Mrs.Under Skrevet 1. juni 2021 #41 Skrevet 1. juni 2021 Det kommer an på hva som motiverer barnet ditt? Noen drives av ytre motivasjon som penger, andre har en indre motivasjon som som bunner i et egent ønske om å prestere godt. Så snakk med barnet ditt. Jeg tok den diskusjonen med jenta mi når hun begynte på vgs, og hun sa nei til penger. Når hun kommer hjem med gode karakterer får hun selvsagt alltid gode positive tilbakemeldinger fra meg, og som oftes spør jeg om hun ønsker å "feire", og for oss betyr det en is eller kvalitetstid sammen med en film. Altså poenget er, snakk med barnet ditt, så finner du ut hva som rett for dere! Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #42 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg fikk aldri penger for gode karakterer. Mine søsken og jeg har vel til sammen 15 5’ere og resten 6’ere på vitnemålet fra VGS så da hadde vel foreldrene våre måttet pantsette huset. Gode karakterer er i seg selv en belønning. Det åpner muligheten til å velge akkurat det studiet du selv ønsker. For en gave å gi seg selv! Anonymkode: 2c6b8...b5a Jeg har heller aldri fått belønning for gode karakterer. Fra vgs har jeg tre 5'ere, resten 6'ere. Men jeg fikk skryt da, selvsagt. Tror jeg kanskje kunne følt på et stort press om jeg visste at jeg får belønning om jeg gjør det bra. Syns derimot det blir noe annet å belønne en ungdom som allerede er ferdig, og ikke forventer noe fra før av. Anonymkode: 24ff5...4e2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #43 Skrevet 1. juni 2021 De tok meg spontant ut og spiste, eller lagde en ekstra god middag, innimellom. For å feire resultater. Husker en gang jeg hadde levert et veldig godt vitnemål, og jeg og pappa dro rett ut for å kjøpe TV til rommet mitt. Aldri vært penger per karakter. Bare positive reaksjoner om jeg gjør noe bra. Slik er de fortsatt nå - ut og spise om jeg får opprykk, eller oppnår noe i livet. Anonymkode: a56fb...0b6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå