CorvusCorax Skrevet 4. juni 2021 #121 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er mann, du? Anonymkode: 5bab8...4f4 Nei.Hvordan det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #122 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har aldri følt meg truet av lesbiske i garderoben. Hvorfor skulle jeg det? Det er jo kvinner. Anonymkode: 5bab8...4f4 Det er jo helt utrolig å se kvinner sammenlikne lesbiske kvinner med menn. Lommemannen/andre voldtekstdømte og Else Koss Furuseth i damegarderoben på Frognerbadet, samma sak det vel. 🧐😥 Anonymkode: 0a8e1...350 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #123 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke fortjener egen garderobe fri for menn? Hvorfor er menns "behov", som oftest seksuelle behov, viktigere enn kvinners sikkerhet og verdighet? Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke kan bedrive idrett uten at hele den mannlige befolkningen kan selverklære seg inn i dusjen med dem? Anonymkode: 0a8e1...350 Og hvorfor blir transkvinner hørt? Fordi de er menn, og vi hører mer på menn. Og hvorfor hører vi ikke noe om transmenn? Fordi de har ingen fordeler av å dele garderober eller delta i sportsklasser for menn. Anonymkode: 5bab8...4f4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #124 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke fortjener egen garderobe fri for menn? Hvorfor er menns "behov", som oftest seksuelle behov, viktigere enn kvinners sikkerhet og verdighet? Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke kan bedrive idrett uten at hele den mannlige befolkningen kan selverklære seg inn i dusjen med dem? Anonymkode: 0a8e1...350 CorvusCorax skrev (5 minutter siden): Hva er problemet ditt? Om du er redd for en mann som har skiftet kjønn. Altså, kuttet av seg pikken og skaffet seg silikonpupper - så bør du være redd for lesbiske/bifile kvinner også. Dem kan da like gjerne seksualisere kroppen din. Tenk på det. Hva er svaret på spørsmålet? Det er et helt legitimt spørsmål. Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke lenger fortjener å kunne delta i samfunnet, her bedrive idrett, uten at ENHVER mann som ønsker det kan observere dem nakne og blotte seg for dem? Hva er grunnen? Anonymkode: 0a8e1...350 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 4. juni 2021 #125 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er svaret på spørsmålet? Det er et helt legitimt spørsmål. Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke lenger fortjener å kunne delta i samfunnet, her bedrive idrett, uten at ENHVER mann som ønsker det kan observere dem nakne og blotte seg for dem? Hva er grunnen? Anonymkode: 0a8e1...350 Svaret på spørsmålet får du om du tar deg tid til å lese det jeg skrev - istedenfor å henge deg opp i sexistisk drittprat. Har ikke påstått noe sted det du antyder. Så slapp av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. juni 2021 #126 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke fortjener egen garderobe fri for menn? Hvorfor er menns "behov", som oftest seksuelle behov, viktigere enn kvinners sikkerhet og verdighet? Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke kan bedrive idrett uten at hele den mannlige befolkningen kan selverklære seg inn i dusjen med dem? Anonymkode: 0a8e1...350 Transkvinner som har gjennomgått fullstendig kjønnsskifte er ikke menn. De er kvinner. Jeg tviler på at så mange av de går gjennom fullt kjønnsskifte bare for å sikle på andre damer i garderoben. Min mening er at transpersoner som er kjønnsoperert bør få gå i garderoben til det kjønnsorganer de har. Transkvinner som fortsatt har penis bør kanskje heller få låne en egen garderobe. Når det gjelder idrett for transkvinner så mener jeg at skillet bør gå mellom de som har gjennomgått mannlig pubertet og de som ikke har det. De som har stoppet puberteten og tilført kvinnelige hormoner vil ikke ha de samme fysiske fordelene, og de bør derfor få delta i kvinneidrett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. juni 2021 #127 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva er svaret på spørsmålet? Det er et helt legitimt spørsmål. Hva er grunnen til at kvinner og jenter ikke lenger fortjener å kunne delta i samfunnet, her bedrive idrett, uten at ENHVER mann som ønsker det kan observere dem nakne og blotte seg for dem? Hva er grunnen? Anonymkode: 0a8e1...350 Uten at enhver mann? Det er ikke slik at menn som identifiserer seg som menn bare kan kle seg i kjole og gå i damegarderoben. Det er det ingen som mener. Vi snakker om de som har gjennomgått hormonbehandling og kjønnsskifte, og ser ut som det kjønnet de identifiserer seg som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #128 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke hvordan hvert voldtektsmottak eller hjem for mishandlede kvinner opererer, men det ganske vanlig, verden rundt, at kvinners sentre/, hjem for voldtatte og mishandlede kvinners er rene kvinnesentre (brukere og ansatte) slik at kvinner kan føle seg trygge, slippe retaumatisering og slippe å ha menn tårne over dem og fortelle dem hva de skal føle/tenke, hva de skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg. Vi vet at mange kvinner unnlater å oppsøke steder for hjelp hvor det er menn og der det er sårbare kvinner og menn tillates adgang så er det utnytting og overgrep. Juridisk kjønnsskifte ved egenerklæring (self-id lover) fungerer slik at enhver mann, for en hvilken som helst grunn, kan tilegne seg en juridisk rett til ethvert kjønnsegregert rom for kvinner. Det vil si at alle voldsmenn, psykisk syke menn, seksualforbrytere, pedofile, blottere, kikkere, stalkere osv. kan ikke nektes tilgang til voldtektsmottak, kvinnefengsler, hjem for mishandlede kvinner osv. Det er en lang rekke historier i England, USA og Canada om voldtektsmenn som blir plassert i kvinnefengsel og transaktivister har fått stengt ned flere voldtektsmottak fordi de nektet å åpne dørene for menn. Transaktivister kaller det "transfobi" mot menn å gi kvinner rene kvinnerom i livets verste og mest sårbare tid etter å ha flyktet fra mannlig vold. Det mest beryktede eksemplet er at de stengte ned det eldste kvinne-/voldtektsmottaket i Canada, Vancouver Rape Relief. Aktivistene fikk kuttet offentlig støtte etter at de hadde vandalisert lokalene med diverse trusler og spikret en død rotte til voldtektsmottakets dør. Uavhengig av hva praksisen er i Norge (som sikkert varierer) så fremstår det som kvinnehat at kvinner ikke skal kunne ha kjønnsegregerte rom der de trenger det for sikkerhet og menneskelig verdighet. Hvis du har noen flere spørsmål så still dem gjerne, fordi jeg har studert dette fenomenet med transhumanistisk/-genderistisk/kjønnsidentitets ideologi og den lovgivning de krever og dens implikasjoner en stund nå. Anonymkode: 0a8e1...350 Dette er et så skremmende og så viktig innlegg, at jeg siterer det i for at flere skal få det med seg. Dette er ikke tull. Dette skjer faktisk. Anonymkode: 5bab8...4f4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #129 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Transkvinner som har gjennomgått fullstendig kjønnsskifte er ikke menn. De er kvinner. Jeg tviler på at så mange av de går gjennom fullt kjønnsskifte bare for å sikle på andre damer i garderoben. Min mening er at transpersoner som er kjønnsoperert bør få gå i garderoben til det kjønnsorganer de har. Transkvinner som fortsatt har penis bør kanskje heller få låne en egen garderobe. Når det gjelder idrett for transkvinner så mener jeg at skillet bør gå mellom de som har gjennomgått mannlig pubertet og de som ikke har det. De som har stoppet puberteten og tilført kvinnelige hormoner vil ikke ha de samme fysiske fordelene, og de bør derfor få delta i kvinneidrett. Kvinner er personer av hunkjønn ikke opererte personer av hankjønn. Ingen har påstått at folk fjerner genitaliene for å få tilgang til kvinnerom (selv om dette har skjedd). De færreste mannlige transpersoner fjerner genitaliene. Disse personene krever tilgang til kvinnerom og har fått det med loven. Hele den mannlige befolkningen har fått det. Det stilles ingen krav til noe annet enn å skifte juridisk kjønn PÅ NETT. Mennene i kvinneidrett nevnt her har alle gjennomgått pubertet og har inntakte mannekropper. Jeg beklager, men du vet ikke hva snakker om. Du snakker om en fiksjon. Hvorfor ikke snakke om virkeligheten? Anonymkode: 0a8e1...350 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #130 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Uten at enhver mann? Det er ikke slik at menn som identifiserer seg som menn bare kan kle seg i kjole og gå i damegarderoben. Det er det ingen som mener. Vi snakker om de som har gjennomgått hormonbehandling og kjønnsskifte, og ser ut som det kjønnet de identifiserer seg som. Det er BOKSTAVELIG talt loven i Norge. Loven heter Lov om endring av juridisk kjønn. Det er den loven det kjempes imot verden rundt. Hva er neste trekk? "Menn utnytter aldri en situasjon for å få seksuell tilgang til ofre, menn gjør aldri noe upassende for å få tilgang til nakne kvinner og jenter."? Anonymkode: 0a8e1...350 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. juni 2021 #131 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner er personer av hunkjønn ikke opererte personer av hankjønn. Ingen har påstått at folk fjerner genitaliene for å få tilgang til kvinnerom (selv om dette har skjedd). De færreste mannlige transpersoner fjerner genitaliene. Disse personene krever tilgang til kvinnerom og har fått det med loven. Hele den mannlige befolkningen har fått det. Det stilles ingen krav til noe annet enn å skifte juridisk kjønn PÅ NETT. Mennene i kvinneidrett nevnt her har alle gjennomgått pubertet og har inntakte mannekropper. Jeg beklager, men du vet ikke hva snakker om. Du snakker om en fiksjon. Hvorfor ikke snakke om virkeligheten? Anonymkode: 0a8e1...350 Hevder du altså at man kan skifte juridisk kjønn på nett og så få tilgang til kvinnegarderoben og deltakelse i kvinneidrett? De som har gjennomgått mannlig pubertet, ikke har tatt hormoner eller kjønnsskifte, og ser 100 % ut som menn skal selvsagt ikke ha tilgang på damegarderoben. Det sier jo seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. juni 2021 #132 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er BOKSTAVELIG talt loven i Norge. Loven heter Lov om endring av juridisk kjønn. Det er den loven det kjempes imot verden rundt. Hva er neste trekk? "Menn utnytter aldri en situasjon for å få seksuell tilgang til ofre, menn gjør aldri noe upassende for å få tilgang til nakne kvinner og jenter."? Anonymkode: 0a8e1...350 Ja, man kan endre juridisk kjønn, men det betyr vel ikke at man får lov som en stor, voksen og barsk mann å tre inn i jentegarderoben i en svømmehall? Det er jo badevakter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #133 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (8 minutter siden): Uten at enhver mann? Det er ikke slik at menn som identifiserer seg som menn bare kan kle seg i kjole og gå i damegarderoben. Det er det ingen som mener. Vi snakker om de som har gjennomgått hormonbehandling og kjønnsskifte, og ser ut som det kjønnet de identifiserer seg som. Det var du som spurte om voldtektsmottak. Jeg forklarte loven i detalj i et langt og samvittighetsfullt svar til deg. Jeg trodde du var interessert i svaret. Anonymkode: 0a8e1...350 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #134 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er et så skremmende og så viktig innlegg, at jeg siterer det i for at flere skal få det med seg. Dette er ikke tull. Dette skjer faktisk. Anonymkode: 5bab8...4f4 ENDELIG! Takk! Jeg er utslitt. Anonymkode: 0a8e1...350 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #135 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Ja, man kan endre juridisk kjønn, men det betyr vel ikke at man får lov som en stor, voksen og barsk mann å tre inn i jentegarderoben i en svømmehall? Det er jo badevakter? Jo. Og hvis en kvinne snakker til deg og ber deg gå fordi du er mann, så kan du anmelde dem for trakassering og diskriminering. Og få støtte fra likestillingsombudet. Anonymkode: 5bab8...4f4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 4. juni 2021 #136 Del Skrevet 4. juni 2021 Ser ingen grunn til at man skal gjennomføre kirurgi, men hormoner er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #137 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (5 minutter siden): Hevder du altså at man kan skifte juridisk kjønn på nett og så få tilgang til kvinnegarderoben og deltakelse i kvinneidrett? De som har gjennomgått mannlig pubertet, ikke har tatt hormoner eller kjønnsskifte, og ser 100 % ut som menn skal selvsagt ikke ha tilgang på damegarderoben. Det sier jo seg selv. Ja. Det er loven. I idretten så må menn ta hormoner noen måneder for å redusere testosteronnivået, men du ser jo selv resultatet! Anonymkode: 0a8e1...350 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #138 Del Skrevet 4. juni 2021 Gjenferdet skrev (6 minutter siden): Ja, man kan endre juridisk kjønn, men det betyr vel ikke at man får lov som en stor, voksen og barsk mann å tre inn i jentegarderoben i en svømmehall? Det er jo badevakter? Jo. Det er loven. Ingen kan nekte et individ med juridisk kjønn som kvinne tilgang til kvinnerom. Anonymkode: 0a8e1...350 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #139 Del Skrevet 4. juni 2021 Majer skrev (1 minutt siden): Ser ingen grunn til at man skal gjennomføre kirurgi, men hormoner er en annen sak. Voksne menn må gjerne ta kirurgi og hormoner for meg, men de har ikke noe i kvinneidrett å gjøre. Never ever. Anonymkode: 5bab8...4f4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 4. juni 2021 #140 Del Skrevet 4. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 21.24): Jeg vet ikke hvordan hvert voldtektsmottak eller hjem for mishandlede kvinner opererer, men det ganske vanlig, verden rundt, at kvinners sentre/, hjem for voldtatte og mishandlede kvinners er rene kvinnesentre (brukere og ansatte) slik at kvinner kan føle seg trygge, slippe retaumatisering og slippe å ha menn tårne over dem og fortelle dem hva de skal føle/tenke, hva de skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg. Vi vet at mange kvinner unnlater å oppsøke steder for hjelp hvor det er menn og der det er sårbare kvinner og menn tillates adgang så er det utnytting og overgrep. Juridisk kjønnsskifte ved egenerklæring (self-id lover) fungerer slik at enhver mann, for en hvilken som helst grunn, kan tilegne seg en juridisk rett til ethvert kjønnsegregert rom for kvinner. Det vil si at alle voldsmenn, psykisk syke menn, seksualforbrytere, pedofile, blottere, kikkere, stalkere osv. kan ikke nektes tilgang til voldtektsmottak, kvinnefengsler, hjem for mishandlede kvinner osv. Det er en lang rekke historier i England, USA og Canada om voldtektsmenn som blir plassert i kvinnefengsel og transaktivister har fått stengt ned flere voldtektsmottak fordi de nektet å åpne dørene for menn. Transaktivister kaller det "transfobi" mot menn å gi kvinner rene kvinnerom i livets verste og mest sårbare tid etter å ha flyktet fra mannlig vold. Det mest beryktede eksemplet er at de stengte ned det eldste kvinne-/voldtektsmottaket i Canada, Vancouver Rape Relief. Aktivistene fikk kuttet offentlig støtte etter at de hadde vandalisert lokalene med diverse trusler og spikret en død rotte til voldtektsmottakets dør. Uavhengig av hva praksisen er i Norge (som sikkert varierer) så fremstår det som kvinnehat at kvinner ikke skal kunne ha kjønnsegregerte rom der de trenger det for sikkerhet og menneskelig verdighet. Hvis du har noen flere spørsmål så still dem gjerne, fordi jeg har studert dette fenomenet med transhumanistisk/-genderistisk/kjønnsidentitets ideologi og den lovgivning de krever og dens implikasjoner en stund nå. Anonymkode: 0a8e1...350 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 0.53): Det var du som spurte om voldtektsmottak. Jeg forklarte loven i detalj i et langt og samvittighetsfullt svar til deg. Jeg trodde du var interessert i svaret. Anonymkode: 0a8e1...350 Hei. Ja, jeg har beklagelig ikke fått svart på innlegget. Jeg vet heller ikke hvordan det er på overgrepsmottaket (ettersom jeg aldri har vært der), men slik jeg har forstått det så er det åpent for overgrepsofre uavhengig av kjønn. Overgriperen, skal så langt det er mulig, til legevakta for å sikre spor (ved behov) for å hindre at offer og voldtektsperson møtes. Når du nevner voldtektsmottak, henviser du til der man henvender seg akutt etter et overgrep, eller tenker du mer på overgrepssentre hvor ofre kommer inn til samtaler, slik som SMSO (nå, NOK-senter)? På NOK-senter er det åpent for alle kjønn, men gruppetimer skiller på menn og kvinner. De har en gruppe for voldtatte kvinner og en for menn. På krisesenteret er det kjønnssegregert. De ansatte er også kvinner. Hva angår transpersoner er jeg usikker på, men jeg regner med at de tar individuelle vurderinger før de slipper inn folk. Når det er sagt så er jeg ikke for at enhver mann, som ikke definerer seg som trans engang, skal få lov til å entre alle kvinnerom. Jeg tenker at det må komme med et visst krav, for eksempel hormonbehandling og kjønnsskifte. Ikke bare endret personnummer i passet. Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå