Gå til innhold

Dra damer med kassejobb på Rema

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fransk poststrukturalisme er ikke akkurat et fagfelt. Det er ei teoretisk retning som kan brukes innenfor mange fagfelt. Jeg lærte om poststrukturalisme på ex.phil, hvor vi lærte om filosofi og vitenskapsfilosofi før vi begynte de "ordentlige" studiene. Nå er ex.phil integrert i programmene for bachelor og profesjonsstudier. Men det er nok mange folk som ikke skjønte all verdens av ex.phil da de tok det...

Anonymkode: f112e...330

Sjekket pensum til ex.phil på UiO, finner ingen egen pensumtekst om det der.

Så må være en temmelig liten flik av en 10 stp emne, for å si det mildt. Kanskje et par sider av 600+ i en enkelt bok.

Evt blander du kanskje med ex.fac.

Poenget er uansett at posteren namedroppet noe som 'ingen' drøfter utenom examens kollokvigruppa si og svært smale miljøer. Det blir pretensiøst, ikke intellektuelt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuck alt det driiiitet med postkultularisk litteratur, tror jeg ville dævve hvis ei djåm begynte å snakke slikt dritt på en date. Insta-babes gjør som regel aldri det heller..... jeg er kun interesssert i å slaye pussy og IKKE enslige desperate mødre da ville det jo blitt en nydelig sommer, jeg stiller gjerne med entrecote for Kr. 39 til grillen. 

Anonymkode: 62f17...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir raskt litt knising blant høyere utdannede kvinner hvis mannen jobber i butikk eller noe annet litt enkelt og ukomplisert. Det var de store kjedene som ødela butikkyrket med knallhard konkurranse og nedpressede lønninger. Før i tiden var kjøpmannen på hjørnet viktig, og jobbet man der representerte man noe folk trengte. I dag er det bare å hente en skoletrøtt ungdom til å gjøre samme jobb som deg, du er ikke unik eller viktig slik kjøpmannen på hjørnet var i sin tid. Kvinner vil ha en mann som er respektert, har autoritet og tjener godt. En som jobber på Rema blir kommandert rundt av ungdommer i kassa til å hente ditt og datt, servere og tjene dem.

Så har man trusselen om automasjon hengende over hodet til enhver tid, det blir stadig færre manuelt betjente kasser, man begynner å bli overflødig i møte med teknologien, kassejobb gir ikke gode fremtidsutsikter med mindre man kan jobbe seg oppover i systemet, og det blir jo bare mer og mer konkurranse der når de tar inn stadig færre blant en stor, jobbsøkende mengde. Det er nok det faktum at du jobber med noe som studenter og skoletrøtt ungdom bruker som en søppelkasse for å tjene raske penger til sydentur og finansiering av festing i studentlivet som trekker deg ned blant mange kvinner.

En arkitekt skaper noe unikt mens du bare taster på et kassaapparat og spør om pose. Så er det jo slik at hvis kvinnen må gå hjemme med barn i en periode, må du jobbe enda mer på butikken til fortsatt lav lønn. Og da vil du også være mindre til stede hjemme med kvinnen og barnet. Det er hakket bedre med detaljhandel, det er ikke en post absolutt alle må innom, og det er mer ekspertise i butikken.

Anonymkode: 31285...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir raskt litt knising blant høyere utdannede kvinner hvis mannen jobber i butikk eller noe annet litt enkelt og ukomplisert. Det var de store kjedene som ødela butikkyrket med knallhard konkurranse og nedpressede lønninger. Før i tiden var kjøpmannen på hjørnet viktig, og jobbet man der representerte man noe folk trengte. I dag er det bare å hente en skoletrøtt ungdom til å gjøre samme jobb som deg, du er ikke unik eller viktig slik kjøpmannen på hjørnet var i sin tid. Kvinner vil ha en mann som er respektert, har autoritet og tjener godt. En som jobber på Rema blir kommandert rundt av ungdommer i kassa til å hente ditt og datt, servere og tjene dem.

Så har man trusselen om automasjon hengende over hodet til enhver tid, det blir stadig færre manuelt betjente kasser, man begynner å bli overflødig i møte med teknologien, kassejobb gir ikke gode fremtidsutsikter med mindre man kan jobbe seg oppover i systemet, og det blir jo bare mer og mer konkurranse der når de tar inn stadig færre blant en stor, jobbsøkende mengde. Det er nok det faktum at du jobber med noe som studenter og skoletrøtt ungdom bruker som en søppelkasse for å tjene raske penger til sydentur og finansiering av festing i studentlivet som trekker deg ned blant mange kvinner.

En arkitekt skaper noe unikt mens du bare taster på et kassaapparat og spør om pose. Så er det jo slik at hvis kvinnen må gå hjemme med barn i en periode, må du jobbe enda mer på butikken til fortsatt lav lønn. Og da vil du også være mindre til stede hjemme med kvinnen og barnet. Det er hakket bedre med detaljhandel, det er ikke en post absolutt alle må innom, og det er mer ekspertise i butikken.

En ting kan jeg garantere deg, jeg er mer lidenskapelig en en støgg nerd med master i datateknologi fag azzz..... perf med lønningsdag i neste uke, da blir'e penger til birras og bitches...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du verden, for en innsikt og "respekt" for viktige yrker, som kanskje ikke fremstår som så spennende. Ironisk nok er det mange av dere som snakker ned butikkyrker som havner der uansett, fordi dere viste dere udugelige etter å ha tatt høyere utdanning. 

Anonymkode: c84be...724

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det var sykt mange fordommer. Jeg kan låve deg at det krever betydelig mer menneske kunnskap å jobbe i matbutikk enn lampe/interiør. 

Vi må håndtere alle mulige rare folk i samfunnet. Alle må ha mat. 

Vi kan mye om matvarer. Vi hjelper ensomme eldre og unge ved å slå av en hyggelig prat. 

Jobbene våte blir ikke automatisert bort. Når vi fikk selvbetjeningskasser fikk vi mer tid til å hjelpe kunden og fylle inn varer etc. 

Overlegen dritt kjetting er du. 

Anonymkode: 3fbf4...c32

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 22.49):

Hei, gutt på 26 år her, ser bra ut og er veldig sosial. Har ingen tøvede utdannelse og jobber for spenna mine på Rema 1000, hver gang jeg sier dette til ei dame, spesielt hvis hun er på universitetet, varer daten i 10 min før hun stikker videre til en venninne e.l. 

Hvorfor forstår damer ikke at man kan være en alright fyr selvom man ikke er kjappest oppe i øverste etasje? For meg betyr det ingenting om dama har grunnskolen eller doktorgrad i matematikk

Jeg mener jo at dette kan skyldes andre ting. 

Men kvinner liker menn med mål i livet sitt. 

Hva med å sette deg noen mål utenfor jobb? F.eks jeg skal jobbe mye på Rema1000 nå (masser overtid og ekstra) for å ha råd til å kjøpe meg en utleieleilighet. Så skal jeg skaffe meg en til, og deretter en til. Deretter skal jeg reise jorden rundt.

Dette var bare ett eksempel. 

Det er jenter der ute som ikke bryr seg om yrket ditt. Det er også de som bare ønsker å flyte gjennom livet. Men de fleste setter pris på noen som har driv, energi, mål og en plan for å nå sine mål :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsporing, men skjønner ikke greia med inntekt og utdsnnelse alltid.. Jeg har jobba i Rema i 12 år snart, tjener 30-36 000 i måneden, og har en samboer (jobber med noe annet) som tjener omtrent det samme. Vi eier enebolig, 2 biler oghar 2 barn og lever bra uten å måtte snu på hver krone! 

Anonymkode: 0b787...aec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
On 6/2/2021 at 11:00 PM, AnonymBruker said:

For å dra damer i Norge må du ha en motorsykkel og et par mill på kontoen, har ingen av delene

Har nettopp passert 30. og har 3,2 mill i sparing i div fond, BSU, sparekonto samt en egen leilighet, hytte på fjellet, el-bil & nedbetalt studielånet, lang utdannelse og en fast jobb med høy lønn. Jeg har kamerater som lever under fattigdomsgrensa som har mere hell med damene enn jeg har, så tror ikke det er der skoen trykker for deg Ts. Du må gjøre deg fortjent til dame og kanskje gå etter damer på ditt eget nivå utseendemessigt, så skal du se at du får napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er ambisjoner mer viktig enn kul jobb, men om du trives ekstremt godt kan du jo kanskje prøve å forklare hvorfor. Man kan vi virke som en lat fyr som bare tok seg til takke med det han fikk og det er jo ikke så attraktivt. 

Anonymkode: 77c83...4b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...