kjapt som mulig .. så bli gravid 

Anonymkode: 49f9f...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du får ikke vaksinen i hele svangerskapet og heller ikke etter fødsel om du ammer. Datteren min er ansatt innen helse og er gravid. Hun må vente helt til hun har sluttet å amme.

Hvorfor ikke ta vaksinen nå? Om du blir gravid 2 uker før eller etter spiller ingen rolle. Helsa di kommer før ett svangerskap. Du har plenty av muligheter til å bli gravid etter vaksinen er ferdig.

Anonymkode: 4e2b6...af4

Feil. Jeg får vaksine i andre trimester. Rett at man ikke får det i første, men fra andre av er det lov. Så kommer det litt an på hva legen anbefaler. Min anbefaler meg pga arbeidssituasjonen å ta den. 

Anonymkode: afc0b...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vaksinen er frivillig. Ingen skal tvinge noen til å ta en vaksine. Det er utrolig provoserende at man skal bli mobbet å presset i seg en vaksine man ikke ønsker å ta.

Jeg er gravid. Skal snart føde. Jeg kommer ikke til å ta noen vaksine i graviditeten eller mens jeg ammer. Man skal ikke stole blindt på alle fagpersoner eller hva man leser.

Anonymkode: 9d9e8...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er INGEN som skal bestemme over deg. Om du så ikke ville ta vaksinen i det hele tatt, så skulle ikke sjefen ha sagt noen ting. Det er din kropp og ditt valg.

Du kan si at du har tatt vaksinen, om du er redd for å miste jobben eller noe. Han har ingen rett på å vite noe så personlig om deg.

Anonymkode: 55335...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...