Meridian Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #21 Del Skrevet 1. juni 2021 Teatrica skrev (2 timer siden): Ja, jeg lurer på om du virkelig tror at det er tabu å snakke om temaet? Bare skrev tabu siden ingen svarte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 1. juni 2021 #22 Del Skrevet 1. juni 2021 Villfisker skrev (5 timer siden): og bli ferdig med sykdom jau, for du er jo for evig immun, spesielt med de nye mutasjonene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 1. juni 2021 #23 Del Skrevet 1. juni 2021 Jeg har hatt covid og antistoffene er der kun opptil tre måneder etterpå. Har heldigvis fått en dose vaksine, men sliter fremdeles med ettervirkningene av Covid-19 og det er ett år siden jeg var syk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 1. juni 2021 #24 Del Skrevet 1. juni 2021 Villfisker skrev (5 timer siden): Interessant. Har vanskelig for å tro at teknologi kan framkalle antistoffer bedre enn kroppens eget immunforsvar. Dette vil jeg gjerne høre en mer grundig redegjørelse for, fra de som driver med dette. Hva mener du med dette? Det er jo kroppen eget immunforsvar som gjør deg immun når du får vaksine også. Eneste forskjellen er hva immunforsvaret får å reagere på - ekte virus, "dødt" virus eller deler av et virus Blir man smittet med sykdommen er det levende (og potensielt farlig) virus som kroppen lærer seg å kjenne igjen. Viruset får cellene våre til å lage mer virus. Ved tradisjonelle vaksiner er det svekket/uskadeliggjort virus som brukes, så kroppen kan kjenne igjen det istedet. I Pfizer- og modernavaksinene får celle oppskrift på å lage virusskall, istedenfor å lage hele virus. Det er dette skallet immunforsvaret vårt kjenner igjen, derfor kan man bli immun uten å få viruset i seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havfruen91 Skrevet 1. juni 2021 #25 Del Skrevet 1. juni 2021 Villfisker skrev (6 timer siden): Å få smitten, og bli ferdig med sykdom gir jo den beste immuniteten. Kan ikke se hvorfor ikke det plutselig er tilfellet nå. Vil heller ha convid flere ganger, enn en eneste dose av denne coctailen, ingen av oss vet hva er. Ingen veit jo hva coronavirus er heller, den er nye. Med dinne logikk kan vi bere forby alle vaksinener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mima Skrevet 1. juni 2021 #26 Del Skrevet 1. juni 2021 havfruen91 skrev (1 time siden): Ingen veit jo hva coronavirus er heller, den er nye. Med dinne logikk kan vi bere forby alle vaksinener. Hvis ingen vet hvordan koronaviruset er - så hvordan kan de da lage en effektiv og trygg vaksine..Ennå en grunn til at jeg ikke stoler på dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 1. juni 2021 #27 Del Skrevet 1. juni 2021 2 hours ago, Bølle said: Bare skrev tabu siden ingen svarte. 20 minutter er litt kort tid å konkludere med at ingen kommer til å svare. Og selv om tråden gir få svar så betyr ikke det nødvendigvis at det er tabu å snakke om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 1. juni 2021 #28 Del Skrevet 1. juni 2021 Hatsumomo skrev (3 timer siden): jau, for du er jo for evig immun, spesielt med de nye mutasjonene. Vaksinene har visst hatt samme utfordringen mot mutasjonene også Snowbrigade skrev (2 timer siden): Hva mener du med dette? Det er jo kroppen eget immunforsvar som gjør deg immun når du får vaksine også. Eneste forskjellen er hva immunforsvaret får å reagere på - ekte virus, "dødt" virus eller deler av et virus Blir man smittet med sykdommen er det levende (og potensielt farlig) virus som kroppen lærer seg å kjenne igjen. Viruset får cellene våre til å lage mer virus. Ved tradisjonelle vaksiner er det svekket/uskadeliggjort virus som brukes, så kroppen kan kjenne igjen det istedet. I Pfizer- og modernavaksinene får celle oppskrift på å lage virusskall, istedenfor å lage hele virus. Det er dette skallet immunforsvaret vårt kjenner igjen, derfor kan man bli immun uten å få viruset i seg. Var det jeg trodde også. Enten ved gjennomgått sykdom, eller vaksine. Hadde vi ikke hatt et immunforsvar, hadde ingen vaksiner hatt hensikt. Da hadde det vært null respons. Men akkurat denne vaksinen syns jeg er ekkel. havfruen91 skrev (2 timer siden): Ingen veit jo hva coronavirus er heller, den er nye. Med dinne logikk kan vi bere forby alle vaksinener. Nei. Allerede eksisterende vaksiner blir noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 1. juni 2021 #29 Del Skrevet 1. juni 2021 Frøkensina skrev (6 timer siden): Hva du synes er vanskelig å tro er irrelevant, forskning tyder imidlertid på at fullvaksinering med mrna vaksinene gir bedre immunitet enn gjennomgått infeksjon. De (uvaksinerte) som har blitt smittet to ganger har blitt det med ca ett års mellomrom. Mange som blir smittet får en svak immunrespons og andre får sterkere, det er veldig individuelt. Via vaksiner så blir virkningen bedre enn en svak naturlig immunrespons. Det kan du godt mene. Jeg står uansett på mitt. Jeg har bare denne kroppen, og tar ikke sjansen på å være en av de uheldige. Har ikke hatt noe til nå uansett, og satser på at jeg ikke får det heller. Men må jeg velge, tar jeg heller sjansen på viruset enn vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mima Skrevet 1. juni 2021 #30 Del Skrevet 1. juni 2021 Hatsumomo skrev (3 timer siden): jau, for du er jo for evig immun, spesielt med de nye mutasjonene. Man er vel ganske sikkert immun en stund og da «pandemien» over. En pandemi er ikke en pandemi for alltid. Når mange nok har hatt viruset, det har mutert osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 2. juni 2021 #31 Del Skrevet 2. juni 2021 Ryddet for spekulasjoner. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 2. juni 2021 #32 Del Skrevet 2. juni 2021 Vintermorgen skrev (8 timer siden): Ryddet for spekulasjoner. Vintermorgen, mod Hva for spekulasjon? At jeg siterer fra Nature? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg