sigrid106 Skrevet 30. mai 2021 #1 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg blir så provosert av at folk gir totalt blaffen i å bruke munnbind inne i butikkene.Det står så tydelig på plakater ute på inngangsdøren at folk SKAL HA ØTTA»MUNNBIND når de er inne å handler. Var på butikken i går mesteparten hadde ikke på. Jeg hadde bare så lyst til å gått bort til noen og sagt «BRUK MUNNBIND FO F***, ER DERE HELT TRANGE I NØTTA». Dersom nå den indianske-viruset er påvist i Norge så burde vi brukt munnbind. Den skal visst være enda mer smittsom... Så lenge folk gir blaffen så blir blir vi aldri ferdig med denne dritten... men dette forstår ikke folk... Vi skal være så sosiale og henge hopes med andre.. vi har ikke hvert på konsert eller kino eller puben på mnd. Det er så katastrofalt å ikke være i ro.... I går var det på dagsrevyen at folk var ute og solet på stranda... der var det heller ikke noe smitteværnhensyn å ta... Nei, nå folk lære, for fortsetter vi på denne måten så har vi det gående mange år til på samme måte..😡😡😡 Jeg hadde håpet på at vi hadde kommet tilbake snart til normalen, men jeg forstår det blir i alle fall ikke dette året... Så ikke klag på at vi ikke blir ferdige med dette svineriet. Bruk munnbind, hold avstand, bruk hodet (det er fortsatt lov å tenke) og ha en god søndag... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archer Skrevet 30. mai 2021 #2 Del Skrevet 30. mai 2021 "Indianske"...🤔 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 30. mai 2021 #3 Del Skrevet 30. mai 2021 Et virus forsvinner nok ikke, så det blir nok som influensaviruet nye vaksiner hvert år. Dessuten så døde noen av svartedauen i Asia for ikke så lenge siden. Her bruker jeg ikke munnbind lenger da det ikke er påbudt i butikker lenger her vi bor. Nå er Norge godt i gang med vaksineringen så det verste er nok over snart. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigrid106 Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 30. mai 2021 Archer skrev (4 minutter siden): "Indianske"...🤔 Du hvet hva jeg mener 😊😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigrid106 Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 30. mai 2021 sommermor skrev (1 minutt siden): Et virus forsvinner nok ikke, så det blir nok som influensaviruet nye vaksiner hvert år. Dessuten så døde noen av svartedauen i Asia for ikke så lenge siden. Her bruker jeg ikke munnbind lenger da det ikke er påbudt i butikker lenger her vi bor. Nå er Norge godt i gang med vaksineringen så det verste er nok over snart. Liten kommentar: Ja vi er i gang med vaksineringen, med nå er det snakk om tredje dose....det kan bli et evig kappløp dette med ny mutasjoner og mer vaksine... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 30. mai 2021 #6 Del Skrevet 30. mai 2021 sigrid106 skrev (36 minutter siden): Liten kommentar: Ja vi er i gang med vaksineringen, med nå er det snakk om tredje dose....det kan bli et evig kappløp dette med ny mutasjoner og mer vaksine... Det er ikke sånn at et virus slutter å mutere fordi vi får vaksiner eller bruker munnbind. Hvis du vil bruke munnbind så kan du jo gjøre det, men det er ingen vits i å shame de som ikke bruker det når de faktisk ikke MÅ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 30. mai 2021 #7 Del Skrevet 30. mai 2021 Bruk det du, du beskytter deg, det må du få bestemme selv, her har vi dessverre fortsatt påbud, den dagen det blir kun anbefaling så kutter jeg det tvert. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigrid106 Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg håper på påbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 30. mai 2021 #9 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg har ikke noe tro på munnbind. Det er designet for kirurger og tannleger. Ikke for langvarig bruk, som gjør det til en våt skitten «serviett» i ansiktet. Æsj. Jeg kommer ikke til å bruke det ekle drittet. Det skaper falsk trygghet, og folk tror det erstatter avstand. Noe det absolutt ikke gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 30. mai 2021 #10 Del Skrevet 30. mai 2021 Finnes det en indiansk mutasjon? Det er lett å se at disse som ikke bruker munnbind mangler noe i hodet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. mai 2021 #11 Del Skrevet 30. mai 2021 Her har vi påbud 🤷🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 30. mai 2021 #12 Del Skrevet 30. mai 2021 Det er da mange steder i landet det ER påbud. Merkelig nok er det likevel smitte... Munnbind er ikke en magisk gjenstand som får viruset til å forsvinne. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 30. mai 2021 #13 Del Skrevet 30. mai 2021 Munnbind eller ikke, smitten sprer seg ikke primært i butikkene. sigrid106 skrev (15 timer siden): Liten kommentar: Ja vi er i gang med vaksineringen, med nå er det snakk om tredje dose....det kan bli et evig kappløp dette med ny mutasjoner og mer vaksine... Kanskje, men kanskje ikke. Det er foreløpig ingenting som tyder på at en tredje dose med modifisert vaksine vil være nødvendig. mRNA-vaksinene ser foreløpig ut til å være effektiv mot kjente mutasjoner, men dette kan selvfølgelig forandre seg. SARS-CoV-2 er imidlertid forholdsvis stabilt og muterer ikke i like stor grad som f.eks. influensa hvor det er nødvendig med nye vaksiner hvert år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 30. mai 2021 #14 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg mener at munnbind i seg selv er vel og bra det, men da må det jo bli brukt riktig også, ellers forsvinner jo hele poenget! Jeg har sett så mange eksempler på feilbruk at jeg kunne ha skrevet en lang liste. Blir nesten overrasket når jeg ser noen ha det på seg riktig, men så tar de det gjerne ikke riktig av seg. Så mer fokus på at munnbind erstatter ikke avstand, viktigheten av riktig oppbevaring av munnbind, håndhygiene før, under og etterpå, syns jeg er mye viktigere enn at munnbindet skal fremstå som nærmest et symbol der munnbind under nesen gir stjerne i boka... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 30. mai 2021 #15 Del Skrevet 30. mai 2021 1 minutt siden, student86 said: Jeg mener at munnbind i seg selv er vel og bra det, men da må det jo bli brukt riktig også, ellers forsvinner jo hele poenget! Jeg har sett så mange eksempler på feilbruk at jeg kunne ha skrevet en lang liste. Blir nesten overrasket når jeg ser noen ha det på seg riktig, men så tar de det gjerne ikke riktig av seg. Det er jo fordi svært mange, om ikke de fleste, bruker munnbind fordi det er påbudt. Ikke fordi de ønsker å gjøre det, eller har tro på at det har noen effekt. Det er mest for synes skyld. Her i Oslo var det svært få som brukte det da det bare var anbefalt, men nå som det er påbudt bruker de aller fleste munnbind. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 30. mai 2021 #16 Del Skrevet 30. mai 2021 student86 skrev (6 minutter siden): Jeg mener at munnbind i seg selv er vel og bra det, men da må det jo bli brukt riktig også, ellers forsvinner jo hele poenget! Jeg har sett så mange eksempler på feilbruk at jeg kunne ha skrevet en lang liste. Blir nesten overrasket når jeg ser noen ha det på seg riktig, men så tar de det gjerne ikke riktig av seg. Så mer fokus på at munnbind erstatter ikke avstand, viktigheten av riktig oppbevaring av munnbind, håndhygiene før, under og etterpå, syns jeg er mye viktigere enn at munnbindet skal fremstå som nærmest et symbol der munnbind under nesen gir stjerne i boka... Påbudet om munnbind er ene og alene for å ha et skjold forran nese og munn på smittede som ikke vet det enda. Da holder det at det blir satt på, spiller liten rolle hvordan. Hvis noen skulle finne på å sette det på og fjerne det igjen 100% medisinsk riktig er det en bonus, men ikke noe en kan forvente. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 30. mai 2021 #17 Del Skrevet 30. mai 2021 Okapi skrev (6 minutter siden): Det er jo fordi svært mange, om ikke de fleste, bruker munnbind fordi det er påbudt. Ikke fordi de ønsker å gjøre det, eller har tro på at det har noen effekt. Det er mest for synes skyld. Her i Oslo var det svært få som brukte det da det bare var anbefalt, men nå som det er påbudt bruker de aller fleste munnbind. Det er jeg klar over, dermed får munnbind dessverre lett en symbolsk status istedenfor å fungere som et faktisk smittevernstiltak. Jeg personlig mistrives med å gjøre ting for syns skyld, og velger derfor å håndtere munnbind ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 31. mai 2021 #18 Del Skrevet 31. mai 2021 Me for life skrev (4 timer siden): Påbudet om munnbind er ene og alene for å ha et skjold forran nese og munn på smittede som ikke vet det enda. Da holder det at det blir satt på, spiller liten rolle hvordan. Hvis noen skulle finne på å sette det på og fjerne det igjen 100% medisinsk riktig er det en bonus, men ikke noe en kan forvente. Det er ikke påbud om man kan holde avstand, men de fleste har det på haka som et slags symbol og blåser i avstand. Smitten er helt uavhengig av slik bruk og det er avstand som gjelder. Det står til og med på alle butikker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 31. mai 2021 #19 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg pendler med ferge hver dag, og det står mange og tydelige oppslag om at man skal sitte i bilen under overfarten, eller bruke munnbind og holde minst 2 meter avstand til andre i salongen hvis man reiser uten bil. Det er god plass, så avstand burde ikke være noe problem. Jeg kan telle på en hånd de jeg har sett bruke munnbind og/eller holde avstand den siste uka. Så jeg velger å stå ute på dekk, i hvert fall når været tillater det. Joda, det er lite smitte her i området, men det er faktisk ikke bare lokalbefolkningen som bruker ferga. Og reglene gjelder ikke for fullvaksinerte pensjonister, eller...? Det virker i hvert fall ikke sånn. Jeg måtte (forholdsvis) høflig be en gjeng som blokkerte inngangspartiet til en butikk om å flytte seg slik at det var mulig å komme inn uten å dytte borti dem. En av dem hisset seg opp og ropte at de var vaksinerte og hadde lov til å stå hvor de ville. Kanskje det, men jeg er ikke vaksinert ennå (og fortsetter kommunen å vaksinere i det tempoet de har hatt til nå, er jeg heldig hvis jeg får første dose før jul, men det er en annen diskusjon). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigrid106 Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 31. mai 2021 (endret) Det er så mange her og utenfor nettet er totalt blåst når det gjelder bruk av munnbind. De som ikke bruker og blåser i alle vil få det igjen med ny nedstengning av samfunnet pga det er idioter som ikke bruker det. Det dreier seg ikke om å gi blaffen i alt, men hadde folk lytta til de råd som har blitt gitt så kunne vi ha åpnet samfunnet på nytt for lenge siden... Til slutt: Folk er så ego og tenker kun på seg selv driter i alle andre, og dermed vil dette fortsette i mange år til... Oppfording: Det er fortsatt lov å bruke hodet, tenk på andre og ikke vær så ego, og ikke minst BRUK MUNNBIND OG DET ER LOVPÅLAGT ELLER IKKE...For står det plakat på butikken at du skal bruke det så gjør det!!!!! Dette gjelder både de som er vaksinert og ikke.... unge og gamle😡 Endret 31. mai 2021 av sigrid106 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg