Gå til innhold

Jeg er stygg og dum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prikkhild skrev (7 minutter siden):

Det er derfor vi betaler skatt, da, fordi slike som er syke skal få hjelp. Det handler om menneskeverd. Du er jo verdt denne hjelpen du også, det er derfor du får tilbudet.
Kanskje blir du frisk nok til å gi tilbake en dag🙂

Jeg forstår at du har det vanskelig nå, det er vonde tanker du har.  Jeg håper du klarer å ta til deg at disse tanken og følelsene ikke har noe å si for din verdi. Det å være pen og ha selvtillit  kan gjøre livet lettere, men du blir ikke mer verdifull av den grunn.

Har prøvd å tenke sånn, men det er ikke lett. 

Anonymkode: 212e7...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være lite pen er ikke noe å misunne. Jeg er over 30 og har fortsatt ikke vært på date eller hatt noe forhold. Menn ser meg ikke. Og jeg har ikke erfart at pene mennesker er noe dårligere mennesker enn de mindre pene, kanskje heller tvert imot. Så da er det jo bare en fordel å være pen da. 

Anonymkode: 212e7...af6

Send PM, så får du deg en daten i løpet av uka du, gullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (2 timer siden):

Send PM, så får du deg en daten i løpet av uka du, gullet.

Du hadde spydd om du hadde sett meg. 

Anonymkode: 212e7...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har prøvd å tenke sånn, men det er ikke lett. 

Anonymkode: 212e7...af6

Det skjønner jeg, det kan føles litt nyttesløst og trått i starten. Det er en prossess man kan lære seg, men det tar tid å endre en vane. Vær snill og raus med deg selv. Det er en start å prøve å stoppe seg selv når det faller en kritisk og dømmende tanke ned i hodet, rist det av deg, rett deg opp og tenk at du duger. Det er bra at du har prøvd, bare fortsett med det! Så vil jeg tro du vil merke en endring etterhvert!

Det vil kanskje være nyttig for deg å lese deg opp på selvfølelse og egenkjærlighet. Det har hjulpet meg mye å bli mer bevisst rundt disse tingene.

For problemet er jo egentlig ikke at du er stygg eller dum, det har jeg vanskelig for å tro. Jeg ser for meg at du er et nydelig menneske. Problemet er at du tenker disse tingene om deg selv og dermed gir deg selv betinget kjærlighet. Du er verdt å elske! Verdt å være noen sin kjæreste. Verdt å ha sin plass i verden, og du er verdt å bli elsket av deg selv også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker du å oppnå med disse trådene, TS? At vi skal bekrefte påstandene dine om at du er stygg og dum? Du er jo ikke mottakelig for forslagene folk her kommer med om litt mer positiv tenking. Ingen av oss vet hvordan du ser ut, og kan ikke verken bekrefte eller avkrefte påstanden din. Ingen av oss har møtt deg, og vet noe som helst om du er dum eller ei. 

Kanskje er du både stygg og dum, men spørsmålet er vel heller hva du har tenkt å gjøre med tankegangen din. Den er din verste fiende. 

Anonymkode: a9d39...c10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (17 timer siden):

Misunner litt mindre pene mennesker

Ja grasset er alltid grønnere på den andre sida, si! En saka værra som en er, og det der. Det kommer en tid for alt, for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er så stygg og dum. Liker ikke livet mitt eller meg selv lenger. Æsj! Jeg vil ikke dø, men jeg skulle ønske jeg var frisk psykisk og penere av utseende. 😢

Anonymkode: 212e7...af6

Har du lyst til å endre det? Hvordan har du tenkt til å gjøre det? Det finnes nok en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (1 time siden):

Har du lyst til å endre det? Hvordan har du tenkt til å gjøre det? Det finnes nok en løsning. 

Ja, men vet ikke hvordan. 

Anonymkode: 212e7...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får i alle fall ikke noe dame med den innstillingen der. Damer liker menn med selvtillit og har en positiv innstilling til livet.

Anonymkode: 5e3cd...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du får i alle fall ikke noe dame med den innstillingen der. Damer liker menn med selvtillit og har en positiv innstilling til livet.

Anonymkode: 5e3cd...b24

Jeg er dame. 

Anonymkode: 212e7...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje at du gjør lurt i å fokusere på selvbildet ditt før du går inn for å få deg kjæreste. Da vil du nok bli en bedre partner, i tillegg til at det vil bli enklere for deg når du innser at du er verdt å elske. 
 

Du skriver at du ikke vet hvordan. Første steg er kanskje å anerkjenne at det er nettopp selvbildet ditt som er problemet og ikke at du er stygg eller dum? Hva tenker du om det selv? Det finnes mange bøker, podcaster o.l om temaet som sikkert ville vært til god hjelp. 

Anonymkode: 9f8ff...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker kanskje at du gjør lurt i å fokusere på selvbildet ditt før du går inn for å få deg kjæreste. Da vil du nok bli en bedre partner, i tillegg til at det vil bli enklere for deg når du innser at du er verdt å elske. 
 

Du skriver at du ikke vet hvordan. Første steg er kanskje å anerkjenne at det er nettopp selvbildet ditt som er problemet og ikke at du er stygg eller dum? Hva tenker du om det selv? Det finnes mange bøker, podcaster o.l om temaet som sikkert ville vært til god hjelp. 

Anonymkode: 9f8ff...6fc

Jeg vet ikke hvorfor folk snakker om forhold egentlig. Jeg skrev ikke noe om det i HI og har klart meg alene bestandig,så skal nok klare det resten av livet også. Det handler om hvordan jeg har det. 

Ja, kanskje jeg skulle prøvd å lest litt om temaet. Jeg vet jo alt om å slite psykisk, men har ikke lest så mye om dette med dårlig selvbilde. 

Anonymkode: 212e7...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke hvorfor folk snakker om forhold egentlig. Jeg skrev ikke noe om det i HI og har klart meg alene bestandig,så skal nok klare det resten av livet også. Det handler om hvordan jeg har det. 

Ja, kanskje jeg skulle prøvd å lest litt om temaet. Jeg vet jo alt om å slite psykisk, men har ikke lest så mye om dette med dårlig selvbilde. 

Anonymkode: 212e7...af6

Skjønner, du nevnte dating lenger opp, så derfor jeg skrev dette. 
 

Min erfaring er at de fokuserte så mye på diagnosen på DPS at det ikke ble så mye snakk om selvbilde og egenkjærlighet. Jeg tror at fokuset på dette er på vei opp, men en del gjenstår. Og det er synd, for elsker man ikke seg selv er det vanskelig å bli frisk. Det legger en enorm stein til byrden hvis du feks i tillegg til å være bipolar ikke er glad i deg selv, ikke syns du fortjener hjelp eller omsorg osv. 

Selv fikk jeg enorm hjelp via eqi.no og bøkene til Herdis Palsdottir som er en av grunnleggerne her. 
 

Jeg tenker at en god selvfølelse er litt som å være godt trent. Man kan fortsatt bli syk, men du vil i mange tilfeller være bedre rustet mot det du får kastet mot deg.

Anonymkode: 9f8ff...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skjønner, du nevnte dating lenger opp, så derfor jeg skrev dette. 
 

Min erfaring er at de fokuserte så mye på diagnosen på DPS at det ikke ble så mye snakk om selvbilde og egenkjærlighet. Jeg tror at fokuset på dette er på vei opp, men en del gjenstår. Og det er synd, for elsker man ikke seg selv er det vanskelig å bli frisk. Det legger en enorm stein til byrden hvis du feks i tillegg til å være bipolar ikke er glad i deg selv, ikke syns du fortjener hjelp eller omsorg osv. 

Selv fikk jeg enorm hjelp via eqi.no og bøkene til Herdis Palsdottir som er en av grunnleggerne her. 
 

Jeg tenker at en god selvfølelse er litt som å være godt trent. Man kan fortsatt bli syk, men du vil i mange tilfeller være bedre rustet mot det du får kastet mot deg.

Anonymkode: 9f8ff...6fc

Ja, det snakkes ikke nok om dette med dårlig selvbilde. Det blir bare sagt at noen har det. Men det har ikke blitt forsket noe særlig på. Skal prøve å finne litt lesestoff om temaet og se hva jeg kan gjøre. 

Anonymkode: 212e7...af6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Prøv å ikke tenk negativt om deg selv. Det du ikke synes er fint med deg selv synes andre er vakkert. Det er mange som synes de selv ikke er pen nok og aldri blir fornøyd, mens andre bare ser et pent menneske. Prøv å si og tenk noe positivt om deg selv hver dag. Hvis du tenker mye negativt så tror du på det negative. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må eie det du har.

I steden for å bruke tid og krefter på å måle dette opp mot alle andre hele tiden....     

Anonymkode: a52b6...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...