Gå til innhold

Ønsker å forby salg av alkohol i butikkene

Frustrert husfrue

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/trondelag/barsjef-i-trondheim-reagerer-pa-skjenkestopp-_-mener-man-bor-forby-alkoholsalg-i-butikken-i-stedet-1.15517179

Så hun ønsker altså at man må dra på en bar for å drikke alkohol. Det kan vel ikke være mulig å mene dette? Har det slått hun at ikke alle kjøper alkohol på butikken for å feste, men for å kose seg i sitt eget nærvær, trygt på sin egen terrasse? 

Det er da ikke alle, inkludert meg, som ønsker å utsette oss for smitterisiko ved å måtte gå på en bar for å drikke noen par øl, istedenfor å drikke de hjemme. 

Jeg kan skjønne argumentet hennes noe, med tanke på at folk går helt banana i parkene for tiden. Men vi kan da ikke stenge ølsalget fordi. Nei, tenker hun bare ser på se som fester her, og ikke på de som faktisk holder reglene, vil være trygg men fortsatt kose seg litt også. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes..  da frarøver de mange eldre kosen sin med en øl til fotballen. Er vel ikke like enkelt å komme seg til puben med rullator? Så får meg en hel flokk med sykehjemsbeboere på vandring til puben🙈

Og skal en ha en akevitt etter julemiddagen så må hele selskapet bestille bord ute? Og er det mange selskap så får de 15 min hver?

Skjønner at det må reageres på alle festene rundt omkring nå, men de må nok finne en annen løsning.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kunne ha forbudt alkohol helt. Hadde ikke vært meg i mot. Da hadde politiet og ambulanse fått skikkelige ting å ta seg av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (52 minutter siden):

En kunne ha forbudt alkohol helt. Hadde ikke vært meg i mot. Da hadde politiet og ambulanse fått skikkelige ting å ta seg av.

Da hadde det blitt nirvana på hjemmebrentfronten 😉

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Honey Dew said:

Du kan se Boardwalk Empire og se åssen det endte

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunique skrev (2 timer siden):

Da hadde det blitt nirvana på hjemmebrentfronten 😉

Det er bare å anmelde hvis en oppdaget det. Jeg gjorde det en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe skrev (2 timer siden):

Du kan se Boardwalk Empire og se åssen det endte

Ser kun gamle norske filmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Honey Dew said:

Ser kun gamle norske filmer

OK les om forbudstiden, da. Kort fortalt: Alkoholforbud skapte den italienske mafiaen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (4 timer siden):

Det har man prøvd før, uten hell. Å lage alkohol er enkelt. Det klarer man til og med inne i fengsler.

Politiet hadde garantert fått mye mer å gjøre, for å si det sånn.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (5 timer siden):

Seriøst? Forby det helt?  Herregud, de fleste har et fornuftig forhold til alkohol. Skulle man forby sukker også siden noen misbruker det så til de grader?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (9 minutter siden):

Seriøst? Forby det helt?  Herregud, de fleste har et fornuftig forhold til alkohol. Skulle man forby sukker også siden noen misbruker det så til de grader?

Hadde alkohol kommet i dag, hadde det blitt forbudt på lik linje med narkotika. Fyll koster samfunnet. Politiet og ambulansepersonell har mer enn nok å gjøre med rusete personer og det går på bekostning av andre ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (1 time siden):

Nei, det fleste har ikke et fornuftig forhold til alkohol. Det har man sett under pandemien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Hadde alkohol kommet i dag, hadde det blitt forbudt på lik linje med narkotika. Fyll koster samfunnet. Politiet og ambulansepersonell har mer enn nok å gjøre med rusete personer og det går på bekostning av andre ting.

Det betyr ikke at et forbud mot alkohol vil bety at man utryddet dette fenomenet. Et forbud vil i praksis si at politiet må bruke ressurser på det. Siden alkohol er allment akseptert og nytt av de fleste nordmenn, vil det svekke både statens og politiets legitimitet, og gjøre det vanskeligere for dem i alle andre sammenhenger. 

For å ikke snakke om hvor enkelt det er å lage alkohol av varer man aldri vil kunne forby, og de som vil ha hardere stoffer må ty til kriminelle for å få tak i denne varen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Det hadde ikke gjort meg noe personlig, men skjønner allikevel at det er et helt idiotisk forslag. De aller fleste ville ikke ha godtatt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La nå folk kose seg med en utepils i solen på egen terrasse ... Det er da grenser for overformynderi.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (14 timer siden):

Det betyr ikke at et forbud mot alkohol vil bety at man utryddet dette fenomenet. Et forbud vil i praksis si at politiet må bruke ressurser på det. Siden alkohol er allment akseptert og nytt av de fleste nordmenn, vil det svekke både statens og politiets legitimitet, og gjøre det vanskeligere for dem i alle andre sammenhenger. 

For å ikke snakke om hvor enkelt det er å lage alkohol av varer man aldri vil kunne forby, og de som vil ha hardere stoffer må ty til kriminelle for å få tak i denne varen.

Allikevel vil jeg tro at det blir mindre press på ambulanse og politi all den tid dette er forbudt og du blir anmeldt ved bruk av det, spesielt hvis du raver full rundt i gatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (3 timer siden):

Allikevel vil jeg tro at det blir mindre press på ambulanse og politi all den tid dette er forbudt og du blir anmeldt ved bruk av det, spesielt hvis du raver full rundt i gatene.

Ja, det blir nok mindre press på ambulansene fordi færre tør å ringe 113 om det skjer noe. Det er ikke positivt. 

Å innføre et forbud mot en vare som alkohol vil gjøre politiets jobb mye vanskeligere, og vil gjøre mange av oss til kriminelle og kanskje respektere andre lover mindre også. Det er neppe positivt. 

Et slikt forbud er kun positivt for hjemmebrennere og smuglere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...