Gjest Laffatus Skrevet 3. juni 2021 #1 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg skal snart ta vaksine har nå diabetes 2 . Noen som har tatt vaksine som fikk noe bivirkning Som har diabetes. Er i tenke boks om jeg skal ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. juni 2021 #2 Del Skrevet 3. juni 2021 Jeg tror ikke du ser noen forskjell på bivirkninger i forhold til hva slags underliggende sykdom du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingebjørg Skrevet 3. juni 2021 #3 Del Skrevet 3. juni 2021 Kollegaen min har type 1. Hun merket ikke noe annet enn litt ømhet rundt stikket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 3. juni 2021 #4 Del Skrevet 3. juni 2021 Har diabetes 2, fikk første dose for 3 uker siden. Får den neste om ca 3 uker igjen. Eneste bivirkning jeg hadde etter første dose var en øm arm (ca rundt stikkstedet). Det gav seg etter et par dager. Blodsukkeret mitt ble ikke påvirket, var slik det alltid har vært. Det sies at man får flest bivirkninger etter dose 2, men det gjelder også de som ikke er i risikogruppene. Og ikke alle får bivirkninger eller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marble Skrevet 3. juni 2021 #5 Del Skrevet 3. juni 2021 Eksen er ferdigvaksinert, har type 2. Har gått helt fint med ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laffatus Skrevet 3. juni 2021 #6 Del Skrevet 3. juni 2021 Godt og høre da kan jeg tøre og ta den takk får svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 3. juni 2021 #7 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) Jeg har tatt den første, merket ingenting, bare bittelitt øm på stikkstedet et døgn. Endret 3. juni 2021 av Blackbird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prikkhild Skrevet 3. juni 2021 #8 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) Har en slektning med diabetes 2 som nylig fikk andre dose med Pfizer. Han følte seg grei, ble trøtt og slapp bare. Men han slet med lavt blodsukker, og tror det tok lenger tid å få det opp igjen. Og så ble det litt uforutsigbart når det ble lavt, derfor ble det veldig lavt og føling før han oppdaget det. Men slik har han reagert tidligere ved annen sykdom også, så det er muligens slik han reagerer når immunforsvaret jobber, han har en del andre helseplager også. Greit å være obs på og måle litt oftere. Men ikke grunn til å droppe vaksine, den er mye tryggere enn å bli syk av korona for dere med underliggende sykdommer!😊 Endret 3. juni 2021 av Prikkhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laffatus Skrevet 3. juni 2021 #9 Del Skrevet 3. juni 2021 Prikkhild skrev (4 minutter siden): Har en slektning med diabetes 2 som nylig fikk andre dose med Pfizer. Han følte seg grei, ble trøtt og slapp bare. Men han slet med lavt blodsukker, og tror det tok lenger tid å få det opp igjen. Og så ble det litt uforutsigbart når det ble lavt, derfor ble det veldig lavt og føling før han oppdaget det. Men slik har han reagert tidligere ved annen sykdom også, så det er muligens slik han reagerer når immunforsvaret jobber, han har en del andre helseplager også. Greit å være obs på og måle litt oftere. Men ikke grunn til å droppe vaksine, den er mye tryggere enn å bli syk av korona for dere med underliggende sykdommer!😊 Ja jeg skal huske det og ta og måle oftere takk du sa i fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 4. juni 2021 #10 Del Skrevet 4. juni 2021 Jeg har diabetes type 2. Jeg fikk første dose av Pfizer for 6 uker siden og andre dose på Onsdag. Etter første dose, så fikk jeg bare litt vondt i armen etter vaksinen. Etter andre dose, så fikk jeg litt vondt i armen, hetetokter og frysetokter om hverandre. Er bedre nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laffatus Skrevet 4. juni 2021 #11 Del Skrevet 4. juni 2021 Kittykat skrev (19 minutter siden): Jeg har diabetes type 2. Jeg fikk første dose av Pfizer for 6 uker siden og andre dose på Onsdag. Etter første dose, så fikk jeg bare litt vondt i armen etter vaksinen. Etter andre dose, så fikk jeg litt vondt i armen, hetetokter og frysetokter om hverandre. Er bedre nå da. Okei skal ta den på onsdag er bekymret så lenge jeg går på insulin er redd jeg skal få noe problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 4. juni 2021 #12 Del Skrevet 4. juni 2021 Laffatus skrev (49 minutter siden): Okei skal ta den på onsdag er bekymret så lenge jeg går på insulin er redd jeg skal få noe problemer. Ah, jeg bruker ikke insulin pr i dag. Jeg regulerer diabetesen med kosthold. Kanskje du kan spørre legen litt om dette først? Kanskje legen kan berolige deg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laffatus Skrevet 4. juni 2021 #13 Del Skrevet 4. juni 2021 Kittykat skrev (14 minutter siden): Ah, jeg bruker ikke insulin pr i dag. Jeg regulerer diabetesen med kosthold. Kanskje du kan spørre legen litt om dette først? Kanskje legen kan berolige deg litt Skal det har time hos legen føre vaksine dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4. juni 2021 #14 Del Skrevet 4. juni 2021 Fikk ingen bivirkninger av vaksinen. Kun vondt i armen. Vaksine påvirker ikke diabetes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4. juni 2021 #15 Del Skrevet 4. juni 2021 Laffatus skrev (1 time siden): Okei skal ta den på onsdag er bekymret så lenge jeg går på insulin er redd jeg skal få noe problemer. Den påvirker ikke insulinnivået ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laffatus Skrevet 4. juni 2021 #16 Del Skrevet 4. juni 2021 Honey Dew skrev (39 minutter siden): Fikk ingen bivirkninger av vaksinen. Kun vondt i armen. Vaksine påvirker ikke diabetes. Godt og høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midlertidigkonto Skrevet 4. juni 2021 #17 Del Skrevet 4. juni 2021 Honey Dew skrev (2 timer siden): Fikk ingen bivirkninger av vaksinen. Kun vondt i armen. Vaksine påvirker ikke diabetes. Det eneste som vil påvirke diabetes er hvis du får feber som bivirkning, da dette vil kunne øke insulinbehovet med 25-50%. Bare til å måle oftere, men usikker på hvordan det er for dem av dere som er kostholdsregulert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 4. juni 2021 #18 Del Skrevet 4. juni 2021 Kjæresten min har fått første dose fikk bare litt vondt i armen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 5. juni 2021 #19 Del Skrevet 5. juni 2021 Samboeren min har diabetes 1, har tatt begge dosene. Ingen bivirkninger noen av gangene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 5. juni 2021 #20 Del Skrevet 5. juni 2021 Ingen egenerfaring, men kjenner flere med diabetes som har tatt Pfizer. De har vært takknemlige og kjent seg tryggere etter å ha tatt koronavaksine. Hvis jeg hadde hatt diabetes, ville jeg nok også tenkt at det hadde vært tryggest å ta koronavaksine enn å ikke gjøre det, diagnosen tatt i betraktning. Står på nettsiden diabetes.no at de anbefaler personer med diabetes å ta vaksinen. Står også om å være obs på blodsukkeret om man føler seg dårlig og ha lav terskel for å kontakte lege. https://www.diabetes.no/mer/nyheter-om-diabetes/nyheter-2021/sporsmal-og-svar-om-koronavaksinen-og-diabetes/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg