Gå til innhold

Trans blir nektet å spille på det australske kvinnelandslaget

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 hours ago, ops2 said:

Jeg kan godt kalle transkvinner hun og henne, men det må være visse grenser. Det er ingen menneskerett å kreve "Jeg skal delta i kvinneidrett, ellers er det diskriminering".

Enig. Skjønner ikke hvorfor enkelte idretter lar transkvinner få ødelegge kvinneidretten. Det må være bedre å la en liten håndfull transkvinner være misfornøyde enn at alle kvinner skal føle seg urettferdig behandlet og få idretten deres ødelagt. 

Jeg ar ingenting i mot transkvinner og de aller aller fleste transkvinner har ingen ønsker om å konkurrere på internasjonalt nivå i kvinneidrett. Det er kun en liten håndfull av transkvinner som er "problemet". 

Anonymkode: b8e57...d9b

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja. Disse sakene her lar seg lett løse. Problemet er at trans-personer som Hannah har veldig lyst til å kjempe mot kvinner, for da får hun en kjempefordel. 

Synes uansett man snart må få på plass et ordentlig regelverk. Det beste for alle er at folk vet hvilke regler man må forholde seg til og slipper å ta ny kamp hver eneste gang en trans-person ønsker å konkurrere i kvinneidrett. Det er hverken gøy for transpersonene og for de som alltid har vært kvinner.

Da må i så fall kvinner konkurrere mot transmenn og menn konkurrere mot transkvinner. 

Anonymkode: 56744...8d1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er kvinnene som klager på at menn med penis går inn i kvinnegarderoben og ikke menn med penis som klager over at det er kvinner i kvinnegarderoben så jeg er rimelig sikker på at det er kvinnene som synes situasjonen er mest ubehagelig. 

Du bør slutte å  omtale dem som transkvinner. Man er ikke sin kjønnsinkongruens. 

Kvinner er ikke en homogen gruppe. Det er mange kvinner som ikke har noe problem med dette og jeg har forståelse for at det er et vanskelig tema for mange.

Og selvfølgelig er det mer problematisk for kvinner enn menn siden det er menn som hovedsaklig begår overgrep og er i en maktposisjon. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, Zooey said:

Hadde ikke hatt noe problem med å dele garderobe med en transkvinne. Og jeg er veldig uenig i at man kan se hvem som er transkvinne og hvem som er født som biologisk kvinne.

I 90% av tilfellene er det VELDIG lett å se.

Anonymkode: da16f...2dd

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var veldig stor. Hadde ikke likt å ha henne som motspiller på håndballbanen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og Laurel Hubbard skal til vektløfting for kvinner i OL. Det er en flott måte for ham og andre menn å sette kvinners rekorder så høyt at kvinner aldri vil kunne slå dem og stjele kvinners medaljer, inntekt og karrierer fra dem. 

Anonymkode: 0a8e1...350

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I 90% av tilfellene er det VELDIG lett å se.

Ja. Og det er jo fordi mange transkvinner har gjennomgått mannlig pubertet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere at vi i fremtiden vil ha miksede lag når det kommer til lagsport? I stedet for herre/kvinne-landslag osv. mtp hvordan samfunnet og verden utvikler seg i kjønnsdefinisjoner osv. Syns det hadde vært litt kult jeg da 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun er 1,90 høy og veier 100 kilo.  Hannah Mouncey, som for noen år siden het Callum og spilte herre-VM for Australia, får ikke lov til å spille håndball mot kvinner etter kjønnskifte. I tillegg er de andre jentene på laget ikke komfortable med å dele dusj med henne. 

Er det diskriminering?

image.jpeg.8647ce9aa3a8dd5c70759814f8ed6a7e.jpeg

Vraket til VM: - Omstridte Hannah raser etter dusjdrama

Skjønner de godt. 

Anonymkode: 07f29...d46

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Skjønner ikke hvorfor enkelte idretter lar transkvinner få ødelegge kvinneidretten. Det må være bedre å la en liten håndfull transkvinner være misfornøyde enn at alle kvinner skal føle seg urettferdig behandlet og få idretten deres ødelagt. 

Jeg ar ingenting i mot transkvinner og de aller aller fleste transkvinner har ingen ønsker om å konkurrere på internasjonalt nivå i kvinneidrett. Det er kun en liten håndfull av transkvinner som er "problemet". 

Legg merke til at det er i USA, landet der mange mener at kvinneidrett ikke burde eksistert in the first place, at dette er mest vanlig. De som har godtatt dette driter i kvinneidrett og synes bare det er bra at den ødelegges.

Anonymkode: 7e43b...38f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Zooey skrev (1 time siden):

Kvinner er ikke en homogen gruppe. Det er mange kvinner som ikke har noe problem med dette og jeg har forståelse for at det er et vanskelig tema for mange.

Og selvfølgelig er det mer problematisk for kvinner enn menn siden det er menn som hovedsaklig begår overgrep og er i en maktposisjon. 

Kvinner en en 100% ensartet gruppe. De er alle personer av hunkjønn. De har alle hunkjønnsbiologi. Dette medfører blant annet at de er lavere og fysisk svakere en menn. Det er virkelighetsfjernt og  kvinneforaktende å insistere på at menn er kvinner for å rettferdiggjøre at disse mennene kan forsyne seg av kvinners idrett og ellers herje rundt i kjønnsegregerte rom som kvinnegarderober, kvinnefengsler, voldtektsmottak og kvinnegrupper. Kvinner er mennesker, ikke kostymer eller kulisser.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brandi90 skrev (10 minutter siden):

Tror dere at vi i fremtiden vil ha miksede lag når det kommer til lagsport? I stedet for herre/kvinne-landslag osv. mtp hvordan samfunnet og verden utvikler seg i kjønnsdefinisjoner osv. Syns det hadde vært litt kult jeg da 

Overhodet ikke kult, syns jeg. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du ikke bare si at du hater kvinneidrett og vil nekte kvinner å bli profesjonelle idrettsutøvere?

Hvorfor tror du at vi har blandet kjønn i sjakk, men ikke håndball? Det er fordi de biologiske kjønnene har forskjellige fysiske forutsetninger. 

Din kvinnehater.

Er ikke det jeg mener, jeg er idrettskvinne selv og feminist.. (uansett, jeg tror mange kvinner kan være bedre enn menn i mange idretter). Og hvis vi i fremtiden får mer flytende kjønn, vil det kanskje gagne alle? Det er bare et tankeeksperiment, ikke et forslag fra min side. Syns bare det var en artig tanke, hvordan verden og samfunnet ser ut om la oss si 100 år..   

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Overhodet ikke kult, syns jeg. 

ok, var bare et tankeeksperiment. Tenker bare på hvor vanskelig det kanskje vil bli for kvinner født i feil kropp og motsatt, som ønsker å drive med idrett. Er ikke riktig at de skal ekskluderes fra idrett heller. Min personlige mening er at man er det kjønnet man er (uavhengig hva man defineres som når man er nyfødt), og derav skal gå i den garderoben/kjønnede laget du definerer deg med. Ergo har det ingenting å si om man har vært mann før om man er kvinne nå, du hører til med resten av kvinnfolket i idretten også i så fall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
brandi90 skrev (1 minutt siden):

Er ikke det jeg mener, jeg er idrettskvinne selv og feminist.. (uansett, jeg tror mange kvinner kan være bedre enn menn i mange idretter). Og hvis vi i fremtiden får mer flytende kjønn, vil det kanskje gagne alle? Det er bare et tankeeksperiment, ikke et forslag fra min side. Syns bare det var en artig tanke, hvordan verden og samfunnet ser ut om la oss si 100 år..   

Du tror kvinner kan være bedre en menn i mange idretter? Du tror kjønn, altså forplantningsbiologi, kan komme til å bli  mer "flytende" i fremtiden? Fortell?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
brandi90 skrev (4 minutter siden):

Vår mennesklige biologi vil være lysktig lik om 100 år som den har vært de siste 200.000 år. Slutt å lyve. Ingen idrettskvinne vet så lite om andre idrettsutøveres prestasjoner.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
brandi90 skrev (Akkurat nå):

ok, var bare et tankeeksperiment. Tenker bare på hvor vanskelig det kanskje vil bli for kvinner født i feil kropp og motsatt, som ønsker å drive med idrett. Er ikke riktig at de skal ekskluderes fra idrett heller. Min personlige mening er at man er det kjønnet man er (uavhengig hva man defineres som når man er nyfødt), og derav skal gå i den garderoben/kjønnede laget du definerer deg med. Ergo har det ingenting å si om man har vært mann før om man er kvinne nå, du hører til med resten av kvinnfolket i idretten også i så fall. 

Men det blir jo ikke rettferdig i det hele tatt. Som denne håndballspilleren. Jeg hadde jo aldri turt å takle henne på banen. Hun ruver jo flere hoder over meg. Blir jo rått parti😁

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
brandi90 skrev (1 minutt siden):

Kjønn er en virkelig og materiell ting. Ingen er "født i feil kropp". Man blir ikke "ekskludert fra idrett" fordi man ikke selv fritt får velge lag ettersom det passer en selv. Kvinner og jenter ønsker ikke menn i kvinnegarderober eller andre kjønnsegregerte rom. De rommene eksisterer for at kvinner skal kunne delta i samfunnet.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei syntes det er helt innafor. Hvis hun egentlig er en mann, og har vært i VM som mann - og vært mann helt frem til nå. Da syntes jeg absolutt ikke det er diskriminering at hen ikke får spille som kvinne. Det er en grunn for at kvinner og menn spiller hver for seg, menn har en helt annen kroppsbygning og muskelbygning enn kvinner, transvisitt eller ikke - hen har en mannekropp. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, loveli said:

Foreslår at man nå lager egne idrettslag for trans-personer...

Ifølge enkelte i wokeistan så finnes det nå 78 kjønn, and counting. Det kan bli mange idrettslag etterhvert.

Anonymkode: 34994...461

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...