AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #1 Del Skrevet 31. mai 2021 Har siden jeg startet med OA, hatt diverse plager i underlivet. Det svir, klør og gjør vondt samt har utflod som lukter ille. Har vært til fastlege, privat gynekolog samt offentlig gynekolog. Legen trodde det var bakteriell vaginose, så jeg fikk resept på bl.a Flagyl. Den private gynekologen mente det var kronisk sopp, som jeg bare måtte venne meg til å leve med😠 Fikk resepter på div soppremedier av henne. Det hjalp ikke. Den andre gynekologen ga meg østrogentilskudd og det skulle visst bedre skjøre slimhinner og alt skulle bli bra. Nå har jeg hatt disse plagene i 1,5 år. Dvs null sex, skam for at jeg syns jeg lukter ille og er mentalt sliten. Jeg har tatt gjentatte soppkurer og kurer mot bakteriell vaginose. Har også hatt pauser der jeg har latt alt være i håp om det ville stabilisere seg selv. Men ingenting nytter. Er nå helt oppgitt. Har noen her noen gode råd? Anonymkode: acd0e...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #2 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg har lignende problemer, men er ikke i overgangsalderen ennå. klør og svir kronisk. det hjelper å bruke bomullstruser og vide klær; for all del ikke G streng. kan være alt fra skjøre slimhinner til vulvodyni; som nervesmerter. ved overbehandling på sopp midler kan nervene bli skadet. lite poeng i å oppsøke gyn, da de kan lite om dette. jeg fikk diagnose etter å ha vært på flere privatklinikker. den beste legen var på majorstueklinikken, men han er pensjonert nå. har du prøvd å styrke slimhinner med feks repadina og membrasin? noen har effekt av barierre krem. hvis du har hatt sex noen ganger siste 1,5 år har det sikkert irritert området mer. du kan ha dysfunksjon i bekken. stram bekkenmuskulatur gir slike plager også. ofte typisk etter langvarig infeksjon/traume mot bekkenet. ønsker deg god bedring💚 ps. xylocain gel 2% som du oppbevarer i kjøleskap lindrer. og vagicool fra amazon er fine greier😄 Anonymkode: d5da1...5d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Del Skrevet 31. mai 2021 Takk for gode råd🤗. Skal sjekke ut det du anbefaler. Tenker du barrierekrem kan hjelpe så jeg for eksempel kan ha sex igjen? Jeg har ikke hatt samleie i det hele tatt, men virker jo håpløst hvis sex vil forverre de plagene jeg allerede har😕 Anonymkode: acd0e...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Del Skrevet 31. mai 2021 Tar du østrogentilskudd i tablettform eller krem /vagitorier direkte i skjeden? Det siste virket nærmest umiddelbart på meg etter to år med skjøre slimhinner. Anonymkode: 502c1...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for gode råd🤗. Skal sjekke ut det du anbefaler. Tenker du barrierekrem kan hjelpe så jeg for eksempel kan ha sex igjen? Jeg har ikke hatt samleie i det hele tatt, men virker jo håpløst hvis sex vil forverre de plagene jeg allerede har😕 Anonymkode: acd0e...6e5 nei, da bør du bruke glidemiddel evt olje. jeg ville avstått før du vet hva som er problemet. sex kan forverre både slimhinner og nerver. jeg vet hvordan det er å ha vondt nedentil; har brukt badering på kontorstolen min de siste årene😏 Anonymkode: d5da1...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Del Skrevet 1. juni 2021 Jeg har ikke kommet i overgangsalderen, men har hatt problemer med ubalanse nedentil. Det som hjalp meg var å begynne å ta melkesyrebakterier tabletter og drikke mer kefir. Det hjelper sikkert ikke mot tørrhet og andre overgansplager, men det hjalp virkelig på lukt og kløe. Om du ikke har prøvd har jeg ville gitt det et forsøk. Jeg tok tabletter med flere typer melkesyrebakterier og høyere antall enn de vi tar for feriemage. Anonymkode: b8052...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tar du østrogentilskudd i tablettform eller krem /vagitorier direkte i skjeden? Det siste virket nærmest umiddelbart på meg etter to år med skjøre slimhinner. Anonymkode: 502c1...120 Jeg tar i tablettform. Men tar også vagiatorer m østrogen kjøpt på apotek uten resept. Men de hjelper ikke desverre Anonymkode: acd0e...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): nei, da bør du bruke glidemiddel evt olje. jeg ville avstått før du vet hva som er problemet. sex kan forverre både slimhinner og nerver. jeg vet hvordan det er å ha vondt nedentil; har brukt badering på kontorstolen min de siste årene😏 Anonymkode: d5da1...5d5 Da får jeg være avholdende en stund til og prøve ut de tipsene jeg har fått her😀 Anonymkode: acd0e...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Del Skrevet 1. juni 2021 Er ikke glidemiddel bedre enn olje.. Hørt at olje kan føre til sopp.. Anonymkode: bc26c...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #10 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tar i tablettform. Men tar også vagiatorer m østrogen kjøpt på apotek uten resept. Men de hjelper ikke desverre Anonymkode: acd0e...6e5 Kan du fortelle litt mer om det østrogentilskuddet du tar i tablettform? Hjelper ikke det mot såre og tørre slimhinner? Trodde det var det de hjalp mot? Jeg vurderer å be legen om østrogentilskudd pga knustørt underliv, men hvis de ikke funker, er det jo liten vits. Anonymkode: aea4e...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #11 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er ikke glidemiddel bedre enn olje.. Hørt at olje kan føre til sopp.. Anonymkode: bc26c...dae man kan ikke bruke hvilken som helst olje. gyn anbefalte kokosolje, men jeg landet på jordnøttolje fra apoteket. har aldri hatt sopp i alle de årene jeg har brukt olje, men har hørt om en del som har fått sopp ja. men ikke kun av olje, men mange andre preparater og. jeg er ubersensitiv pga nervesmerter, sved til og med av ovesterin🥲 Anonymkode: d5da1...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #12 Del Skrevet 1. juni 2021 ps. har ikke hatt sex på noen år pga dette. oljen er for triggerpunktmassasje og smøring av slimhinner😅 Anonymkode: d5da1...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #13 Del Skrevet 1. juni 2021 Føler med deg og håper du finner noe som hjelper deg ❤️ Anonymkode: bc26c...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #14 Del Skrevet 7. desember 2024 Finnes det noe hjelp her? Jeg er 40, har vært i overgangsalderen i ca 1 år. Jeg bruker estrogel og utrogest, men har bare brukt det i 3 mnd nå. Jeg er knusktørr i skjeden og det klør konstant. Herregud, er det sånn det skal være? Jeg har ikke hatt sexlyst på mange år, det er bare knusktørt liksom Anonymkode: c77f7...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #15 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 16.32): Har siden jeg startet med OA, hatt diverse plager i underlivet. Det svir, klør og gjør vondt samt har utflod som lukter ille. Har vært til fastlege, privat gynekolog samt offentlig gynekolog. Legen trodde det var bakteriell vaginose, så jeg fikk resept på bl.a Flagyl. Den private gynekologen mente det var kronisk sopp, som jeg bare måtte venne meg til å leve med😠 Fikk resepter på div soppremedier av henne. Det hjalp ikke. Den andre gynekologen ga meg østrogentilskudd og det skulle visst bedre skjøre slimhinner og alt skulle bli bra. Nå har jeg hatt disse plagene i 1,5 år. Dvs null sex, skam for at jeg syns jeg lukter ille og er mentalt sliten. Jeg har tatt gjentatte soppkurer og kurer mot bakteriell vaginose. Har også hatt pauser der jeg har latt alt være i håp om det ville stabilisere seg selv. Men ingenting nytter. Er nå helt oppgitt. Har noen her noen gode råd? Anonymkode: acd0e...6e5 Lukter andre at du lukter, eller sitter lukten i din egen nese? Anonymkode: aea9f...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 7. desember 2024 #16 Del Skrevet 7. desember 2024 Tenk helhet. Bruk alltid bomullstruser som er vasket på minst 60 grader med parfymefritt vaskemiddel. Lactacyd vask er fin til underlivsvask. Skyll alltid underlivet etter sex eller onanering. Dropp truseinnlegg, det blir veldig klam og et dårlig miljø, sov uten undertøy. Drikk mye vann så urinveiene skylles godt ut. Ved begynende svie har jeg hatt hell med å drikke kjerringrokk-te et par dager, da forsvinner svien/murringen. Som beredskap ha Lactal balance til bruk på kvelder ubehaget melder seg. Kutt helt ut fjerning av hår. Ved gjentagende sopp skal man ta tabletter å ikke stikkpiller, en tablett kan kjøpes reseptfritt, en kur må fås på resept. Jeg har helt kuttet ut det klinet med tablett og krem, kremen er veldig sterk å gir svie og brennende smerter i underlivet, et obs til de som ofte tar kur! Tabletten heter Diflucan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå