AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #21 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor synes du det er dårlig gjort å beholde? Er det ikke like dårlig gjort av ham å kreve abort når jeg ønsker å beholde? Han vet jo like godt som meg at vi ikke bruker prevensjon, og at det er en viss risiko for å bli gravid.. TS Anonymkode: 105be...d74 Hoppet dere av svingen for sent da? Anonymkode: 33fb5...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #22 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig kan han ikke kreve det. Men synes det er fryktelig egoistisk av deg å tvinge en mann til å bli far. Risikerer også at barnet vokser opp uten faren sin. Du har villedet han med dine "trygge perioder", en mann har ikke greie på slikt. Anonymkode: cbefd...ef6 Er det ikke like egoistisk av han å «tvinge» en kvinne til å ta abort hvis hun ikke ønsker det?🤔 skjønner ikke greia med at vi skal ta så forbanna mye hensyn til at mennene ikke vil ha barn. Menn bør i like stor grad ta hensyn til kvinner som vil ha barn. Hvis en mann absolutt ikke vil ha barn så får han holde pikken sin for seg selv. Anonymkode: 94373...4b9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #23 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hoppet dere av svingen for sent da? Anonymkode: 33fb5...f2b Virker heller som ts har fått han til å tro at hun var i en "trygg periode", og dermed lurt mannen til å komme inni henne. Anonymkode: cbefd...ef6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #24 Del Skrevet 1. juni 2021 Jeg har aldeles ikke lurt han. Jeg har vært tydelig på at han får kjøp kondomer om han er redd for at jeg kan bli gravid, for selv om vi tar forhåndsregler kan det jo skje. Dette har han ikke gjort, og jeg har sagt i fra de gangene jeg har trodd jeg har eggløsning.. så vi er vel like ansvarlige begge to.. TS Anonymkode: 105be...d74 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #25 Del Skrevet 1. juni 2021 Ja dere er like ansvarlige begge to. Og egentlig han er mest ansvarlig siden det er han som nå ikke ønsker ett barn til allikevel, men samtidig ikke bruker kondom. Du må bare si det til han Ts. Ver ærlig om følelsene dine, at du har vert redd for å si det til han siden du vet han ikke ønsker barnet. Desto lengre du venter med å fortelle desto vanskeligere blir det for deg. Dette er ikke din skyld! Jeg tror (håper) at han blir sjokkert, kanskje redd, må tenke litt, men til slutt veldig glad for barnet du bærer på. Til slutt vil jeg bare si gratulerer så mye med graviditeten! Dette ordner seg Anonymkode: 69496...fb6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi2 Skrevet 1. juni 2021 #26 Del Skrevet 1. juni 2021 Fyren er jo bra idiot om han absolutt ikke ønsker barn, men likevel nekter kondom når han vet at du, som absolutt ønsker barn, ikke går på prevensjon. Vi får håpe at han har tenkt litt sånn "skjer det, så skjer det" isteden, for noe annet blir jo helt latterlig. Gratulerer med baby på vei! ❤ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 1. juni 2021 #27 Del Skrevet 1. juni 2021 Da tar du en hvit løgn og forteller at mensen er sen, og du har kjøpt en test. Så tar dere ventetiden sammen, mens du gjør det klart for han at dersom den er positiv så vil du beholde. Så får han kjenne litt på spenningen selv, og det blir ikke du som formidler graviditetsnyheten, dere "oppdager" det sammen. Skjønner ikke hvorfor ikke alle kvinner opplyser mannen ved mistanke, og informerer om at nå må jeg ta en test, i stedet for å ta den på egenhånd og måtte fortelle mannen i etterkant. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #28 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja dere er like ansvarlige begge to. Og egentlig han er mest ansvarlig siden det er han som nå ikke ønsker ett barn til allikevel, men samtidig ikke bruker kondom. Du må bare si det til han Ts. Ver ærlig om følelsene dine, at du har vert redd for å si det til han siden du vet han ikke ønsker barnet. Desto lengre du venter med å fortelle desto vanskeligere blir det for deg. Dette er ikke din skyld! Jeg tror (håper) at han blir sjokkert, kanskje redd, må tenke litt, men til slutt veldig glad for barnet du bærer på. Til slutt vil jeg bare si gratulerer så mye med graviditeten! Dette ordner seg Anonymkode: 69496...fb6 Tusen takk🥰 jeg håper du får rett! TS Anonymkode: 105be...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #29 Del Skrevet 2. juni 2021 Maggi2 skrev (16 timer siden): Fyren er jo bra idiot om han absolutt ikke ønsker barn, men likevel nekter kondom når han vet at du, som absolutt ønsker barn, ikke går på prevensjon. Vi får håpe at han har tenkt litt sånn "skjer det, så skjer det" isteden, for noe annet blir jo helt latterlig. Gratulerer med baby på vei! ❤ Tusen takk ❤️ Vi skal ha konfirmasjon for eldste barnet i huset i helga, og jeg har bestemt meg for å vente med å fortelle det til etter det. Om det blir «styr», skal det i alle fall ikke få ødelegge konfirmasjonen. TS Anonymkode: 105be...d74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 2. juni 2021 #30 Del Skrevet 2. juni 2021 Hvis en mann, i dette tilfellet også er i et fast forhold, virkelig ikke ønsker seg barn, og han vet at hun ikke står på noen form for prevensjon, så bruker man kondom. Hver eneste gang frem til en spiral er på plass. Å satse på sikre perioder eller å hoppe av i svingen er ikke anbefalte prevensjonsmetoder, ikke med mindre man er i et fast forhold og det ikke gjør noe om man blir gravid Sikre perioder er heller ikke sikre selv om man har en regelmessig syklus, eggløsningen kan av og til variere. Så det er ikke bare å unngå samleie ca to uker før neste forventete menstruasjon. En annen ting er at sperm kan være levedyktig i flere dager inni kvinnen etter utløsning. Eneste måten sikre perioder-metoden kan fungere er hvis man bruker konsekvent eggløsningstester og unngår samleie når de er positive, eller man kan måle kroppstemperatur hver morgen til samme klokkeslett og på den måten finne når eggløsning skjer. Men det er litt styr. Eller man kan kjøpe lady-comp/baby-comp som er ei maskin som går ut på det samme som å måle temperaturen hver morgen. Den innretningen skal være ganske sikker, den kartlegger syklusen (og koster mange tusen) Eller man kan bare bruke noe så enkelt som en kondom frem til spiralen eller annen sikker prevensjon er på plass. Synes det høres smart ut å vente til etter konfirmasjonen i helga med å fortelle han det ts. Bare si det rett ut, trenger ikke late som du ikke vet noe og ta en ny test sammen med han. Klandrer han deg for å ikke ha sagt det til han når du fant det ut så er det bare å si at du ville ikke risikere å ødelegge stemningen i helga. Det bør uansett ikke komme som ei bombe på han; han er en voksen mann, har barn fra før og vet hvordan barn blir til. Han vet også at du har et barneønske, og han har ikke tatt ansvar for prevensjon når han var klar over at du ikke hadde satt inn spiral enda. Så får dere bare ta det derifra. Du bør ikke ta abort hvis du absolutt ikke ønsker å fjerne barnet. Du risikerer muligens forholdet hvis du beholder, men for å være ærlig så tror jeg ikke forholdet vil overleve hvis du tar abort mot din vilje pga han presser deg til det heller. Da ender du opp både uten barn og uten mann. Jeg hadde i allefall ikke klart å fortsette forholdet hvis mannen min hadde presset meg til abort. Dette ble langt, men; det er jo ikke sikkert at han blir sur og sint heller. Det kan være at det bare var en reaksjon på spontanaborten dere gikk igjennom som gjorde at han sa at han ble usikker på å få barn. En måte å beskytte seg selv på 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #31 Del Skrevet 2. juni 2021 skruf skrev (27 minutter siden): Hvis en mann, i dette tilfellet også er i et fast forhold, virkelig ikke ønsker seg barn, og han vet at hun ikke står på noen form for prevensjon, så bruker man kondom. Hver eneste gang frem til en spiral er på plass. Å satse på sikre perioder eller å hoppe av i svingen er ikke anbefalte prevensjonsmetoder, ikke med mindre man er i et fast forhold og det ikke gjør noe om man blir gravid Sikre perioder er heller ikke sikre selv om man har en regelmessig syklus, eggløsningen kan av og til variere. Så det er ikke bare å unngå samleie ca to uker før neste forventete menstruasjon. En annen ting er at sperm kan være levedyktig i flere dager inni kvinnen etter utløsning. Eneste måten sikre perioder-metoden kan fungere er hvis man bruker konsekvent eggløsningstester og unngår samleie når de er positive, eller man kan måle kroppstemperatur hver morgen til samme klokkeslett og på den måten finne når eggløsning skjer. Men det er litt styr. Eller man kan kjøpe lady-comp/baby-comp som er ei maskin som går ut på det samme som å måle temperaturen hver morgen. Den innretningen skal være ganske sikker, den kartlegger syklusen (og koster mange tusen) Eller man kan bare bruke noe så enkelt som en kondom frem til spiralen eller annen sikker prevensjon er på plass. Synes det høres smart ut å vente til etter konfirmasjonen i helga med å fortelle han det ts. Bare si det rett ut, trenger ikke late som du ikke vet noe og ta en ny test sammen med han. Klandrer han deg for å ikke ha sagt det til han når du fant det ut så er det bare å si at du ville ikke risikere å ødelegge stemningen i helga. Det bør uansett ikke komme som ei bombe på han; han er en voksen mann, har barn fra før og vet hvordan barn blir til. Han vet også at du har et barneønske, og han har ikke tatt ansvar for prevensjon når han var klar over at du ikke hadde satt inn spiral enda. Så får dere bare ta det derifra. Du bør ikke ta abort hvis du absolutt ikke ønsker å fjerne barnet. Du risikerer muligens forholdet hvis du beholder, men for å være ærlig så tror jeg ikke forholdet vil overleve hvis du tar abort mot din vilje pga han presser deg til det heller. Da ender du opp både uten barn og uten mann. Jeg hadde i allefall ikke klart å fortsette forholdet hvis mannen min hadde presset meg til abort. Dette ble langt, men; det er jo ikke sikkert at han blir sur og sint heller. Det kan være at det bare var en reaksjon på spontanaborten dere gikk igjennom som gjorde at han sa at han ble usikker på å få barn. En måte å beskytte seg selv på Takk for svar ❤️ Jeg er helt enig med deg. Jeg har vært tydelig på at dersom han vil være helt trygg, får HAN skaffe prevensjonsmiddel, altså kondom. Det har han ikke gjort. Jeg har prøvd å følge med på syklus, og har flere ganger sagt i fra at vi har vært inne i en "utrygg" periode, men syklusen har vært litt uregelmessig, og tydeligvis har jeg hatt eggløsning tidligere enn forventet. Føler absolutt ingen dårlig samvittighet eller at jeg har lurt ham på noen måte. Som du sier, så vet han jo hva konsekvensen av ubeskyttet sex kan være.. Føler også at det er feil å legge alt ansvaret over på meg, at JEG skal passe på så vi ikke blir gravide. Jeg kommer ikke til å late som at jeg ikke vet at jeg er gravid. Jeg vil fortelle ham det etter helga, når barna ikke er her, og si at jeg har ventet fordi jeg har vært urolig for hvordan han vil reagere. Tror han først vil bli fortvilt, deretter håper jeg han greier å glede seg over det, når det har fått sunket inn. Tror ikke at spontanaborten har noe med hans ønske om å ikke få flere barn å gjøre, ei heller at han vil beskytte seg selv for flere skuffelser. Han har som tidligere nevnt "nok" med de barna han allerede har, da det er konfliktfylt med hans eks, og han er bekymret for barnas ve og vel. Tror han har masse dårlig samvittighet for dem, og at han ikke ønsker enda et barn når han allerede har to han føler han ikke greier å følge opp på den måten han ønsker. Når det er sagt, er han en fantastisk pappa, så jeg er ikke bekymret for om han vil ta rollen på alvor. Han gjør så godt han kan for de barna han allerede har, og han gjør sitt ytterste for å bidra enda mer (ønsker at de skal flytte hit). TS Anonymkode: 105be...d74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 4. juni 2021 #32 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 11.06): Selvfølgelig kan han ikke kreve det. Men synes det er fryktelig egoistisk av deg å tvinge en mann til å bli far. Risikerer også at barnet vokser opp uten faren sin. Du har villedet han med dine "trygge perioder", en mann har ikke greie på slikt. Anonymkode: cbefd...ef6 Tullprat. Det er bare å google, og det er kunnskap alle voksne burde ha. Hvis en mann er så uvitende at han ikke vet hvordan barn kan bli til, burde han bruke kondom eller avstå fra sex. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2021 #33 Del Skrevet 9. juni 2021 La meg gjette… du er snart 40 og han er snart 60? Orker ikke flere av de crazy trådene 🙄 Anonymkode: 96235...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #34 Del Skrevet 11. juni 2021 Hvordan går det, TS? Fikk du fortalt mannen din om graviditeten etter helga? Anonymkode: 38a0b...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå