Ichiko Skrevet 3. juni 2021 #1 Del Skrevet 3. juni 2021 (endret) Hei! Jeg ser at den nevnte tråden ble stengt rimelig kjapt, og vil gi dere KG-moderatorer ros for dette. Tråden inneholdt innlegg som var saklige og uten nedsettende kommentarer, men den inneholdt dessverre også det motsatte. I tillegg var det en bruker som diskuterte med seg selv, og en bruker som ga seg ut for å være trådstarter. Det er synd at sånt skal ødelegge en tråd. Igjen: Ros til dere for å ta raskt fatt i sånt, og takk! Endret 4. juni 2021 av Ichiko Korrektur 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. juni 2021 #2 Del Skrevet 3. juni 2021 Hei Takk, jeg skal bringe dette videre til moderatorteamet. Ja, det er dessverre slik at disse trådene ofte kommer ut av styr. Som et midlertidig tiltak har jeg prøvd å gå inn så raskt jeg overhodet klarer og skjule disse trådene, samt at vi nå samler for harde livet for å se om dette da gjelder bestemte brukere eller om det er flere. Kanskje klarer vi å få litt bukt med problemet. Til dere som tagger meg/sender meg pm: det er helt greit, og fint, men om jeg ikke svarer eller gjør noe med en gang (jeg prøver å være rask), så er det stort sett fordi jeg er på jobb (altså min vanlige fulltidsjobb ved siden av teamlederrollen her på KG). Anglofil (teamleder) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juni 2021 (endret) 19 hours ago, Anglofil said: Hei Takk, jeg skal bringe dette videre til moderatorteamet. Ja, det er dessverre slik at disse trådene ofte kommer ut av styr. Som et midlertidig tiltak har jeg prøvd å gå inn så raskt jeg overhodet klarer og skjule disse trådene, samt at vi nå samler for harde livet for å se om dette da gjelder bestemte brukere eller om det er flere. Kanskje klarer vi å få litt bukt med problemet. Til dere som tagger meg/sender meg pm: det er helt greit, og fint, men om jeg ikke svarer eller gjør noe med en gang (jeg prøver å være rask), så er det stort sett fordi jeg er på jobb (altså min vanlige fulltidsjobb ved siden av teamlederrollen her på KG). Anglofil (teamleder) Takk for svar! Det kom jo flere lignende tråder ut over dagen som raskt ble stengt/skjult, og det kommer nok noen i dag også. Mengden av slike tråder samt ordlyden i flere av hovedinnleggene, tyder på at det nok er en del enkeltbrukere som nærmest har som hobby å starte stadig nye tråder om bestemte grupper i befolkningen. Veldig fint at dere jobber for å få funnet ut av dette. Som jeg har skrevet i andre innlegg: Saklige debatter er én ting, men latterliggjøring og hånord er noe annet. Når dét er sagt, er det fortsatt en aktiv tråd nå - "Dere uføretrygdede..." - som både i HI og flere av innleggene er alt annet enn saklig, noe flere brukere har klaget på. Tråden har vært moderert men det står fortsatt temmelig stygge ting der. Kanskje det hadde vært en idé å stenge også denne tråden, og "nullstille" dette temaet slik at det heller kan tas opp på saklig vis i senere tråder. "Det er ikke hets bare fordi det er en annen mening", "folk må tåle at andre har meninger" er noe som stadig gjentas. Ja, vi har i utgangspuktet menings- og ytringsfrihet, men vi har også et lovverk som er ment å sette grenser for nedsettende ytringer om mennesker. Å mene at uføre bør tvangssteriliseres og henges ut offentlig for å få innvilget trygd, er like "greit" å si som at flyktninger bør utsettes for det samme for å få opphold i landet(det er sikkert noen som mener det også). Det finnes nettfora helt uten moderering for de som vil ytre hva som helst, og derfor er det viktig at det finnes noen fora som modererer innlegg og holder et visst nivå av folkeskikk. Endret 4. juni 2021 av Ichiko Korrektur igjen 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. juni 2021 #4 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Og tråden herpes ufortrødent videre med mer uførehets. Kan ikke tråden stenges, siden mange blir såret av det fæle som spys ut der. Og en av hetserne går også frem som en buldoser i tråder som handler om overvekt, enslige mødre osv. Da lærer folk at det er ok å drive på sånn. Han skriver med brukernavn. Det er ikke noe rart at flere har meldt seg ut pga slik oppførsel i det siste. Endret 5. juni 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. juni 2021 #5 Del Skrevet 5. juni 2021 Den må forhåpentligvis være slettet. Finner den ikke lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. juni 2021 #6 Del Skrevet 5. juni 2021 Honey Dew skrev (1 time siden): Den må forhåpentligvis være slettet. Finner den ikke lengre. Det hadde vært fantastisk. I så fall: tusen takk Adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 5. juni 2021 #7 Del Skrevet 5. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (18 minutter siden): Det hadde vært fantastisk. I så fall: tusen takk Adm. Ja, det er nok nå. Folk må finne seg noe annet å gjøre om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 5. juni 2021 #8 Del Skrevet 5. juni 2021 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Ja, det er nok nå. Folk må finne seg noe annet å gjøre om sommeren. Sant ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. juni 2021 #9 Del Skrevet 5. juni 2021 Tråden er gått igjennom og vil ikke komme tilbake. Anki, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 6. juni 2021 #10 Del Skrevet 6. juni 2021 Jeg er veldig enig i at de stygge og nedsettende kommentarene om uføre må ta slutt. Når det er sagt lukter ihvertfall jeg troll når jeg leser sånt. De aller fleste oppegående mennesker mener da ikke at uføre omtrent ikke skal ha livets rett, vi mener jo at det er viktig å ha et sikkerhetsnett for de som blir syke eller skadede. Det er derfor så synd at noen velger og svare disse trollene, ideelt sett skulle disse trådene fått dødd ut av seg selv. Når det er sagt kunne jeg gjerne tenkt meg og diskutert temaet forebygging av uførhet på et selvfølgelig generelt grunnlag. Jeg har prøvd noen ganger, men det er så mange sterke følelser i slike tråder at det lett blir skittslenging i retur. Likevel interesserer temaet meg, og jeg synes ikke man skal la være å diskutere dette fordi noen potensielt kan bli lei seg. Selv jobber jeg som sykepleier, jeg jobber til tider hue, ræv, rygg, vett og forstand av meg, føler jeg. Det som holder meg oppe er den respekten og takknemlighet man får. Trodde jeg ja, helt til jeg begynte å lese her inne på KG.... Jeg ble helt satt ut, av alle man skal ta er det faktisk sykepleiere liksom. Har prøvd å tenke at de som går helt av skaftet enten er troll, eller så vet de faktisk ikke hva de snakker om. Kanskje kan dere uføre tenke sånn og, om de som påstår at dere har vunnet i Lotto/kan ligge og spise potetgull hele dagen/mener dere skal gå rundt med merke a la jødestjerne, osv. Sånt er jo helt vilt, og ikke noe normale mennesker tenker 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 6. juni 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 6. juni 2021 (endret) On 6/6/2021 at 8:41 AM, rebella81 said: Når det er sagt kunne jeg gjerne tenkt meg og diskutert temaet forebygging av uførhet på et selvfølgelig generelt grunnlag. Jeg har prøvd noen ganger, men det er så mange sterke følelser i slike tråder at det lett blir skittslenging i retur. Likevel interesserer temaet meg, og jeg synes ikke man skal la være å diskutere dette fordi noen potensielt kan bli lei seg. Det er mange som mer enn gjerne vil diskutere forebygging av uførhet på generelt grunnlag, og det er gjort flere forsøk på nettopp dét. Men det som alltid skjer er at det kommer noen inn i disse trådene og begynner med nedrakking på uføre - enten bestemte diagnoser, eller alle uføre - andre leser disse innleggene og blir både provosert og lei seg. Det skal litt til for å holde seg rolig når en blant annet kan lese at selve ens eksistens er en uønsket byrde, at sykdommen/skaden man har er oppdiktet, eller at man fortjener å bli fratatt alt for så å gå til grunne på gata. Jeg har også lagt merke til at det er mye stygt som skrives om sykepleiere, og det er virkelig synd. Dere gjør et så utrolig verdifullt arbeid og fortjener virkelig ikke å hetses f.eks. for "grådighet" om dere ønsker skikkelig lønn. Men det er en viktig forskjell på folk i et bestemt yrke og uføre: De førstnevnte har valgt sitt yrke, de uføre har ikke valgt å bli uføre(selv om dét stadig hevdes). Hets for noe man ikke kan noe for, føles ekstra sårende. De fleste skjønner jo at de som står bak stygge innlegg skriver sånn med vilje nettopp for å såre, for at andre skal føle seg så dårlig som mulig. Og nei - det er ikke normale mennesker som driver på slik. Det er tydeligvis en generell tendens man ofte ser på KG at forskjellige grupper av kvinner skal angripes med alle midler: kvinner med barn, kvinner uten barn, kvinner i kvinnedominerte yrker, kvinner i mannsdominerte yrker, karrierekvinner, arbeidsløse kvinner, uføre generelt men spesielt uføre kvinner, overvektige kvinner, norske kvinner kontra utenlandske kvinner, alle kvinner over noen-og-tyve, spesielt middelaldrende kvinner, osv. osv. Lista er lang som et vondt år, og omtrent like artig. Endret 7. juni 2021 av Ichiko 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå