Gå til innhold

har jeg et bra treningsprogram?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, SATS har endelig åpnet igjen i Oslo, og jeg har begynt å trene der igjen. Jeg har imidlertid funnet ut at det blir for mye å trene alt på en dag, derfor jeg har bestemt meg for å delel opp og fortsette å trene delvis ute, i hvert fall på sommerhalvåret. Jeg har lagt det opp slik:

- mandag: Trene baseøvelser på SATS - knerbøy, markløft, militærpress, benkpress (dårlig på den siste, så mest teknikktrening), liker også å gjøre en sittende roøvelse

- tirsdag: trene pull-ups i tufteparken, gjøre sidehev med manualer hjemme, og trene mageøvelser

- onsdag: gjøre armhevngninger hjemme, samt trene armer med manualer (biceps og triceps)

Gjenta dette torsdag, fredag og lørdag, deretter fridag på søndag. (Deretter starte opp igjen med samme program).

Noen kommentarer? Blir det for mye?

Anonymkode: 64acf...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et håpløst program i mine øyne, å trene for mye er nøkkelen til å bli drittlei. Da kan du også møte den berømte dørstokkmila.

Først må man oppsøke riktig kompetanse som hjelper til med å innlære baseøvelser, svært få PT har denne kompetansen på senter som sats/evo fitness etc. 

Du kan fint korte ned til 2-3 økter i uken.

Dag 1: Knebøy, benkpress, rumenske markløft eller booty builderen, chins og skulderpress. 3 sett pr øvelse. Varm opp med en mageøvelse, som roll-out for eks. 

Dag 2: Denne legger du inn om du har tid og energi, her du kan du ha det litt fritt. For eks fokusere på kjernemuskulatur.

Dag3: Gjenta dag1.

Tren fullkropp, så får du flere fridager. Det er tilstrekkelig med 2 økter i uken da, du må løfte skikkelig vekter. Gjerne mellom 5-10reps ca. 

Jeg har trent styrkeløft endel år, nå løfter jeg 2 dager i uken; 3 sett. Kroppen trenger masse hvile den, mat også. Så kan du heller aktivere deg på andre måter på treningsfrie dager, gåturer/sykkeltur/slappe av/andre ting. Poenger er å skape variasjon i livet, som også gir deg energi.

Søvn må du også sette som nr.1 i livet, minst 7t hverfall. Lag deg god rutine med fast døgnrytme, unngå alkohol og sene kvelder.

Anonymkode: 30ab3...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt forslag var tenkt man-ons-fredag. Eller annen 3 dagers syklus med fridager i mellom.

Anonymkode: 30ab3...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...