AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #21 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vår unge nektet sove inne Men du kan jo bruke den opptil høyere vekt enn det - du må bare stille inn? Vi brukte den lengre enn anbefalt. På slutten uten sikkerhetsbeltet altså. Anonymkode: 06498...d26 Men hvis baby sover i vogna si ute, kan du jo ta deg en dusj allikevel? Ta med deg babycall inn på badet, dusj og stell deg. Vi sluttet å bruke vippestol før hun bikket ni kilo, hun ville ikke sitte der lenger. Synes det var kjedelig. Så da ble det dusjing enten med baby i sammen med meg, eller mens hun sov i vogna si på dagtid eller senga si på kvelden. Anonymkode: ab2d0...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #22 Del Skrevet 2. juni 2021 Ikke alle babyer ligger rolig på ei matte mens man dusjer, min både åler og krabber seg akkurat dit hun vil, og spiser på alt av smårusk og ting hun måtte finne på sin vei. Og tro meg, selv om gulvet er rydda finner hun som oftest noe allikevel😅 Så her må hun plasseres i stol og dusjen må gå raskt for tålmodigheten er ikke allverden. Anonymkode: 2defb...a0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #23 Del Skrevet 2. juni 2021 Fra manualen her står det at du kan bruke den selv om barnet er tyngre enn 9 kilo, den bare vipper ikke like godt lengre ☺️ Anonymkode: 9ad4d...10e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #24 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg hadde lekegrind, utrolig praktisk i den perioden barnet begynte å krabbe. Ble lite brukt utenom nødvendig, men det var gull verdt når jeg skulle f eks dusje. Ingen pappa i hus, så noen ganger trengte jeg at barnet var noen minutter trygt plassert. Lånte en vippestol, men jeg var redd for ryggen til barnet, og hadde egentlig ikke behov for den. Anonymkode: 60036...76e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #25 Del Skrevet 2. juni 2021 Dere som er så redde for ryggen til barnet, bruker dere ikke bilstol heller? Det er jo ikke mange minuttene det er snakk om, så jeg skjønner virkelig ikke denne «frykten» for vippestol... Anonymkode: 2defb...a0a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 2. juni 2021 #26 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg satte baby i sportsvogna med seler på og leker- og trillet vogna inn i døråpningen da han var liten. Da fikk jeg dusjet- og baby var fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #27 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en baby på 6mnd som veier 9kg, og maksvekt i babybjörn vippestolen er 9kg.. Den kan jo ikke brukes som "vanlig" stol før barnet klarer å gå inn og ut av den selv, og det er det en stund til. Hva bruker dere i denne mellomperioden? Er veldig avhengig av å ha et sted å sette barnet fra meg når jeg f.eks skal ta en dusj. Tips? Anonymkode: a7525...f20 De skal jo ligge mer på gulvet nå da. Ellers bruker jeg Stokke tripp trapp. Anonymkode: 48cb5...912 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #28 Del Skrevet 2. juni 2021 Lekegrind, reiseseng eller lignende som er lett å flytte og som man putter flere leker oppi for å holde babyen travel og fornøyd. Denne er genial: https://www.jollyroom.no/barnerommet/barnesenger-tilbehor/reisesenger/deryan-baby-luxe-reiseseng-silver Anonymkode: 56739...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #29 Del Skrevet 2. juni 2021 9 kilo, hvordan er det mulig? Vår sønn var er 16 måneder og 10 kilo. Anonymkode: 56805...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #30 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som er så redde for ryggen til barnet, bruker dere ikke bilstol heller? Det er jo ikke mange minuttene det er snakk om, så jeg skjønner virkelig ikke denne «frykten» for vippestol... Anonymkode: 2defb...a0a Jeg syns jo det høres mye mer skummelt ut å skulle ha med baby i dusjen 😳 Hva hvis en sklir i dusjen da? Anonymkode: 7f0bd...d94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #31 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 9 kilo, hvordan er det mulig? Vår sønn var er 16 måneder og 10 kilo. Anonymkode: 56805...e5d Både din og Ts sin baby er innenfor normalområdet for sin alder, men din er under snittet og Ts sin over snittet. Normalområdet for en guttebaby på 6 mnd er 6,8 til 9,8 kg (gjennomsnitt 8 kg) Normalområdet for en guttebaby på 16 mnd er 9,6 til 12,7 kg (gjennomsnitt 11,1 kg) Kilde: https://www.babyverden.no/baby/vekst-og-utvikling/vekt-og-lengde-fra-0-til-5-ar/ Anonymkode: 56739...988 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #32 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): 9 kilo, hvordan er det mulig? Vår sønn var er 16 måneder og 10 kilo. Anonymkode: 56805...e5d 16 måneder og 10 kilo, hvordan er det mulig?? Anonymkode: 60036...76e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 2. juni 2021 #33 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 9 kilo, hvordan er det mulig? Vår sønn var er 16 måneder og 10 kilo. Anonymkode: 56805...e5d Kommentere vekt på den måten der, er det mulig? Ville du sagt det samme til en fremmed dame eller barnet hennes om du møtte dem på bussen? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #34 Del Skrevet 2. juni 2021 Satte opp dobørsten og lot baby kravle rundt jeg. Hun elsket å henge på badet. Evnt dusja mens baby sov, eller hadde baby på armen i dusjen. Sistnevnte funker ikke for å vaske håret da, hehe. Før det lå hun bare på gulvet på et håndkle, brukte aldri vippestol Anonymkode: d1b9f...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #35 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som er så redde for ryggen til barnet, bruker dere ikke bilstol heller? Det er jo ikke mange minuttene det er snakk om, så jeg skjønner virkelig ikke denne «frykten» for vippestol... Anonymkode: 2defb...a0a Jeg har ikke brukt vippestol til mine. Har hatt det, men brukt det svært lite. Grunnen er at jeg synes de blir litt passivisert i en sånn stol- og at de også blir veldig vant til å ligge med ansiktet vent utover- og dermed liker de ikke lenger å ligge på rygg/på mage. Og da blir de mer sutrete/utålmodige - som igjen fører til at man bruker enda mer vippestol. Jeg har tatt med meg mine inn på badet. De rullet jo litt rundt der inne- men la de stort sett på et stort håndkle. Ga de også noen leker - og lot de også ligge uten bleie- da holder de seg litt roligere. Når de ble så store at de reiste seg eller krabbet har jeg satt de i en lekegrind eller dusjet mens de sov eller på kveldstid. Jeg tviler på at de vektgrensene er helt absolutte, så hadde kanskje tatt sjansen om det bare var for en liten stund mens jeg dusjet (og det var vanskelig å bare legge babyen på gulvet) Anonymkode: f1c41...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #36 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Satte opp dobørsten og lot baby kravle rundt jeg. Hun elsket å henge på badet. Evnt dusja mens baby sov, eller hadde baby på armen i dusjen. Sistnevnte funker ikke for å vaske håret da, hehe. Før det lå hun bare på gulvet på et håndkle, brukte aldri vippestol Anonymkode: d1b9f...08f Haha- leste først at du lot babyen leke med dobørsten 🤢. Anonymkode: f1c41...0f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #37 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg syns jo det høres mye mer skummelt ut å skulle ha med baby i dusjen 😳 Hva hvis en sklir i dusjen da? Anonymkode: 7f0bd...d94 Pleier du å skli i dusjen? Anonymkode: ab2d0...77e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #38 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pleier du å skli i dusjen? Anonymkode: ab2d0...77e Pleier ikke kollidere heller, men tar på bilbelte fordet. Anonymkode: 7dae8...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #39 Del Skrevet 2. juni 2021 Brukte vippestol til baby var 10 måneder og 11 kilo.(Nei, ikke feit siden han er lang!)Var redd for at vippestolen skulle knekke sammen så jeg la en pute under slik at hode skulle lande mykt dersom vippestolen knakk. Skjedde jo ikke da heldigvis. Har brukt vippestol og gåstol til tross for at det er fyfy... jeg tenker anbefalingene om å ikke bruke slike ting er kommet siden folk ikke evner å tenke selv. Helt klart folk som har latt baby "bo" i både vippestol og gåstol siden det var lettvint. Jeg har brukt det med måte. Som f.eks når jeg måtte i dusjen eller på do. Og min unge har ikke tatt skade av det. Forskjell på å bruke vippestolen 20 min når man skal dusje kontra 3 timer fordi mamma gjerne vil se en sesong med et eller annet dritt på tv i fred.... Anonymkode: 41743...c3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 2. juni 2021 #40 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere som er så redde for ryggen til barnet, bruker dere ikke bilstol heller? Det er jo ikke mange minuttene det er snakk om, så jeg skjønner virkelig ikke denne «frykten» for vippestol... Anonymkode: 2defb...a0a Bilstol er man jo faktisk NØDT til å bruke. Vippestol må man ikke bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå