Gå til innhold

Hjelp, lage middag til date!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har invitert på middag i morgen, angrer nå da jeg ikke er veldig god på dette.. Biff er ikke aktuelt. Noen gode tips til middag til en date hjemme, som jeg kanskje er heldig å ikke failer med? 😂

Anonymkode: cc5b8...b49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pizza? 

Anonymkode: fc73f...377

AnonymBruker
Skrevet

Er det sommervarmt hos deg?

Hva med diger bolle reker, loff, sitron, majones, litt salat kanskje? :) 

Digg mat i varmen, og koselig å sitte å spise og prate lenge.

Anonymkode: 57ed4...7a3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en kg reker, en loff og majones og en flaske hvitvin. 

Anonymkode: 87cc4...8d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke være så fancy. Lasagne synes jeg er godt, med salat og brød.

Anonymkode: a0bf1...857

Skrevet

På meny sine sider finner du mange forskjellige oppskrifter, hvis du følger de rett frem så kan du nesten ikke gjøre feil. Du finner mange enkle oppskrifter der som er gode og ikke koster skjorta.

Skrevet

Ville grillet. Og hvis du går for reker, ikke glem sitron 🍋

AnonymBruker
Skrevet

Som andre skriver er jo reker eller grill fantastisk i sommervarmen! Men helt ærlig hadde jeg blitt sjarmert av en klassisk taco eller spaghetti bolognese - det handler om å se at noen bryr seg og har forsøkt å gjøre det hyggelig! Bare sett to glass vin og noen stearinlys på boret, kanskje en blomst, så blir det kjempekoselig! 

Anonymkode: 819cb...edb

AnonymBruker
Skrevet

Vi må være inne da guttungen min sover når vi spiser, å rekene her er fryktelig dårlig, det har jeg egentlig ikke økonomi til. 

Kan taco være greit? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi må være inne da guttungen min sover når vi spiser, å rekene her er fryktelig dårlig, det har jeg egentlig ikke økonomi til. 

Kan taco være greit? 

Jeg hadde blitt glad for taco! 

Anonymkode: 819cb...edb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan taco være greit? 

Taco er supert 😄

Lykke til :)

Anonymkode: 5407a...ab6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har invitert på middag i morgen, angrer nå da jeg ikke er veldig god på dette.. Biff er ikke aktuelt. Noen gode tips til middag til en date hjemme, som jeg kanskje er heldig å ikke failer med? 😂

Du burde si litt mer om dine ferdigheter og interesser. Er du på det nivået hvor du synes det er vanskelig å lage basis saus uten oppskrift, eller må følge hver oppskrift til punkt og prikke for at det skal bli "bra", eller smaker du deg frem? 

Er du på det nivået hvor du ikke smaker på maten så ville jeg ha satset på skalldyr med tilbehør. Tilbehøret setter som oftest prikken over I'en på et godt måltid. 

Anonymkode: 299de...f57

AnonymBruker
Skrevet

Skalldyr er gamble, mange synes det er fullstendig uspiselig. Ville spurt først.

Anonymkode: fc73f...377

Skrevet

Alle dere som stemmer for taco: er det så smart å velge en rett der man hekter kjeven ut av ledd for å få tacoskjellet inn i munnen mens det knaser og fyllet raser med på tallerkenen?! Eller er det bare jeg som ser helt gæren ut når jeg spiser taco..

Jeg stemmer for kyllingfilet fylt med kremost m bacon rundt + potetbåter og en salat. Du kan gjøre alt klart på forhånd og det godgjør seg i ovnen mens dere hygger med et glass vin💕

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget hvit pizza er latterlig lett og føles romantisk! Kjøp inn ferdig pizzabunn, ferdig hvit pizzasaus (de har på rema nær pizzabunnene, evnt kan du lage selv med crème fraiche og evnt smake til med hvitløk og litt god olje), paprika, rødløk og en billig entrecôte (250 g er nok) og kanskje litt aromasjampinjong. Ingrediensene kan stekes lett først, eller bare slenges rett på pizzaen :)

Anonymkode: 2a3f6...706

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Blueturtle said:

Alle dere som stemmer for taco: er det så smart å velge en rett der man hekter kjeven ut av ledd for å få tacoskjellet inn i munnen mens det knaser og fyllet raser med på tallerkenen?! Eller er det bare jeg som ser helt gæren ut når jeg spiser taco..

Sånn blir det:

102686968_677760472772513_7467993196545880845_n.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er besøket overvektig? Da sier du at det ikke skader å droppe middag en dag, og server vann og eplebiter

Anonymkode: 73a38...ad5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blueturtle skrev (18 minutter siden):

Jeg stemmer for kyllingfilet fylt med kremost m bacon rundt + potetbåter og en salat. Du kan gjøre alt klart på forhånd og det godgjør seg i ovnen mens dere hygger med et glass vin💕

Jeg spiser taco i wraps med kniv og gaffel :P

Anonymkode: 5407a...ab6

Skrevet

Min kjære laget skolær- biff til meg første gang han skulle lage mat til meg. 

Vi ble likevel gift. 😄

Stress ned og sats på hyggelig stemning mer enn å imponere som kokk.

Ps! Min kjære har utviklet seg til en fantastisk kokk med årene. Slikt kan komme seg. Stemning og godfølelsen derimot, den må på plass tidlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...