- Brian Skrevet 30. mai 2021 #1 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) Fra Dagbladet: Sitat Festnatt: Opp mot 2000 samlet i Oslo-park Natt til søndag var travel for en rekke politidistrikt. I Oslo var opp mot 3000 personer samlet på St. Hanshaugen og i Frognerparken. I Sandefjord var opp mot 1500 samlet på rånertreff. Flere politidistrikt melder at det har vært en travel natt til søndag. I Ja, dette går jo aldeles glimrende; litt sol, og folk gir fullstendig blaffen, noe som gir et flott utgangspunkt med tanke på den indiske mutasjonen. I en tidligere tråd der jeg advarte mot gjenåpningen, fikk jeg lenken til artikkelen FHI tilbakeviser kritikken mot gjenåpning, med følgende avsluttende sitat fra FHI-overlege Preben Aavitsland: – Ta i bruk friheten dere får, men følg de reglene som fortsatt gjenstår. Ah - den gode, gamle tillitsbaserte strategien, der man skal stole på at folk klarer å følge regler. Så jeg bare spør: Kjære Preben Aavitsland. Hvilken planet lever du på ...? Endret 31. mai 2021 av Vintermorgen Avissitat redigert ned for å ikke bryte med opphavsretten. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 30. mai 2021 #2 Del Skrevet 30. mai 2021 Skjønner dem godt jeg🙂 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 30. mai 2021 #3 Del Skrevet 30. mai 2021 Og i alle andre byer i Norge. Ikke bare i Oslo. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss perfect Skrevet 30. mai 2021 #4 Del Skrevet 30. mai 2021 Smitten har jo ikke økt noe på lang tid nå i Oslo, så da gir folk blaffen. Om den øker etter denne helgen får vi nå se.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korres Skrevet 30. mai 2021 #5 Del Skrevet 30. mai 2021 - Brian skrev (16 minutter siden): Fra Dagbladet: Ja, dette går jo aldeles glimrende; litt sol, og folk gir fullstendig blaffen, noe som gir et flott utgangspunkt med tanke på den indiske mutasjonen. I en tidligere tråd der jeg advarte mot gjenåpningen, fikk jeg lenken til artikkelen FHI tilbakeviser kritikken mot gjenåpning, med følgende avsluttende sitat fra FHI-overlege Preben Aavitsland: – Ta i bruk friheten dere får, men følg de reglene som fortsatt gjenstår. Ah - den gode, gamle tillitsbaserte strategien, der man skal stole på at folk klarer å følge regler. Så jeg bare spør: Kjære Preben Aavitsland. Hvilken planet lever du på ...? Men, det er virkelig ikke slik at tusener «samler seg». Man sitter i grupper på 5-10, men det er mange grupper. Jeg var selv i parken i går kveld og det er ikke som at det står 3000 tett og danser. Vg elsker å dramatisere, og når de var der tar de bildene så det ser ut som det er klin tett. Mulig ting skled ut senere, det vet jeg ikke, men hver gang det står sånne overskrifter- folk sitter i sine grupper. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 30. mai 2021 #6 Del Skrevet 30. mai 2021 Oslo har I større grad vært stengt siden mars i fjor. De siste 7 mnd har nesten alt vært stengt. Dette tærer bittebittebitte litt på psyken til folk. Du kan selv plassere deg i "husarrest" i 12 mnd og se hva det gjør med deg. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 30. mai 2021 #7 Del Skrevet 30. mai 2021 Forstår bekymringen, samtidig tror jeg dette er viktig for den psykiske helsen etter 7 mnd med sosial nedstengning. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
- Brian Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) 20 minutter siden, herremann said: Oslo har I større grad vært stengt siden mars i fjor. De siste 7 mnd har nesten alt vært stengt. Dette tærer bittebittebitte litt på psyken til folk. Du kan selv plassere deg i "husarrest" i 12 mnd og se hva det gjør med deg. Selv bor jeg også i Oslo, og jeg er dritt lei av nye nedstengninger fordi enkelte gir fullstendig blaffen; en-meters avstand i Oslo er en total vits i disse dager. Dersom man er lei av nedtengninger, noe jeg tror vi alle er, er ikke akkurat medisinen å feste for harde livet og gjøre sitt beste for å la smitten spre seg; det eneste dette viser, er hvor egoistisk og korttenkt man er. Forleden leste jeg om en skoleklasse på Sørlandet som hadde samlet inn nesten en halv million gjennom flere års sparing; nå står hele turen i fare. Tusen takk til den solidariske russen som måtte drekka og schpy etter beste evne, slik at det går ut over andre ... Endret 30. mai 2021 av - Brian 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. mai 2021 #9 Del Skrevet 30. mai 2021 Dette kunne man forutsett. Det skjer over hele landet. Man har nedprioritert de yngre, og resultatet er tydelig her. Det er det bare å vende seg til å andre sammenhenger også. Dette er bare starten. Om man synes det er et smittevernsproblem, får man begynne å vaksinere yngre aldersgrupper. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. mai 2021 #10 Del Skrevet 30. mai 2021 Example skrev (2 minutter siden): Dette kunne man forutsett. Det skjer over hele landet. Man har nedprioritert de yngre, og resultatet er tydelig her. Det er det bare å vende seg til å andre sammenhenger også. Dette er bare starten. Om man synes det er et smittevernsproblem, får man begynne å vaksinere yngre aldersgrupper. Men det skal man altså nå, gruppen 18-25 er en av de som nå prioriteres tidligere. Litt sent kanskje, men bedre sent enn aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. mai 2021 #11 Del Skrevet 30. mai 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Men det skal man altså nå, gruppen 18-25 er en av de som nå prioriteres tidligere. Litt sent kanskje, men bedre sent enn aldri. Ja. Dette diskuterte man jo allerede for flere måneder siden. Samtidig skjer det for sent. De aller fleste utbrudd de siste ukene er preget av russ og festende unge voksne. Det haster med å få vaksinert dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. mai 2021 #12 Del Skrevet 30. mai 2021 Example skrev (11 minutter siden): Ja. Dette diskuterte man jo allerede for flere måneder siden. Samtidig skjer det for sent. De aller fleste utbrudd de siste ukene er preget av russ og festende unge voksne. Det haster med å få vaksinert dem. Sant nok. Samtidig er det forståelig at man måtte vente for å få vaksinert flere av de som faktisk har høyere risiko. Det er ikke slik at det bare er smittetallene som bør være styrende lenger, men innleggelsestall osv. og generell vaksinasjonsrate. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. mai 2021 #13 Del Skrevet 30. mai 2021 Capt. Obvious skrev (2 timer siden): Sant nok. Samtidig er det forståelig at man måtte vente for å få vaksinert flere av de som faktisk har høyere risiko. Det er ikke slik at det bare er smittetallene som bør være styrende lenger, men innleggelsestall osv. og generell vaksinasjonsrate. Absolutt. Samtidig vet vi vel at smittetallene totalt sett ville blitt påvirket voldsomt om denne gruppen ble vaksinert. Det er først når disse får vaksine at vi vel se den store effekten. Hvor lurt det var å drøye dette, får tiden vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. mai 2021 #14 Del Skrevet 30. mai 2021 Example skrev (6 minutter siden): Absolutt. Samtidig vet vi vel at smittetallene totalt sett ville blitt påvirket voldsomt om denne gruppen ble vaksinert. Det er først når disse får vaksine at vi vel se den store effekten. Hvor lurt det var å drøye dette, får tiden vise. Tror ikke det vil ha så mye effekt totalt sett uansett. Blant denne gruppen internt, jovisst. Men ikke generelt, da mange av de vaksinerte kan tenkes å dra på utenlandsferie i sommer, og antakeligvis vil ta med seg varianter av smitten i noen grad hjem (anslagsvis 5-10% av de vaksinerte smitter videre, og det kan jo bli en del dersom mange reiser utenlands). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 30. mai 2021 #15 Del Skrevet 30. mai 2021 Tunique skrev (4 timer siden): Skjønner dem godt jeg🙂 Nei jeg skjønner ikke at folk gir faen i smittevern og fester i hopetall i en pandemi. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. mai 2021 #16 Del Skrevet 30. mai 2021 Capt. Obvious skrev (21 minutter siden): Tror ikke det vil ha så mye effekt totalt sett uansett. Blant denne gruppen internt, jovisst. Men ikke generelt, da mange av de vaksinerte kan tenkes å dra på utenlandsferie i sommer, og antakeligvis vil ta med seg varianter av smitten i noen grad hjem (anslagsvis 5-10% av de vaksinerte smitter videre, og det kan jo bli en del dersom mange reiser utenlands). Det kan hende. Samtidig ser vi jo at omtrent alle de store utbruddene i Norge vokser i disse miljøene. Folk bringer smitte hjem fra "nødvendige reiser", og sprer det seg gjerne med russen eller andre unge voksne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. mai 2021 #17 Del Skrevet 30. mai 2021 Example skrev (12 minutter siden): Det kan hende. Samtidig ser vi jo at omtrent alle de store utbruddene i Norge vokser i disse miljøene. Folk bringer smitte hjem fra "nødvendige reiser", og sprer det seg gjerne med russen eller andre unge voksne. Ja. Vi får håpe at man relativt raskt greier å vaksinere nå. I følge offentlige myndigheter skal det jo gå raskere fremover nå og man får snart større vaksineleveranser, men det gjenstår å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 30. mai 2021 #18 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) Tunique skrev (6 timer siden): Skjønner dem godt jeg🙂 Jeg også. 😈 Endret 30. mai 2021 av Villfisker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 30. mai 2021 #19 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) I Australia og New Zealand slår politiet mye hardere ned på dette. Vi må ha mye høyere bøter. Jeg forstår ikke hvorfor vi som samfunn skal la et mindretall sine dårlige handlinger gjøre at andre mister friheten sin, mister jobben eller i verste fall dør. Med en gang noen går med synlig kniv i sentrum er politiet på plass uansett om personen har det for å beskytte seg selv. Hvorfor skal ikke politiet være flinkere når noen bevisst går inn for å ødelegge for andre? Endret 30. mai 2021 av Majer 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 30. mai 2021 #20 Del Skrevet 30. mai 2021 Majer skrev (11 minutter siden): I Australia og New Zealand slår politiet mye hardere ned på dette. Vi må ha mye høyere bøter. Jeg forstår ikke hvorfor vi som samfunn skal la et mindretall sine dårlige handlinger gjøre at andre mister friheten sin, mister jobben eller i verste fall dør. Med en gang noen går med synlig kniv i sentrum er politiet på plass uansett om personen har det for å beskytte seg selv. Hvorfor skal ikke politiet være flinkere når noen bevisst går inn for å ødelegge for andre? Fordi det er relativt normal oppførsel i den alderen. Denne gruppen er sist i køen på alt. Samtidig må politiet være rimelig sikre på at boten holder vann rettslig. Å være i parken er ikke noe brudd. Vanskelig for politiet å slå ned på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg