Gå til innhold

Venninne som er en "snowflake"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som jeg vil karakterisere som en såkalt snowflake. Hun er utrolig følsom, stiller hundre spørsmål, er redd for å tråkke feil og fornærme noen, samt at hun er selv ganske nærtagende og har fortalt meg et par ganger at hun er "oversensitiv", hun kan ikke svare telefonen hvis jeg ringer uten at det er avtalt, hun husker små detaljer og spør veldig detaljert om ting og jeg merker at jeg blir sliten av å svare på alle spørsmålene jeg får. Blir så sliten av henne, men pga. korona så er mange av vennene mine ikke i studiebyen og denne venninna min har ikke så mange venner, så vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke endre henne, så er det noe poeng i å fortsette vennskapet?

Anonymkode: 176c8...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oversensitiv/hypersensitiv er bare et finere ord for narsissist. Dump.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 9d486...703

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oversensitiv/hypersensitiv er bare et finere ord for narsissist. Dump.

 

Anonymkode: 9d486...703

Vi er totalt forskjellige som personer. Jeg er ganske pratsom, rettfram og direkte og føler alltid jeg tar mye plass i vennskapet vårt, ettersom det alltid er jeg som bestemmer. Har tatt opp med henne at jeg vil at hun skal si meningen sin om ulike ting, men da har hun sagt at hun ikke har så sterke meninger om ting så da får jeg bestemme. Så vil kanskje ikke si at hun er narsissist.

En gang ble hun irritert på meg da jeg satt og snakket i telefonen da vi var på kafe og da sa hun forsiktig at hun ikke ønsket å forstyrre samtalen min, og da beklagde jeg og sa at det var dårlig gjort å snakke i telefon mens vi var på kafe. Denne samtalen varte i 5-10 min. Da begynte hun "jeg er ikke irritert altså, syns du skal få lov til å snakke i telefonen, var bare redd for at jeg forstyrret samtalen din" og jeg svarte at jeg var enig i at det var uhøflig, og hun bare fortsatte: "nei, nei, det er ikke uhøflig, men det er greit at jeg vet på forhånd om det er greit at jeg sitter her og hører på samtalen... " 🤦🏻

Anonymkode: 176c8...c75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er totalt forskjellige som personer. Jeg er ganske pratsom, rettfram og direkte og føler alltid jeg tar mye plass i vennskapet vårt, ettersom det alltid er jeg som bestemmer. Har tatt opp med henne at jeg vil at hun skal si meningen sin om ulike ting, men da har hun sagt at hun ikke har så sterke meninger om ting så da får jeg bestemme. Så vil kanskje ikke si at hun er narsissist.

En gang ble hun irritert på meg da jeg satt og snakket i telefonen da vi var på kafe og da sa hun forsiktig at hun ikke ønsket å forstyrre samtalen min, og da beklagde jeg og sa at det var dårlig gjort å snakke i telefon mens vi var på kafe. Denne samtalen varte i 5-10 min. Da begynte hun "jeg er ikke irritert altså, syns du skal få lov til å snakke i telefonen, var bare redd for at jeg forstyrret samtalen din" og jeg svarte at jeg var enig i at det var uhøflig, og hun bare fortsatte: "nei, nei, det er ikke uhøflig, men det er greit at jeg vet på forhånd om det er greit at jeg sitter her og hører på samtalen... " 🤦🏻

Anonymkode: 176c8...c75

For en merkelig person 

Anonymkode: bf17b...189

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaytee skrev (2 minutter siden):

Høres slitsomt ut

Ja, det er slitsomt. Jeg blir dritlei av å svare på de førti spørsmålene hennes og all den usikkerheten hun utviser.

Anonymkode: 176c8...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker henne ikke. Da synes jeg du er falsk hvis du fortsetter vennskapet.

Anonymkode: 471ac...a37

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en merkelig person 

Anonymkode: bf17b...189

Ja, hun kan være litt merkelig i blant, hun sliter med stress i forbindelse med jobb (for mange inntrykk,osv) så hun blir litt småsurrete når hun er stresset. 

Anonymkode: 176c8...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er slitsomt. Jeg blir dritlei av å svare på de førti spørsmålene hennes og all den usikkerheten hun utviser.

Anonymkode: 176c8...c75

Gir hun deg mer negativ energi enn positiv, og får hun deg til å føle deg dårlig, så burde du nesten være direkte og si i fra til henne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er totalt forskjellige som personer. Jeg er ganske pratsom, rettfram og direkte og føler alltid jeg tar mye plass i vennskapet vårt, ettersom det alltid er jeg som bestemmer. Har tatt opp med henne at jeg vil at hun skal si meningen sin om ulike ting, men da har hun sagt at hun ikke har så sterke meninger om ting så da får jeg bestemme. Så vil kanskje ikke si at hun er narsissist.

En gang ble hun irritert på meg da jeg satt og snakket i telefonen da vi var på kafe og da sa hun forsiktig at hun ikke ønsket å forstyrre samtalen min, og da beklagde jeg og sa at det var dårlig gjort å snakke i telefon mens vi var på kafe. Denne samtalen varte i 5-10 min. Da begynte hun "jeg er ikke irritert altså, syns du skal få lov til å snakke i telefonen, var bare redd for at jeg forstyrret samtalen din" og jeg svarte at jeg var enig i at det var uhøflig, og hun bare fortsatte: "nei, nei, det er ikke uhøflig, men det er greit at jeg vet på forhånd om det er greit at jeg sitter her og hører på samtalen... " 🤦🏻

Anonymkode: 176c8...c75

Dere er nok totalt forskjellige. Hun høres ikke helt enkel å ha med å gjøre. Hva med å bare la kontakten skli ut hvis du ikke orker henne? 

Anonymkode: 0fb4a...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaytee skrev (Akkurat nå):

Gir hun deg mer negativ energi enn positiv, og får hun deg til å føle deg dårlig, så burde du nesten være direkte og si i fra til henne. 

Hun er følsom og nærtagende og jeg orker ikke å si at hun er litt slitsom og hun burde være litt mer chill, for da vil hun gå rundt å tenke på det i dagevis og stille spørsmål hva hun kan gjøre for å ikke tråkke feil.

Anonymkode: 176c8...c75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun hatt en vanskelig barndom?

Anonymkode: bf17b...189

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere er nok totalt forskjellige. Hun høres ikke helt enkel å ha med å gjøre. Hva med å bare la kontakten skli ut hvis du ikke orker henne? 

Anonymkode: 0fb4a...972

Kommunikasjonen med henne kan være slitsom. Hun kan være utrolig surrete i blant, svarer kort, det oppstår misforståelser, osv. Er litt lei, men vi har det gøy når vi møtes og hun er snill, men.. Jeg vet ikke. Kanskje vi skal møtes sjeldnere. 

Anonymkode: 176c8...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hun hatt en vanskelig barndom?

Anonymkode: bf17b...189

Nei, hun har oppegående og støttende foreldre, men hun er litt rar altså. 

Anonymkode: 176c8...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kommunikasjonen med henne kan være slitsom. Hun kan være utrolig surrete i blant, svarer kort, det oppstår misforståelser, osv. Er litt lei, men vi har det gøy når vi møtes og hun er snill, men.. Jeg vet ikke. Kanskje vi skal møtes sjeldnere. 

Anonymkode: 176c8...c75

Møtes sjeldnere høres ut som en fin løsning. Alle mennesker kan jo ha gode og dårlige sider :) 

Anonymkode: 0fb4a...972

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som hun er usikker og selvutslettende. Klarer ikke å si fra og sette grenser. Livredd for å fornærme andre. Hva er alle spørsmålene hun stiller? Om hun er bra nok kanskje? Hun bør kanskje oppsøke psykolog og prøve å gå i terapi. Men det er jo ikke så lett å si det til henne, for da blir hun sikkert såret. Vanskelig situasjon, men jeg synes ikke du skal bare kutte henne ut. Er det mulig å si noe om at du liker henne og gjerne vil være sammen med henne av og til, men at du blir litt sliten av alle spørsmålene hennes? 

Anonymkode: 504f6...b7d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres uansett ikke ut som om du liker henne som person.

Anonymkode: 20fd2...a88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er totalt forskjellige som personer. Jeg er ganske pratsom, rettfram og direkte og føler alltid jeg tar mye plass i vennskapet vårt, ettersom det alltid er jeg som bestemmer. Har tatt opp med henne at jeg vil at hun skal si meningen sin om ulike ting, men da har hun sagt at hun ikke har så sterke meninger om ting så da får jeg bestemme. Så vil kanskje ikke si at hun er narsissist.

En gang ble hun irritert på meg da jeg satt og snakket i telefonen da vi var på kafe og da sa hun forsiktig at hun ikke ønsket å forstyrre samtalen min, og da beklagde jeg og sa at det var dårlig gjort å snakke i telefon mens vi var på kafe. Denne samtalen varte i 5-10 min. Da begynte hun "jeg er ikke irritert altså, syns du skal få lov til å snakke i telefonen, var bare redd for at jeg forstyrret samtalen din" og jeg svarte at jeg var enig i at det var uhøflig, og hun bare fortsatte: "nei, nei, det er ikke uhøflig, men det er greit at jeg vet på forhånd om det er greit at jeg sitter her og hører på samtalen... " 🤦🏻

Anonymkode: 176c8...c75

Hun høres ekstremt selvutslettende ut. Hun ber vel om unnskyldning for at hun i det hele tatt eksisterer.  Kjenner at jeg syns forferdelig synd på venninnen din. Må være veldig, veldig slitsomt å ha det slik. Hun bør få profesjonell hjelp. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi er totalt forskjellige som personer. Jeg er ganske pratsom, rettfram og direkte og føler alltid jeg tar mye plass i vennskapet vårt, ettersom det alltid er jeg som bestemmer. Har tatt opp med henne at jeg vil at hun skal si meningen sin om ulike ting, men da har hun sagt at hun ikke har så sterke meninger om ting så da får jeg bestemme. Så vil kanskje ikke si at hun er narsissist.

En gang ble hun irritert på meg da jeg satt og snakket i telefonen da vi var på kafe og da sa hun forsiktig at hun ikke ønsket å forstyrre samtalen min, og da beklagde jeg og sa at det var dårlig gjort å snakke i telefon mens vi var på kafe. Denne samtalen varte i 5-10 min. Da begynte hun "jeg er ikke irritert altså, syns du skal få lov til å snakke i telefonen, var bare redd for at jeg forstyrret samtalen din" og jeg svarte at jeg var enig i at det var uhøflig, og hun bare fortsatte: "nei, nei, det er ikke uhøflig, men det er greit at jeg vet på forhånd om det er greit at jeg sitter her og hører på samtalen... " 🤦🏻

Anonymkode: 176c8...c75

Hun er ikke noe snowflake, hun er dørmatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...