Gå til innhold

Dra damer med kassejobb på Rema

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor gå ut med jenter med en grad når du ser ned på de med utdannelse?

Anonymkode: 063d5...add

Fordi alle pene damer i dag studerer noe fancy shit på uni

Anonymkode: 62f17...d1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler neppe om pengene, men om at dere ikke har felles interesser. De fleste ønsker en partner de kan snakke med, og dersom man tar høyere utdannelse, er forskning, filosofi og litteratur gjerne store og viktige temaer i livet. Hvis du ikke er interessert i det samme, blir det veldig vanskelig etterhvert.

Jeg var vært sammen med flere menn uten utdannelse, selv har jeg mastergrad. Problemet blir at de etterhvert begynner å føle seg dumme, særlig når vi er i en sammenheng der det diskuteres noe intellektuelt, som feks fransk poststrukturalisme eller konseptuell kunst. 

I tillegg savner jeg å kunne snakke om stort og smått som opptar meg, jeg savner en som forstår hva jeg snakker om og som kan komme med innspill og motargumenter. Og nei, jeg tenker ikke at de er dumme, de besitter bare en annen kunnskap, som feks kunnskap om mekanikk, musikk, bil eller hva det enn er. 

Det hjelper bare ikke, jeg ønsker en livsledsager, ikke bare en å ha sex med. Dersom du i tillegg har sammenfallende interesser som meg, vilje jeg aldri ha avvist deg "bare fordi du sitter i kassen på Rema". Absolutt alle jobber har sin verdi og er viktige i samfunnet. Jeg ville ikke ha avvist deg om du var ufør, heller. Det handler om fellesskap og interesser for de fleste av oss. Ikke penger eller status. 

Anonymkode: 894d9...4cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det handler neppe om pengene, men om at dere ikke har felles interesser. De fleste ønsker en partner de kan snakke med, og dersom man tar høyere utdannelse, er forskning, filosofi og litteratur gjerne store og viktige temaer i livet. Hvis du ikke er interessert i det samme, blir det veldig vanskelig etterhvert.

Jeg var vært sammen med flere menn uten utdannelse, selv har jeg mastergrad. Problemet blir at de etterhvert begynner å føle seg dumme, særlig når vi er i en sammenheng der det diskuteres noe intellektuelt, som feks fransk poststrukturalisme eller konseptuell kunst. 

I tillegg savner jeg å kunne snakke om stort og smått som opptar meg, jeg savner en som forstår hva jeg snakker om og som kan komme med innspill og motargumenter. Og nei, jeg tenker ikke at de er dumme, de besitter bare en annen kunnskap, som feks kunnskap om mekanikk, musikk, bil eller hva det enn er. 

Det hjelper bare ikke, jeg ønsker en livsledsager, ikke bare en å ha sex med. Dersom du i tillegg har sammenfallende interesser som meg, vilje jeg aldri ha avvist deg "bare fordi du sitter i kassen på Rema". Absolutt alle jobber har sin verdi og er viktige i samfunnet. Jeg ville ikke ha avvist deg om du var ufør, heller. Det handler om fellesskap og interesser for de fleste av oss. Ikke penger eller status. 

Men så er det jo slik at mange med høyere utdannelse ikke nødvendigvis har studert strukturalisme/poststrukturalisme innen humaniora. Der jeg jobber er vi fleste høyere utdannet, men jeg tror nok du skulle slitt med å finne noen som er virkelig kompetente innen ditt fagfelt. 

Forstår egentlig ikke ønsket om at man skal måtte diskutere fagfelt med partner på fritiden. Det bør man kunne ta på jobb, der man selvsagt oppnår å kunne gjøre det på et høyt nok faglig nivå, i stedet for bare mindre presise og overfladiske diskusjoner på privaten. Med mindre man er heldig å treffe noen som har akkurat samme fagkrets. 

Anonymkode: c84be...724

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner anser menn med lav status, slik som butikkansatte som bunnen av tønna. De vil ikke ha deg da de biologisk er programmert til å finne mennene med mest ressurser. 

Med andre ord. De anser deg som en taper fordi du ikke har bedre jobb eller utdannelse. Hjelper ikke med monsterdong og kjekt utseende i et slikt tilfelle. Kvinner dater ikke (det de ser som) nedover.

Du må nok date andre damer på rema 1000 og bartendere og slike piker. Heldigvis er de lette sklier som regel, så du får nok rikelig med bein spredd for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Haha. Du er ikke bare litt høy på pæra da. Problemet blir at de etterhvert begynner å føle seg dumme, særlig når vi er i en sammenheng der det diskuteres noe intellektuelt, som feks fransk poststrukturalisme eller konseptuell kunst. 

Fransk postrstrukturalisme er ikke noe 'intellektuelt'. Det er et svært smalt fagfelt som 99,5% av universitetsutdannede ikke kan en eneste ting om. Det vet alle som har en utdanning.

Å prate om sine egne smale felt andre ikke har forutsetning til å delta i er ikke å snakke 'intellektuelt' men å ha null antenner. Evt et tåpelig forsøk på å gjøre seg selv spesiell og stenge andre ute.

Endret av Realverdien
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi utdannelse, penger og jobb er viktig for mange damer. Du kan gjerne kalle det overfladisk, men det er jo akkurat det samme menn gjør med overvektige/stygge kvinner. Det er ikke noe mindre overfladisk. 

menn med lav status og økonomi og overvektige mindre pene damer stiller bakerst i datekøen. 

Anonymkode: 01509...b21

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Realverdien skrev (36 minutter siden):

Kvinner anser menn med lav status, slik som butikkansatte som bunnen av tønna. De vil ikke ha deg da de biologisk er programmert til å finne mennene med mest ressurser. 

Med andre ord. De anser deg som en taper fordi du ikke har bedre jobb eller utdannelse. Hjelper ikke med monsterdong og kjekt utseende i et slikt tilfelle. Kvinner dater ikke (det de ser som) nedover.

Du må nok date andre damer på rema 1000 og bartendere og slike piker. Heldigvis er de lette sklier som regel, så du får nok rikelig med bein spredd for deg.

Feil, kvinner med tilsvarende «lavstatus jobb» har sjans på menn med høyere status hvis de er pene unge og slanke. 

Det er overvektige og mindre konvensjonelt pene kvinner som stiller bakerst i datekøen, ikke de med lavstatusjobber. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/2/2021 at 10:49 PM, AnonymBruker said:

Hei, gutt på 26 år her, ser bra ut og er veldig sosial. Har ingen tøvede utdannelse og jobber for spenna mine på Rema 1000, hver gang jeg sier dette til ei dame, spesielt hvis hun er på universitetet, varer daten i 10 min før hun stikker videre til en venninne e.l. 

Sier du alt dette til daten? At du er en "gutt" på 26 og jobber for "spenna dine" på Rema fordi utdannelse er tøvete (sagt til en date med utdannelse)? 

On 6/2/2021 at 11:20 PM, AnonymBruker said:

Det er umulig for oss å si noe om hvorfor du ikke får deg kjæreste når du ikke forteller noe om personligheten din. 

Anonymkode: 0bc75...13b

Han sier strengt tatt en god del om den gjennom denne tråden, så det skinner sikkert enda tydeligere gjennom i RL.

Anonymkode: 17264...f39

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp! Det er utseende som er det viktigste for menn, dere er mer visuelle for kvinner. Det du ikke har forstått er at pene damer har sjans på noen som har høyere status enn deg og går for det.

Det kan godt være du er en like pen mann som de er pene kvinner, men å være fysisk vakker som kvinne er verd mer enn å være fysisk vakker som mann. Menns valuta er penger og  status og det har du lite av.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom alltid trodd at ‘tapere’ er så voldsomt bra, for hvorfor ellers har tapere liksom skapt vei for sosialisme og ekstreme goder for seg selv? Skal de liksom bare ha og ha og ha og ha og ha? Har aldri møtt en sosialist som liksom forsvarer det faktum at de er bra, min erfaring er at de hele tiden er på jakt etter goder fra andre mennesker. Ergo er de alt det de selv kritiserer for hos andre. Kommer aldri over det faktum at de faktisk er ganske søplete og har ødelagt alt det kule som fantes fordi de er så ekstremt glade i seg selv. De evner jo ikke å skape noe, kun forbruke, og de har forbrukt all den kjærligheten som generasjoner har brukt lang tid på å opparbeide seg. Jeg kaller der kjærlighet å ha en altruistisk holdning, og så kom hippiene med tanken om at egoisme er kjærlighet. 

Anonymkode: 35d44...d5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp! Det er utseende som er det viktigste for menn, dere er mer visuelle for kvinner. Det du ikke har forstått er at pene damer har sjans på noen som har høyere status enn deg og går for det.

Det kan godt være du er en like pen mann som de er pene kvinner, men å være fysisk vakker som kvinne er verd mer enn å være fysisk vakker som mann. Menns valuta er penger og  status og det har du lite av.

Helt uenig, utseende går alltid før, spesielt for damer, da det jo ikke er vanskelig for en dame å finne en mann, tenker jeg at utseende er viktigere for damer enn for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 23.00):

For å dra damer i Norge må du ha en motorsykkel og et par mill på kontoen, har ingen av delene

Mannen min og de fleste menn jeg kjenner har ingen av delene, noen ytterst få har motorsykkel.. 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HenrikML skrev (2 minutter siden):

Helt uenig, utseende går alltid før, spesielt for damer, da det jo ikke er vanskelig for en dame å finne en mann, tenker jeg at utseende er viktigere for damer enn for meg....

Nei, kvinner er ikke like visuelle som menn. Du ser jo drøssevis av eksempler på gammel stygg rik mann sammen med ung pen dame. Sjeldent motsatt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, kvinner er ikke like visuelle som menn. Du ser jo drøssevis av eksempler på gammel stygg rik mann sammen med ung pen dame. Sjeldent motsatt. 

korreksjon: ung pen thai dame. Ingen ung, pen norsk dame som gifter seg for penger i 2021, det kan jeg garantere deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke kommentere det med "tøvete utdannelse" - og "jobber for spenna mine". Der presenterer du deg sjøl.

Hva du jobber med, er ca det minst interessante man kan snakke om. Det er derfor daten går slutt når du snakker om det. Hvis man ikke har noe mer interessant å snakke om enn det, så er det over.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.6.2021 den 22.49):

Hei, gutt på 26 år her, ser bra ut og er veldig sosial. Har ingen tøvede utdannelse og jobber for spenna mine på Rema 1000, hver gang jeg sier dette til ei dame, spesielt hvis hun er på universitetet, varer daten i 10 min før hun stikker videre til en venninne e.l. 

Hvorfor forstår damer ikke at man kan være en alright fyr selvom man ikke er kjappest oppe i øverste etasje? For meg betyr det ingenting om dama har grunnskolen eller doktorgrad i matematikk

nei, men du synes utdannelser er tøvete 🙂

Ellers er det greit å kunne diskutere litt med den man deler livet med. Jeg mener ikke at IQ=utdanning, men du sier selv at du ikke er kjappest i øverste etasje.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å dra damer i Norge må du ha en motorsykkel og et par mill på kontoen, har ingen av delene

Nei. Jeg hater motorsykler. Bråker fælt, og lukter vondt. Var en tosk som bråkte ekstra idet han kjørte forbi meg som fotgjenger. Ikke kunne han kjøre fort pga 2 kryss heller. Viste ham fingen. 

Hadde han blitt voldelig, hadde det bare slått tilbake på ham selv. :lur:

Anonymkode: d617a...b49

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ren løgn, og om du faktisk tror det er sant må du jobbe litt med deg selv :)

Anonymkode: 4eb28...070

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal damer med utdannelse være sammen med en som synes utdannelse er tøvete? Hvorfor vil du være sammen med en dame som har en tøvete utdannelse? Fordi de er penere?

Det betyr jo bare at du er like overfladisk som disse damene du klager over, bare at de bryr seg om status mens du bryr deg om utseende. 

Anonymkode: 20155...1d3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du høres en smule barnslig ut til å være 26 😆

Anonymkode: 34a5f...f10

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...