Gå til innhold

Hva er det beste med din svigermor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min svigermor er så snill. Men det jeg liker aller best med henne er at hun kritiserer meg aldri. Feks er det mye skittentøy sier hun, skal jeg ta en 60? Da vi hadde nyfødt barn ryddet hun kjøkkenet hver morgen i smug mens jeg kjørte de andre barna på skole & barnehage.
Hun går inn og ut her, og er i overkant invaderende egentlig, er med på vinkveld med mannen og meg feks. Og hvis hun er hjemme spiser hun middag med oss, selv om hun sier nesten hver gang, jeg burde jo lage middag til meg selv og ikke spise på dere. 
Hun styrer med dyner til ungene, og kjøper alt for mye sjokodrikk og frossenpizza. Men hun vil bare det beste og jeg elsker at vi har en felles enighet om at vi tar det gode og det mindre gode med ett smil og null kritikk uten at vi noen gang har snakket om det. 

Anonymkode: 6dd4b...ffc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At hun bor på andre kanten av landet. (Jeg prøvde virkelig, men det er det eneste jeg kommer på.)

Anonymkode: 51e7f...4b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min svigermor er så snill. Men det jeg liker aller best med henne er at hun kritiserer meg aldri. Feks er det mye skittentøy sier hun, skal jeg ta en 60? Da vi hadde nyfødt barn ryddet hun kjøkkenet hver morgen i smug mens jeg kjørte de andre barna på skole & barnehage.
Hun går inn og ut her, og er i overkant invaderende egentlig, er med på vinkveld med mannen og meg feks. Og hvis hun er hjemme spiser hun middag med oss, selv om hun sier nesten hver gang, jeg burde jo lage middag til meg selv og ikke spise på dere. 
Hun styrer med dyner til ungene, og kjøper alt for mye sjokodrikk og frossenpizza. Men hun vil bare det beste og jeg elsker at vi har en felles enighet om at vi tar det gode og det mindre gode med ett smil og null kritikk uten at vi noen gang har snakket om det. 

Anonymkode: 6dd4b...ffc

For et koselig innlegg ❤️
Og så godt at du lar henne slippe til, og styre på. Det gjør nok at hun føler seg nyttig, og at noen trenger henne. Det kan være tøft når barna forlater redet, og en kjenner på det at ingen trenger en lenger, etter å ha vært den "uunnværlige" i mange år. Dessuten er det utrolig verdifullt at barna får et så nært forhold til bestemor. 

Jeg har ingen svigermor lenger, og hun var en skikkelig plage, egentlig, men alt hun gjorde var i beste mening. Det var bare måten hun sa og gjorde ting på, som var vanskelig å forholde seg til. Jeg valgte å svelge mange kameler, for jeg ønsket at hun og svigerfar skulle få være deltakende besteforeldre, på lik linje med mine foreldre. Og barna elsket henne. 

Anonymkode: e4d24...893

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er snill med barnebarnet sitt, og ønsker å ha tid med henne. Ellers er det faktisk ingenting hyggelig å si om damen. Men det viktigste har hun heldigvis. 

Anonymkode: 4cae4...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min svigermor er så snill. Men det jeg liker aller best med henne er at hun kritiserer meg aldri. Feks er det mye skittentøy sier hun, skal jeg ta en 60? Da vi hadde nyfødt barn ryddet hun kjøkkenet hver morgen i smug mens jeg kjørte de andre barna på skole & barnehage.
Hun går inn og ut her, og er i overkant invaderende egentlig, er med på vinkveld med mannen og meg feks. Og hvis hun er hjemme spiser hun middag med oss, selv om hun sier nesten hver gang, jeg burde jo lage middag til meg selv og ikke spise på dere. 
Hun styrer med dyner til ungene, og kjøper alt for mye sjokodrikk og frossenpizza. Men hun vil bare det beste og jeg elsker at vi har en felles enighet om at vi tar det gode og det mindre gode med ett smil og null kritikk uten at vi noen gang har snakket om det. 

Anonymkode: 6dd4b...ffc

skulle virkelig ønske jeg hadde din svigermor. Min er motsatt av det du beskriver dessverre. 

Anonymkode: 4cae4...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun oppriktig elsker mine barn (som ikke er hennes biologiske barnebarn) og meg. Hun respekterer meg, min mann og vår familie. Hun stiller absolutt alltid opp, dag og natt for oss, uansett hva. Blander seg aldri inn i noe, men sier sin mening og beskytter oss og barnebarna. Hun forstår seg på mitt barn med «sære» trekk på grunn av tunge diagnoser, hun er ekstremt tålmodig, hjelper til i tunge stunder og bidrar med alt hun kan, alltid. 

Anonymkode: 01cea...1ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker said:

At hun bor på andre kanten av landet. (Jeg prøvde virkelig, men det er det eneste jeg kommer på.)

Anonymkode: 51e7f...4b4

Det var min første tanke og.... 

Men etter hvert så innser jeg at hun har mange kvaliteter, men vi har så totalt forskjellig syn på det meste at at et eksploderer med en gang. Så 50 mil avstand er passe. 

Endret av Tiuren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Hater min svigermor.

Anonymkode: ed8d4...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun bor 160 mil fra oss.

Anonymkode: f8dd4...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun alltid stiller opp! Om det er kjøring, vasking av klær, rydde i Hagen etc.

Anonymkode: 8126b...6f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

skulle virkelig ønske jeg hadde din svigermor. Min er motsatt av det du beskriver dessverre. 

Anonymkode: 4cae4...0f9

Jeg har hatt motsatt jeg og, hun kom med subtile stikk hele tiden. Det var grusomt, derfor så føler jeg meg så heldig som har fått henne som jeg har fått nå. 
forøvrig tror jeg det hjelper at min mor er like invaderende som svigermor så jeg vet at det er ingenting å føle seg truet av 😊 

 

ts

Anonymkode: 6dd4b...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun (og svigerfar) er utrolig raus og varm og som har tatt meg inn som en av familien fra dag 1. De stiller alltid opp og jeg vet at jeg kan komme til dem for hva enn det skulle være, når som helst. 

Helt supre mennesker. 

Anonymkode: d38b2...ce7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er død, og ikke kan påvirke ungene.  Beklager at jeg er såpass direkte, men etter mange år med underdanighet har jeg innsett at dama hadde psykopatiske trekk og at jeg aldri burde godtatt oppførselen hennes. 

Anonymkode: b3f8e...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad i svigermoren min. Klart hun har noen negative sider, men det har jeg og alle andre også. Det jeg liker best ved henne er interessen hennes for oss. Hun ringer gjerne for å høre hvordan det går, eller om jeg har gjort noe spesielt kan hun spørre hvordan det gikk med den bestemte tingen. Dette er noe jeg aldri har opplevd med mine egne foreldre, så det er nesten litt rart 😅

Anonymkode: 345c9...88f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min svigermor er så snill. Men det jeg liker aller best med henne er at hun kritiserer meg aldri. Feks er det mye skittentøy sier hun, skal jeg ta en 60? Da vi hadde nyfødt barn ryddet hun kjøkkenet hver morgen i smug mens jeg kjørte de andre barna på skole & barnehage.
Hun går inn og ut her, og er i overkant invaderende egentlig, er med på vinkveld med mannen og meg feks. Og hvis hun er hjemme spiser hun middag med oss, selv om hun sier nesten hver gang, jeg burde jo lage middag til meg selv og ikke spise på dere. 
Hun styrer med dyner til ungene, og kjøper alt for mye sjokodrikk og frossenpizza. Men hun vil bare det beste og jeg elsker at vi har en felles enighet om at vi tar det gode og det mindre gode med ett smil og null kritikk uten at vi noen gang har snakket om det. 

Anonymkode: 6dd4b...ffc

Kjører barna TIL skole og barnehage, mener du vel 🤔

Beklager off topic.

Anonymkode: a41b8...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun bor såpass langt unna oss

Anonymkode: 7206f...102

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

At hun bor på andre kanten av landet. (Jeg prøvde virkelig, men det er det eneste jeg kommer på.)

Anonymkode: 51e7f...4b4

Samme her 🤪

Anonymkode: 881ca...388

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens søteste dame. Døra hos henne er alltid åpen, ringer og sender meldinger for å høre hvordan det går. Hun bryr seg oppriktig uten å være påtrengende. Vil oss bare godt ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er så tvers gjennom snill og god! Alltid en klem, alltid gode ord, alltid en hjelpende hånd :hug: Hun aksepterer meg for den jeg er, respekterer mine grenser og har innlemmet meg totalt i deres familie. I tillegg er hun kanskje den som gleder seg mest over at samboer og jeg nå skal bli foreldre - det er veldig rørende 💕 Hele svigerfamilien er rause, åpne, morsomme og gode mennesker! Jeg har vært utrolig heldig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor 8timer unna!! 😉 Hun stiller opp med det Hun kan. Vasker og ordner her når hun er her. Har og i kriser kommet kjørende ned både dag og natt selv om hun har barn hjemme selv og full jobb. 

Hun tar oss alltid imot med ett åpent hjerte og hus. Jeg og mannen (snart eks) har hatt litt problemer i det siste der jeg har dratt opp til de. Der får jeg være meg igjen. Gå ut med venner, gjøre ting jeg liker. 

Jeg kommer virkelig til å savne de! Er de jeg kommer til å sørge over. Blir tøft å miste de. 

Anonymkode: 2e956...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...