Gå til innhold

Jenterom


Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Jeg skal altså prøve å organisere min datters rom, hun er ni og har som alle andre barn nå for tiden alt for mye leker og ting på rommet sitt. Det bare flyter...

Men så er det det at ingenting skal kastes, alt skal taes vare på. Alt fra reklamebrosjyrer fra Rimi til skjell og steiner hun har funnet, ødelagte pappesker osv. What to do... :roll:

Har dere noen tips? Jeg skal gå gjennom alt hun har til helgen og få kastet en del. Da er hun ikke hjemme, og jeg ser det som eneste utvei for å holde en viss orden der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil bare si at jeg kjenner det igjen. vi har to jenter på 3 og 4 år som deler rom. der inne har de så utrolig mye rart!!!!! lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du orker å sortere tingene (ihvertfall veldig grovt), er pappesker tingen. Husker at mamma'n min grovsorterte ting i esker for så å hive det opp på loftet. Etterhvert som jeg glemte hva som stod der "forsvant" en god del til ulike organisasjoner hvor tingene kom mer til nytte ;) Den gangen som lita jente fikk jeg hysteriske anfall om ikke "alt" ble spart på, så dette har kommet frem i ettertid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker mamma 'tvang' meg til å velge hvilke bamser som skulle opp på loftet, hun holdt opp to og to, og fikk meg til å velge hvilken som fikk bli på rommet. Det var hardt å velge, men det ble i det minste plass til meg i senga etterpå :ler:

Metoden kan sikkert brukes på alt av leker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstrene mine delte rom tidligere, og jeg var den som tok de sjauene når det så ut som verst.

Det går med mange søppelsekker, jeg kaster ting, gidder ikke sette det vekk - blir trolig ikke savnet uansett.

Noe å oppbevare i er nok lurt ja. Ikea har jo ørten forskjellige typer esker, kjøp masse sånne, gjerne like så det blir et ryddigere preg, og merk de med hva som skal være oppi. Det har ihvertfall funket til en viss grad her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør du fjerne noe uten at hun får si sin mening tror jeg det kan bli huskestue... ;)

Hva med å ta henne med på ryddesjauen? Kjøpt noen fine esker og kartonger, så kan hun i tillegg lære kunsten å organisere egne ting og klarer kanskje å fortsette med det?

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta
Tør du fjerne noe uten at hun får si sin mening tror jeg det kan bli huskestue... ;)

Hva med å ta henne med på ryddesjauen? Kjøpt noen fine esker og kartonger, så kan hun i tillegg lære kunsten å organisere egne ting og klarer kanskje å fortsette med det?

-viXen-

Usj, det prøvde vi på før. Endte opp med EN bærepose med noe småtteri, som hun siden angret på at hun hadde kastet... :sur::ler:

Nei, her må nok en storrydding til. Har akkurat hatt flyttesjau, og hun har oppdaget en hel haug med ting som hun hadde glemt hun hadde. Noe var brukbart, annet skulle vært kastet for lengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det prøvde vi på før. Endte opp med EN bærepose med noe småtteri, som hun siden angret på at hun hadde kastet... :sur:  :ler:

Uff, ja ja.. det er lov å prøve seg. :)

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...