Gå til innhold

Stappfulle karantenehotell i Sandefjord: 95 personer måtte sendes hjem


NorthernLight

Anbefalte innlegg

Loff77 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det? Risikogruppene er vaksinert stort sett og det var jå målet, nå er det livsfarlig for hele befolkningen tydeligvis

Skjønner du ikke at jo flere som blir smittet jo større sjanse er det for at det kommer en escape mutasjon som vaksinene ikke biter på?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker
Loff77 skrev (1 minutt siden):

Helt greit at folk tar karantenen hjemme, kollektiv avstraffelse fordi noen kanskje bryter reglene brukes ikke på noen andre forbrytelser/forseelser i Norge. Er ikke demokratiet verdig i hele tatt

Helt enig. Alle burde fått tatt karantenen hjemme. Disse hotellene er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (11 timer siden):

Det fungerer bedre enn ingen kontroll. Men selvfølgelig langt fra optimalt! Man burde forbudt unødvendige reiser til utlandet nå som det er pandemi. Man hadde ikke hatt så mange tiltak i Norge det siste året om man hadde hatt STRENG kontroll på grensen.. 

Det har vært minimalt med unødige reiser siden nov 2020, arbeidsreisende med fritak fra hotellet derimot har stått for store deler av importsmitten. Tenk virus skiller ikke mellom dette, merkelig altså

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (2 minutter siden):

Skjønner du ikke at jo flere som blir smittet jo større sjanse er det for at det kommer en escape mutasjon som vaksinene ikke biter på?? 

Jo forstår det veldig godt, hva skal vi gjøre da, låse oss inne å bare eksistere som vi har gjort i Oslo området siste halvåret? Da tar jeg gjerne viruset på strak arm istendenfor, dør jeg så dør jeg greit nok

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (6 minutter siden):

Jo forstår det veldig godt, hva skal vi gjøre da, låse oss inne å bare eksistere som vi har gjort i Oslo området siste halvåret? Da tar jeg gjerne viruset på strak arm istendenfor, dør jeg så dør jeg greit nok

Det er en grunn til at det er mange tiltak i verden. Det er mye smitte i enkelte land og det øker faren for verre mutasjoner. Er det importsmitte som har sørget for at man har hatt en drøss med tiltak her det siste året? Eller kom viruset med vinden over Nordsjøen alene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (1 minutt siden):

Det er en grunn til at det er mange tiltak i verden. Det er mye smitte i enkelte land og det øker faren for verre mutasjoner. Er det importsmitte som har sørget for at man har hatt en drøss med tiltak her det siste året? Eller kom viruset med vinden over Nordsjøen alene?

Ok så da tenker du det er en god ide å ha stengte grenser for alltid da. Det er jo eneste måten å hindre virus fra å komme inn. 
Hmm da må Nordmenn begynne å arbeide i jordbruket og som håndtverkere igjen da, upps det går jo ikke😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loff77 skrev (1 minutt siden):

Ok så da tenker du det er en god ide å ha stengte grenser for alltid da. Det er jo eneste måten å hindre virus fra å komme inn. 
Hmm da må Nordmenn begynne å arbeide i jordbruket og som håndtverkere igjen da, upps det går jo ikke😂

Det er dine ord.. Men nå er det såpass mye smitte rundt i verden at det er lurt å ha streng grensekontroll inntil videre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (2 minutter siden):

Det er dine ord.. Men nå er det såpass mye smitte rundt i verden at det er lurt å ha streng grensekontroll inntil videre..

Inntil videre er fort permanent. Man bør holde ut litt til, til man får vaksinert størsteparten av befolkningen, men etter hvert må man innse at slaget egentlig er tapt for dette, hvis det kommer mutasjoner. Man kan ikke kjøre Norge i dunken ved å stenge de neste 10 årene egentlig, selv om jeg er stygt redd for at det er det som kommer til å skje. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (4 minutter siden):

Inntil videre er fort permanent. Man bør holde ut litt til, til man får vaksinert størsteparten av befolkningen, men etter hvert må man innse at slaget egentlig er tapt for dette, hvis det kommer mutasjoner. Man kan ikke kjøre Norge i dunken ved å stenge de neste 10 årene egentlig, selv om jeg er stygt redd for at det er det som kommer til å skje. 

Nå har jo ikke denne pandemien vart lenge, så blir bare spekulasjoner på hvordan ting er om 10 år... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Nå har jo ikke denne pandemien vart lenge, så blir bare spekulasjoner på hvordan ting er om 10 år... 

Den har vart lenge nok til at samfunnet begynner å gå i stykker. Og fortsetter man med strategien med stadige nedstengninger uten å ruste opp helsevesenet så vil det ikke være noe samfunn igjen om 10 år likevel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmelisse skrev (16 timer siden):

Jeg noterte i margen at Sandefjord har vært rød sone i mange måneder på VGs flytdiagram for smittetilfeller i kommunene. Jeg synes det var rart media ikke hadde kommentert det før. Så Sandefjord har flere problemet enn bare karantenehotellene sine.

Og er en av kommunene med lavest dekningsgrad av vaksiner. Det har vært jevnt og trutt smitte i Sandefjord siden januar. 

Vaksinedekningen handler vel mye om at byen er en av Norges største uten eget sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (3 timer siden):

Nå har jo ikke denne pandemien vart lenge, så blir bare spekulasjoner på hvordan ting er om 10 år... 

en pandemi var tidligere noe som gjorde ekstremt mange alvorlig syke/døde og noe som nesten ingen hadde noe beskyttelse mot. Nå kan det kalles en pandemi bare det er nok antall positive tester. Tenkt på alle som blir friske igjen/ ikke har hatt noen symptomer/kanskje har hatt viruset men ikke testet seg og vet det pga ingen symptomer osv. (Selv om testen ikke kan gi noen diagnose).De har da hatt beskyttelse fra feks infeksjon fra lignende virus?  
 

Denne «pandemien» er basert på tester som opprinnelig ikke var utviklet til dette formålet, og mange land har hørt på en mann fra Tyskland som utviklet PCR test for koronavirus og slang sammen en studie for det i all hast.

Endret av mima
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, NorthernLight said:

Stappfulle karantenehotell i Sandefjord: 95 personer måtte sendes hjem..

 

Bra, da er det i hvert fall 95 mennesker som er trygt i eget hjem istedenfor stuet sammen på hotell. På tide å for det første droppe karantene helt for vaksinerte, og dernest bytte ut karantenehotell med saftige bøter til karantenebrytere for de øvrige. Det er også begrenset hvor lenge man kan begrunne strenge tiltak med mulige fremtidige mutasjoner. Det er alltid en mulighet for at nye virus dukker opp, vi kan ikke stenge verden på permanent basis av den grunn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronmelisse
brainstorm skrev (3 timer siden):

Bra, da er det i hvert fall 95 mennesker som er trygt i eget hjem istedenfor stuet sammen på hotell. På tide å for det første droppe karantene helt for vaksinerte, og dernest bytte ut karantenehotell med saftige bøter til karantenebrytere for de øvrige. Det er også begrenset hvor lenge man kan begrunne strenge tiltak med mulige fremtidige mutasjoner. Det er alltid en mulighet for at nye virus dukker opp, vi kan ikke stenge verden på permanent basis av den grunn. 

Jeg er i grunnen enig; la folk få ha  innreisekarantenen i eget hjem i stedet for å være stuet på et hotell (der de ansatte kan ha korona..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan be om å få være i fengsel i 10 dager istedet:) Det er jo nesten det samme, bare at med fengsel slipper man å betale for sin egen straff/opphold.

Endret av mima
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mima skrev (1 time siden):

Folk kan be om å få være i fengsel i 10 dager istedet:) Det er jo nesten det samme, bare at med fengsel slipper man å betale for sin egen straff/opphold.

Ikke bare det. 

I fengsel får du også ordentlig mat (les nyhetsoppslagene om søppelmaten som serveres på karantenehotell). I fengsel har du også sjanse til å holde avstand til de andre innsatte. På flere karantenehoteller er det regelrett livsfarlig å oppholde seg pga. manglende smittevern. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...