AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #1 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg elsker fugler. Der jeg bodde før var det to store fugleflokker med ville parakitter og en stor kråkeflokk som hadde nabolagsparken som sitt territorie/slagmark. Det var kjempegøy å følge med på det interne dramaet blant fuglene når jeg var ute og luftet bikkja eller bare lå og solte meg. Nå har jeg flyttet til et nytt sted rett ved skogen og har lyst å bli venner med fuglene der. Fuglemating er ikke aktuelt, for å beholde et godt naboskap i blokken. Samtidig er det mange små gråtroster blant annet som flyr rundt her som allerede kommer ganske tett på når jeg er ute i hagen. Hvordan gjør jeg enklest at de blir mine venner? Anonymkode: 649f3...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 2. juni 2021 #2 Del Skrevet 2. juni 2021 Hehe. Det første jeg ville gjort var å gå inn i halve hagen, så gått og snudd, hvis det er i eggtiden eller kyllinger. Tror jeg ville beveget meg med 3 mm timen. Som du ser kan jeg ikke lære bort noe. Man skal nemlig ikke alltid mate fugler. I Oslo gjør mange for det, jeg har sluttet for mange år siden. Men finner jeg en skadet fugl, ringer jeg fuglehjelper, selv om de virker helt ekstreme, men de har avtale med veterinærhøyskolen og de kan sine saker. Fugler kan komme med tegn, til noen få av oss, men også gode tegn. Hva er som å høre kvittren til et helt spurverede, Her jeg hor har lokakt fugler blitt mindre, først 4 så fem og så g og nå kommer snart E. KLarer ikke følge med i hvert ledd, men det har blitt mindre fugler, færre av mye eller økning av de osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2. juni 2021 #3 Del Skrevet 2. juni 2021 Mating er det enkleste, men om det ikke er mulig, så kan vann også tiltrekke fugler. Et enkelt fuglebad, gjerne på bakkenivå, kan være et lokk eller lignende. Hvis det er langt til andre vannkilder for fuglene kan det bli populært. For å komme nærmere inn på fugler kan det være lurt med kamuflasje. Å dekke seg til med et pledd hjelper mye, sørg for at du ikke ser ut som et menneske. Ligg rolig, vent, det tar lang tid før fuglene blir trygge. Lå på plenen for et par år siden å fulgte med på en linerle familie. Jeg lå under er stort ullteppe. Foreldrene landet på ryggen min som siste stopp inn og ut av reiret. Artig opplevelse, men teppet trengte en vask etterpå, masse fuglebæsj. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. juni 2021 #4 Del Skrevet 2. juni 2021 stan skrev (7 minutter siden): Mating er det enkleste, men om det ikke er mulig, så kan vann også tiltrekke fugler. Et enkelt fuglebad, gjerne på bakkenivå, kan være et lokk eller lignende. Hvis det er langt til andre vannkilder for fuglene kan det bli populært. For å komme nærmere inn på fugler kan det være lurt med kamuflasje. Å dekke seg til med et pledd hjelper mye, sørg for at du ikke ser ut som et menneske. Ligg rolig, vent, det tar lang tid før fuglene blir trygge. Lå på plenen for et par år siden å fulgte med på en linerle familie. Jeg lå under er stort ullteppe. Foreldrene landet på ryggen min som siste stopp inn og ut av reiret. Artig opplevelse, men teppet trengte en vask etterpå, masse fuglebæsj. Det hadde sikkert gitt mye ekstra underholdning for de andre i borettslaget også, så pluss for den strategien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 2. juni 2021 #5 Del Skrevet 2. juni 2021 Rumle skrev (45 minutter siden): Det hadde sikkert gitt mye ekstra underholdning for de andre i borettslaget også, så pluss for den strategien Bra å spre litt latter og glede 🙂 Kanskje det passer bedre i en privat hage. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå