AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Del Skrevet 31. mai 2021 Hjelp! Jeg og mannen bestemte oss for å prøve å få barn i fjor sommer/høst. Jeg ble gravid rundt juletider, men mistet i spontanabort tidlig i svangerskapet. Jeg var knust, etter flere måneder med prøving.. Mannen min ville da ta en pause fra prøvingen, og etter en stund fortalte han at han akkurat nå ikke kan se for seg å få barn likevel. Vi har begge barn fra tidligere forhold, men ingen felles. Vi fikk barn som veldig unge, og har vært sammen i 8 år nå. Jeg spurte om han ønsket at jeg skulle sette inn spiral igjen da, at han ikke kan se for seg å få flere barn overhode. Han mente at det nok var det beste, mens jeg fortsatt drømmer om et barn til. Uansett, vi har hatt lite sex etter at han ville ta pause fra/avslutte prøvingen, og de få gangene vi har hatt sex har han enten hoppet av i svingen, eller vi har hatt sex i «trygge» perioder. Vel.. jeg tok en test i dag, fordi mensen er sent ute. Clear blue sin digitale test indikerer at jeg er gravid 3+ (som i følge pakningsvedlegget betyr at jeg er over 5 uker på vei). Så vi må ha bommet skikkelig på eggløsning. Nå vet jeg ikke mine arme råd.. jeg er glad, men samtidig redd. Vet ikke hvordan jeg skal fortelle det til mannen. Hva om han ønsker abort? Det er uaktuelt for meg.. Er det dårlig gjort av meg å ønske å beholde, når han ikke ønsker flere barn? Anonymkode: 105be...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 31. mai 2021 #2 Del Skrevet 31. mai 2021 Tror du ikke at mannen også bare ble skuffet sist da det ble SA? At han beskytter seg selv/dere for flere skuffelser... Ettersom dere ble enige om å prøve å få barn, så vil han nok innerst inne ha det. Du får si det som det er at dere har bommet på eggløsningen og du plutselig har blitt gravid. Så tar dere det derifra. Veldig lov å ikke ha stormende jubel. Jeg hadde tre aborter på under et år en gang, så da jeg testet positivt for fjerde gang var både jeg og mannen svært lunkne, selv om vi jo ønsket oss barnet. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 31. mai 2021 #3 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det dårlig gjort av meg å ønske å beholde, når han ikke ønsker flere barn? Jeg synes ikke det er dårlig gjort av deg å beholde hvis du ønsker barnet. Men jeg håper du er realistisk og innser at du i verste fall må oppdra det alene. Jeg ville ha fortalt han at jeg var gravid, uten å unnskylde meg eller trygle på noe vis. Og latt han få reagere akkurat som han vil. Reaksjonen hadde fortalt meg mye. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er det dårlig gjort av meg å ønske å beholde, når han ikke ønsker flere barn? Anonymkode: 105be...d74 Ja, det synes jeg. Anonymkode: cbefd...ef6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Del Skrevet 31. mai 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Tror du ikke at mannen også bare ble skuffet sist da det ble SA? At han beskytter seg selv/dere for flere skuffelser... Ettersom dere ble enige om å prøve å få barn, så vil han nok innerst inne ha det. Du får si det som det er at dere har bommet på eggløsningen og du plutselig har blitt gravid. Så tar dere det derifra. Veldig lov å ikke ha stormende jubel. Jeg hadde tre aborter på under et år en gang, så da jeg testet positivt for fjerde gang var både jeg og mannen svært lunkne, selv om vi jo ønsket oss barnet. Nei, jeg tror egentlig han ble lettet. At han hadde ombestemt seg underveis, men syntes det var vanskelig å si det til meg mens vi var prøvere.. jeg vet ikke. Men han føler han har nok med de to barna han allerede har, slik jeg har forstått det. TS Anonymkode: 105be...d74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Del Skrevet 31. mai 2021 NymeriaRhoynar skrev (1 time siden): Jeg synes ikke det er dårlig gjort av deg å beholde hvis du ønsker barnet. Men jeg håper du er realistisk og innser at du i verste fall må oppdra det alene. Jeg ville ha fortalt han at jeg var gravid, uten å unnskylde meg eller trygle på noe vis. Og latt han få reagere akkurat som han vil. Reaksjonen hadde fortalt meg mye. Hvorfor synes du det er dårlig gjort å beholde? Er det ikke like dårlig gjort av ham å kreve abort når jeg ønsker å beholde? Han vet jo like godt som meg at vi ikke bruker prevensjon, og at det er en viss risiko for å bli gravid.. TS Anonymkode: 105be...d74 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, det synes jeg. Anonymkode: cbefd...ef6 Men han kan kreve at jeg skal abortere et barn jeg ønsker meg? TS Anonymkode: 105be...d74 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 31. mai 2021 #8 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg tror egentlig han ble lettet. At han hadde ombestemt seg underveis, men syntes det var vanskelig å si det til meg mens vi var prøvere.. jeg vet ikke. Men han føler han har nok med de to barna han allerede har, slik jeg har forstått det. TS Anonymkode: 105be...d74 Det er nok best å bare si det, for er så dumt å gå rundt å tro. Lett for misforståelser da. Enig i innlegget over at du får ta steg for steg og se an hvordan han reagerer i første omgang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 31. mai 2021 #9 Del Skrevet 31. mai 2021 40 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det synes jeg. Anonymkode: cbefd...ef6 Seriøst. Skjerp deg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men han kan kreve at jeg skal abortere et barn jeg ønsker meg? TS Anonymkode: 105be...d74 Nei. Det fins bare selvbestemt abort her til lands, kun kvinnen som kan bestemme dette. Anonymkode: 62c32...246 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, det synes jeg. Anonymkode: cbefd...ef6 Man skal ikke presse noen til abort. Anonymkode: 62c32...246 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 1. juni 2021 #12 Del Skrevet 1. juni 2021 NymeriaRhoynar skrev (10 timer siden): Jeg synes ikke det er dårlig gjort av deg å beholde hvis du ønsker barnet. Men jeg håper du er realistisk og innser at du i verste fall må oppdra det alene. Jeg ville ha fortalt han at jeg var gravid, uten å unnskylde meg eller trygle på noe vis. Og latt han få reagere akkurat som han vil. Reaksjonen hadde fortalt meg mye. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor synes du det er dårlig gjort å beholde? Er det ikke like dårlig gjort av ham å kreve abort når jeg ønsker å beholde? Han vet jo like godt som meg at vi ikke bruker prevensjon, og at det er en viss risiko for å bli gravid.. TS Anonymkode: 105be...d74 Hvor skriver jeg at det er dårlig gjort å beholde? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 1. juni 2021 #13 Del Skrevet 1. juni 2021 Hva slags mann er det egentlig du har? Som du automatisk tenker kan finne på å presse deg til abort, enda dere har vært sammen i mange år? Behold ungen, og vurder heller å bytte ut mannen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #14 Del Skrevet 1. juni 2021 NymeriaRhoynar skrev (2 timer siden): Hvor skriver jeg at det er dårlig gjort å beholde? Oi, beklager, du skrev ikke det ser jeg! Skjønner poenget ditt, men håper virkelig du ikke får rett. TS Anonymkode: 105be...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #15 Del Skrevet 1. juni 2021 Bie-damen skrev (1 time siden): Hva slags mann er det egentlig du har? Som du automatisk tenker kan finne på å presse deg til abort, enda dere har vært sammen i mange år? Behold ungen, og vurder heller å bytte ut mannen. Jeg tror ikke han kommer til å presse meg til abort. Satte det litt på spissen for å svare en her inne som mener det er dårlig gjort å beholde dersom mannen ikke ønsker barnet. «Så det er dårlig gjort av meg å beholde barnet dersom mannen ikke ønsker flere barn, men han kan kreve abort selv om jeg ønsker flere barn» - typ 🤷🏼♀️ Problemet er at jeg gruer meg til å fortelle ham det, føler jeg må finne riktig tidspunkt. Han har i det siste sagt at han «har nok med de to barna han allerede har», da de krever mye energi av ham akkurat nå.. de bor fast hos en mor som han mener ikke greier å ta seg av dem på en god måte, så han ønsker å kjempe for hovedomsorgen. TS Anonymkode: 105be...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 1. juni 2021 #16 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror ikke han kommer til å presse meg til abort. Satte det litt på spissen for å svare en her inne som mener det er dårlig gjort å beholde dersom mannen ikke ønsker barnet. «Så det er dårlig gjort av meg å beholde barnet dersom mannen ikke ønsker flere barn, men han kan kreve abort selv om jeg ønsker flere barn» - typ 🤷🏼♀️ Problemet er at jeg gruer meg til å fortelle ham det, føler jeg må finne riktig tidspunkt. Han har i det siste sagt at han «har nok med de to barna han allerede har», da de krever mye energi av ham akkurat nå.. de bor fast hos en mor som han mener ikke greier å ta seg av dem på en god måte, så han ønsker å kjempe for hovedomsorgen. TS Anonymkode: 105be...d74 Det er stor forskjell på å la være å prøve på et ekstra barn, og å ikke ville ha et barn som alt er underveis. Når han får høre at du alt er gravid, så vil han nok stille opp for det barnet. Han høres ut som en flott fyr, som bryr seg om barna sine. Han er bare redd det kan bli for mye. Men når situasjonen er som den er, så vil han sikkert takle det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 1. juni 2021 #17 Del Skrevet 1. juni 2021 Gubben er nok bare skuffet etter sist. For alt du vet ville han skåne deg for å føle at du måtte prøve igjen. Ville han ha i fjor så vil han ha i år også. Ikke heng deg opp i noe han sa en enkelt gang. Blir nok fint å få felles barn for familien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #18 Del Skrevet 1. juni 2021 Det ordner seg helt sikkert! Det er jo ikke akkurat din feil at du ble gravid heller? Kan du ikke fortelle oss hvordan det går? Anonymkode: 02543...a1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #19 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men han kan kreve at jeg skal abortere et barn jeg ønsker meg? TS Anonymkode: 105be...d74 Selvfølgelig kan han ikke kreve det. Men synes det er fryktelig egoistisk av deg å tvinge en mann til å bli far. Risikerer også at barnet vokser opp uten faren sin. Du har villedet han med dine "trygge perioder", en mann har ikke greie på slikt. Anonymkode: cbefd...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 1. juni 2021 #20 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig kan han ikke kreve det. Men synes det er fryktelig egoistisk av deg å tvinge en mann til å bli far. Risikerer også at barnet vokser opp uten faren sin. Du har villedet han med dine "trygge perioder", en mann har ikke greie på slikt. Anonymkode: cbefd...ef6 Du undervurderer menn. De vet at sex kan føre til graviditet, og at ingen prevensjon er 100% sikker, spesielt ikke «trygge perioder» og «hoppe av i svingen». Det er en voksen mann vi snakker om her, ikke en uvitende tenåring! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå