Gå til innhold

Sjefen min maser om 2. dose av Coronavaksinen, men jeg prøver å bli gravid, hjelp.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Laffatus skrev (53 minutter siden):

Hvor står det at det går utover syklusen. Jeg skal ta vaksine onsdag og prøver og bli gravid

Det undersøkes om det kan utsette EL noen dager, men det er ikke rapportert inn noe påvirkning på fertilitet.

Anonymkode: 229ee...df5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Laffatus skrev (55 minutter siden):

Hvor står det at det går utover syklusen. Jeg skal ta vaksine onsdag og prøver og bli gravid

Av det jeg har lest er det ikke vaksinen som klusser med syklusen, men at EL kanskje har kommet noen dager senere om kroppen har vært gjennom heftige bivirkninger. Men har ikke sett noen her inne hvor syklusen har blitt noen annet enn litt utsatt. 

Anonymkode: cf28a...a3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffatus skrev (2 timer siden):

Veldig kort fortalt  - 
https://www.theguardian.com/society/2021/jun/04/any-menstrual-changes-covid-jab-would-be-short-lived-experts 

Så det KAN påvirke syklusen i 1 - 2 mnd for noen, men det er ikke funnet helt sikker korrelasjon da de ikke har så mye data på det. 

Endret av Helne90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg tok 1. dose (Astra Zeneca) vaksinen i begynnelsen av mars, og sist uke skulle jeg egentlig tatt 2.dose (Pfizer), men siden jeg ble gravid så ble 2. dose utsatt fordi legen mente at det var ikke bra å ta den i 1. trimesster. 
Jeg kom til uke 6 , å begynnte å spontanaborterte på mandag😞 Nå denne uken så har mine kollegaer fått sin siste Coronavaksine dose, så alle spør meg om når JEG skal ta neste dose, og jeg har måttet lyve og sagt at jeg fortsatt ikke har hørt noe. Og det samme sa jeg til sjefen min, så han sa «da må du ringe og få datoen så fort du kan». Han er veldig streng og synes det er VELDIG viktig at vi alle blir vaksinert, det virker ikke som det er et spørsmål en gang, men at vi MÅ, jeg har ingen valg liksom.

Jeg har tenkt å prøve å bli gravid igjen så fort kroppen min er kommrt i normal rytme igjen, nå blør jeg fortsatt etter spontanaborten. Men legen sa at jeg ikke burde ta vaksinen når jeg er i 1. trimester, men en annen lege sa at det gikk fint å ta vaksinen nå når jeg ikke var gravid lengre? 

Hva hvis jeg ikke vil ta vaksinen, men utsette den da? Kan sjefen min bli sint på meg på grunn av det? Jeg må jo få velge selv? Og jeg har IKKE lyst å si «jeg prøver å bli gravid så derfor tar jeg ikke 2. dosen» til han, for det er jo flaut 🙈😓 

Det finnes mange strenge sjefer der ute, men jeg er livredd min sjef, har blir sint for den minste ting og kan bli veldig stygg av seg, så jeg vet ikke om jeg tørr å ikke ta vaksinen. Er litt redd for vaksinen ikke skal være bra for babyen, selv om den tas rett før jeg prøver å bli gravid..

Anonymkode: 38220...70e

Bare ikke glem at ingen, ingen! Kan tvinge deg til å vaksinere deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en merkelig tråd. Alle jeg kjenner ville vært lykkelige over vaksinetilbud. Men du vil heller risikere korona som gravid, selv om man vet at det er økt risiko for alvorlig sykdom da, fremfor å kanskje bli gravid en syklus senere. Når man tror man har lest alt....

Anonymkode: bc086...218

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Ta den nå da før du prøver igjen. Du er jo ikke gravid nå. Bli ferdig med det... 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du kan jo ta den nå som du ikke er gravid lengre? Jeg ser ikke problemet. Er langt verre å bli koronasyk mens man er gravid.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde kastet meg rundt og tatt den! Tenk så deilig å være beskyttet når man blir gravid, korona under svangerskap er ikke noe å spøke med.

EL tester finnes, så hadde kjøpt meg en pakke med de om du er redd du kaaaaanskje skulle få EL forskjøvet en dag eller to (eller bare kjør på med jevnlig sex uten å teste EL)

Anonymkode: 49605...1b2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hiv deg i rundt med en gang ts. Så kan du allerede prøve på neste eggløsning, ser heller ikke problemet🤷‍♀️ Og hva er vel at den klusser med syklusen med noen dager fra eller til eller å risikere å få korona i svangerskapet?😬 

Anonymkode: 40bfd...29f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lyg til kollegaene dine. Ikke lyg til sjefen, men si du ikke kan ta den likevel pga medisinske årsaker. Han har ikke krav på å få vite hvorfor.

Anonymkode: 4ad94...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 22.48):

Hei. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg tok 1. dose (Astra Zeneca) vaksinen i begynnelsen av mars, og sist uke skulle jeg egentlig tatt 2.dose (Pfizer), men siden jeg ble gravid så ble 2. dose utsatt fordi legen mente at det var ikke bra å ta den i 1. trimesster. 
Jeg kom til uke 6 , å begynnte å spontanaborterte på mandag😞 Nå denne uken så har mine kollegaer fått sin siste Coronavaksine dose, så alle spør meg om når JEG skal ta neste dose, og jeg har måttet lyve og sagt at jeg fortsatt ikke har hørt noe. Og det samme sa jeg til sjefen min, så han sa «da må du ringe og få datoen så fort du kan». Han er veldig streng og synes det er VELDIG viktig at vi alle blir vaksinert, det virker ikke som det er et spørsmål en gang, men at vi MÅ, jeg har ingen valg liksom.

Jeg har tenkt å prøve å bli gravid igjen så fort kroppen min er kommrt i normal rytme igjen, nå blør jeg fortsatt etter spontanaborten. Men legen sa at jeg ikke burde ta vaksinen når jeg er i 1. trimester, men en annen lege sa at det gikk fint å ta vaksinen nå når jeg ikke var gravid lengre? 

Hva hvis jeg ikke vil ta vaksinen, men utsette den da? Kan sjefen min bli sint på meg på grunn av det? Jeg må jo få velge selv? Og jeg har IKKE lyst å si «jeg prøver å bli gravid så derfor tar jeg ikke 2. dosen» til han, for det er jo flaut 🙈😓 

Det finnes mange strenge sjefer der ute, men jeg er livredd min sjef, har blir sint for den minste ting og kan bli veldig stygg av seg, så jeg vet ikke om jeg tørr å ikke ta vaksinen. Er litt redd for vaksinen ikke skal være bra for babyen, selv om den tas rett før jeg prøver å bli gravid..

Det er da ikke arneidsgiver som bestemmer dette!!! Hvorfor godtar du en slik atbeidsgiver, som er "streng", han høres jo gæren ut. Det er ikke normalt å være redd for sjefen sin.

Men jeg forstår virkelig ikke problemet ditt ang. Å ta vaksinen nå. Legen din sa: ikke ta den i 1 .Trimester. Du gjorde ikke det. Nå er du ikke gravid. Ergo ikke i første trimester. Og en annen lege sier det går fint å ta den nå. Og ikke kan du fortelle din leder at du prøver, for det er "flaut"...du høres litt barnslig ut...

Anonymkode: 63297...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok vaksine rett etter en spontanabort. Gikk veldig fint. Gravid igjen nå. Og immun! 

Anonymkode: afc0b...7a4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde glatt tatt den nå, og heller utsatt prøving med en periode. 

Må være enormt deilig å vite at man er fullvaksinert, og dermed bedre beskyttet, under en graviditet. 

Anonymkode: a205e...51c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 23.02):

Jeg ville sagt at jeg var gravid/blitt gravid igjen. Lov å lyve sånn han slutter å plage deg

Anonymkode: e1750...d57

Og hvis det drøyer før hun blir gravid igjen, skal hun lyve om at hun har mistet da? Og hun mistet på mandag, er vel ikke helt sannsynlig at hun skal være gravid igjen fem dager senere? Dumt å vikle seg inn i løgner...

Anonymkode: d174d...9a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke gravid nå, så da tar du den nå. Det stopper det da ikke fra å bli gravid igjen. Det tar jo uansett minst en måned før du blir gravid igjen. Jeg skjønner ikke problemet. Men det var trist at du aborterte💕

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde spurt legen min hva som lønte seg. Hvis jeg ikke blir anbefalt Å ta den så hadde jeg bare bedt om et skriv om at jeg ikke kunne ta den enda av legen  og gitt til arbeidsgiver. Så får leder holde kjeft. 

Anonymkode: c5832...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 22.48):

Jeg kan skjønne du synes det er litt flaut å si dette med graviditet, men det er ikke flaut sånn egentlig, selv om du kan føle det sånn. Jeg tenker det må være helt innafor å begrunne med dette til han. Hvis du synes det er ukomfortabelt kan du vurdere å sende mail eller melding om dette kanskje. 

Ellers, har du tenkt tanken på å bare ta vaksinen og så prøve videre etter det? Det er jo en mulighet, men hvis du ikke vil dette ser jeg ikke så mange andre muligheter enn å bare være ærlig til sjefen. Han burde jo forstå dette, og hvis ikke så må du jo ha noen rettigheter som ansatt. 

Anonymkode: 9088f...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg hadde kastet meg rundt og tatt den! Tenk så deilig å være beskyttet når man blir gravid, korona under svangerskap er ikke noe å spøke med.

EL tester finnes, så hadde kjøpt meg en pakke med de om du er redd du kaaaaanskje skulle få EL forskjøvet en dag eller to (eller bare kjør på med jevnlig sex uten å teste EL)

Anonymkode: 49605...1b2

Har allerede bestilt eggløsningtester :) ja, det ser jeg ikke som farlig i det hele tatt, da tar jeg nok vaksinen😊 trodde det kunne være mer «alvorlig» enn bare at EL ble forkjøvet noen dager , så det var jo godt å høre. 
Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kan skjønne du synes det er litt flaut å si dette med graviditet, men det er ikke flaut sånn egentlig, selv om du kan føle det sånn. Jeg tenker det må være helt innafor å begrunne med dette til han. Hvis du synes det er ukomfortabelt kan du vurdere å sende mail eller melding om dette kanskje. 

Ellers, har du tenkt tanken på å bare ta vaksinen og så prøve videre etter det? Det er jo en mulighet, men hvis du ikke vil dette ser jeg ikke så mange andre muligheter enn å bare være ærlig til sjefen. Han burde jo forstå dette, og hvis ikke så må du jo ha noen rettigheter som ansatt. 

Anonymkode: 9088f...beb

Ja etter kommentarene her, så tror jeg at det mest sannsynlig blir til at jeg tar vaksinen nå mens jeg fortsatt IKKE er gravid :) da slepper jeg også masse spørsmål fra andre folk om hvorfor jeg ikke har blitt fullvaksinert enda 😝

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har jeg tatt vaksinen idag..🙈

Ts

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...