AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #21 Skrevet 31. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Det vakreste navnet 😍 Anonymkode: 8b317...cd5 Helt enig! Mohammed er ett kjempe fint navn. Anonymkode: c2bf8...a32 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #22 Skrevet 31. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Uenig. Mohammed er ett av de fineste navnene. Og er ikke lavstatusnavn akkuratt, de fleste gutter som er fra muslimske foreldre har det navet. og mange leger sjefer osv har det navnet. Om du ikke liker navnet er en ting men lavstatusnavn er det ikke. Jeg syns det er høy status og ha det navnet. Hilsen muslim som kommer fra en ressurssterk familie. Anonymkode: c2bf8...a32 Navet= navnet Anonymkode: c2bf8...a32
TinaChristina Skrevet 31. mai 2021 #23 Skrevet 31. mai 2021 Ronny, Johnny, Roger, Kim, Glenn, Jeanette, Linda, Carina. Jeg kjenner noen med disse navnene og det er kjempefolk. Men du spurte. 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #24 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uenig. Mohammed er ett av de fineste navnene. Og er ikke lavstatusnavn akkuratt, de fleste gutter som er fra muslimske foreldre har det navet. og mange leger sjefer osv har det navnet. Om du ikke liker navnet er en ting men lavstatusnavn er det ikke. Jeg syns det er høy status og ha det navnet. Hilsen muslim som kommer fra en ressurssterk familie. Anonymkode: c2bf8...a32 Ingen navn er lavstatus-navn. Meninger er utifra øyet som ser. Anonymkode: bb1d1...542 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #25 Skrevet 31. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Ingen navn er lavstatus-navn. Meninger er utifra øyet som ser. Anonymkode: bb1d1...542 Javel.. mohammed er ett av de mest poppulære navnet så og kalle det lavstatusnavn blir teit.. Anonymkode: c2bf8...a32 3
Zooey Skrevet 31. mai 2021 #26 Skrevet 31. mai 2021 Viktualia skrev (14 minutter siden): Jeg syns det er litt… lavstatus å dømme folk etter hva de heter. Helt enig. Hva er egentlig poenget med denne tråden? 2
Realverdien Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #27 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uenig. Mohammed er ett av de fineste navnene. Og er ikke lavstatusnavn akkuratt, de fleste gutter som er fra muslimske foreldre har det navet. og mange leger sjefer osv har det navnet. Om du ikke liker navnet er en ting men lavstatusnavn er det ikke. Jeg syns det er høy status og ha det navnet. Hilsen muslim som kommer fra en ressurssterk familie. Anonymkode: c2bf8...a32 Enig her. Opplever vel heller Ali som mer belastet. Korte navn er gjerne det i skandinavia, da de det var tradisjon for arbeiderklassen å oppkalle barna sine etter såpestjernene de så på tv. Norrøne navn hører mer til middelklassen, og danskklingende navn som jens og fredrik for de ambisiøse med penger. 3
Margo Skrevet 31. mai 2021 #28 Skrevet 31. mai 2021 Realverdien skrev (11 minutter siden): Jo. Men individer kan ikke avgjøre hva som er status eller ikke. At det ikke ble døpt noen Ronny'er i fjor sier vel sitt om hvilke assosiasjoner man gir det. F.eks. Er vel Laila er heller eksotisk danser enn direktør? Og Kjell og Roger er navnene som oftest går konkurs ifølge registerne. Tja, nå har det seg slik at jeg kjenner en direktør som heter Laila.. Jeg syns ikke akkurat at det stråler status av mennesker som dømmer andre basert på noe så latterlig som et navn..som ingen har valgt selv. 4
enkefru Skrevet 31. mai 2021 #29 Skrevet 31. mai 2021 (endret) Viktualia skrev (18 minutter siden): Jeg syns det er litt… lavstatus å dømme folk etter hva de heter. Det var pussig.... en kan si mye om å dømme folk på den måten, men vil ikke akkurat si det er lavstaus, ufint kanskje...? -gammeldags er det i hvert fall, fra den tiden det var større klasseskiller. Nå blir vel folk krenket om en prater om klasser. Det er jo fortsatt slik da, jo lavere sosiøkonomisk status, dess mer utspjåka og fancy navn... dette for å kompensere for den noe lave klassetilhørigheten (som var VIKTIG før i tiden), Feilslått, men.... En kan jo se tegnene fortsatt, særlig blant de «nyrike» som tror fancy navn gir høyere status. Endret 31. mai 2021 av Fjugur Endret klønete tekst 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #30 Skrevet 31. mai 2021 Arne-Bjarne, Bjarne-Bjarne, Vidkun, Adolf, Klamydia, Turid Anonymkode: 9281a...94b 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #31 Skrevet 31. mai 2021 2 minutter siden, Zooey said: Helt enig. Hva er egentlig poenget med denne tråden? Tja...få bærere av enkelte navn til å føle seg tråkka på? Anonymkode: 8560f...368
Realverdien Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #32 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å? https://m.finanswatch.no/nyheter/article12609573.ece Dette er bare et eksempel, har funnet flere direktør-Lailaer på Linkedin. Anonymkode: bb1d1...542 Men Laila er vel fortsatt et navn med flere bomskudd enn direktører, eller? 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #33 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uenig. Mohammed er ett av de fineste navnene. Og er ikke lavstatusnavn akkuratt, de fleste gutter som er fra muslimske foreldre har det navet. og mange leger sjefer osv har det navnet. Om du ikke liker navnet er en ting men lavstatusnavn er det ikke. Jeg syns det er høy status og ha det navnet. Hilsen muslim som kommer fra en ressurssterk familie. Anonymkode: c2bf8...a32 Naj, den musikalske klangen i Mohammed høres jo ikke bra ut. Er jo like kjipt som fasongen til Erna Solberg. Anonymkode: a5a02...c38 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #34 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Javel.. mohammed er ett av de mest poppulære navnet så og kalle det lavstatusnavn blir teit.. Anonymkode: c2bf8...a32 Jeg har ikke sagt at det lavstatus. Leser du det jeg skriver? Anonymkode: bb1d1...542 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #35 Skrevet 31. mai 2021 Liam, Timian, Emilian, Matheo, Isabelle, Michelle, Sienna, Theo, Anonymkode: 73e24...57b 16
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #36 Skrevet 31. mai 2021 Just now, Realverdien said: Men Laila er vel fortsatt et navn med flere bomskudd enn direktører, eller? "Bomskudd"? Anonymkode: 8560f...368 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #37 Skrevet 31. mai 2021 Realverdien skrev (1 minutt siden): Men Laila er vel fortsatt et navn med flere bomskudd enn direktører, eller? Fortell? Jeg kjenner mange med det navnet som er ressurssterke på alle måter. Anonymkode: bb1d1...542 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #38 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja...få bærere av enkelte navn til å føle seg tråkka på? Anonymkode: 8560f...368 Nei, nei. Det kalles for sosialantropologi og er et eget fag. Anonymkode: a5a02...c38 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #39 Skrevet 31. mai 2021 Realverdien skrev (15 minutter siden): Jo. Men individer kan ikke avgjøre hva som er status eller ikke. At det ikke ble døpt noen Ronny'er i fjor sier vel sitt om hvilke assosiasjoner man gir det. F.eks. Er vel Laila er heller eksotisk danser enn direktør? Og Kjell og Roger er navnene som oftest går konkurs ifølge registerne. Sist jeg hørte noe om dette var det Ronny som oftest gikk konkurs. Roger og Tommy på andre plass. At Kjell ofte går konkurs er jeg helt ukjent med. Jeg finner ingenting om Kjell når jeg googler heller. Anonymkode: 13d8f...13d
Zooey Skrevet 31. mai 2021 #40 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tja...få bærere av enkelte navn til å føle seg tråkka på? Anonymkode: 8560f...368 Det er hvertfall lavmål. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå