AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Jeg tørket meg etter å ha tissa i dag og det kom litt blod på papiret. Jeg er gravid så ble livredd før jeg skjønte at det kom fra rumpa. I speilet ser jeg ingen antydninger til hemoroider, analfissur eller sprekker, men hele rumpesprekken (fra litt over anus og helt opp) er veldig rødt og det svir når jeg tørker her. Kom bittelit blod da jeg tørka igjen. Har gått med truseinnlegg hele dagen og det har jo vært veldig varmt, så jeg lurer på om det kan være sopp? I så fall burde jeg jo behandle med canesten. Men hvis det bare er sårhet kan jeg kanskje smøre med sinksalve. Noen som har hatt et lignende problem? Jeg var hos legen og fikk en g.u. forrige uke pga soppinfeksjon i skjeden, så er ikke supergira på å dra tilbake sånn at hun kan sjekke rumpesprekken også..hehe Hilsen flau og gravid Anonymkode: b957d...e73 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Veldig sexy synes jeg! Anonymkode: c612d...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Dette har jeg vært plaget med i perioder også, aner ikke hvorfor. Jeg er ikke gravid og har aldri vært det heller. Jeg er derimot en veldig "allergisk" person som tidvis har vært plaget med eksem. Jeg har i disse periodene unngår stringtruse, tørket skikkelig etter dusj, og smørt meg med fuktighetskrem (parfymefri, som jeg også har sørget for tørket ordentlig før jeg kler på meg). Vet ikke om det hjelper eller om det bare går over av seg selv 😩😅 Er noen år siden nå heldigvis! Anonymkode: 9b02e...b94 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Mulig det er sopp i rumpesprekken. Hadde det da jeg hadde soppinfeksjon som gravid. Bare smør med canesten i sprekken. Anonymkode: f8ece...4e7 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mulig det er sopp i rumpesprekken. Hadde det da jeg hadde soppinfeksjon som gravid. Bare smør med canesten i sprekken. Anonymkode: f8ece...4e7 Er canesten skadelig hvis det ikke skulle være sopp? Hvis det bare er sårhet/gnagsår eller noe? Anonymkode: b957d...e73
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Jeg har opplevd å få sår i rompesprekken av nattbind når det har vært veldig varmt om natten! Så hva med å bare ta et par dagers pause fra truseinnleggene og se det an? Anonymkode: 8e4af...f09 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Man kan jo bli sår der som alle andre steder og sår hud kan blå litt når man gnir på den med papir.. ville bare sett det an noen dager, forsøkt å være forsiktig med tørking og ikke brukt bind, gstreng og liknende. Anonymkode: 689bf...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har opplevd å få sår i rompesprekken av nattbind når det har vært veldig varmt om natten! Så hva med å bare ta et par dagers pause fra truseinnleggene og se det an? Anonymkode: 8e4af...f09 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kan jo bli sår der som alle andre steder og sår hud kan blå litt når man gnir på den med papir.. ville bare sett det an noen dager, forsøkt å være forsiktig med tørking og ikke brukt bind, gstreng og liknende. Anonymkode: 689bf...ae6 Gode tips! Prøver å la det få litt luft i natt og se om det blir bedre😊 Takk Ts Anonymkode: b957d...e73
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 Høres mest bare ut som det er litt sårt! Jeg kan bli sår av mye vasking og hardt dopapir. Pleier smøre litt vaselin bare så det ikke gnissser på det verste. Så vasker jeg det bort kjempeforsiktig og lar det lufte seg og holde det tørt rett etter vask. Anonymkode: 07c0e...df4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er canesten skadelig hvis det ikke skulle være sopp? Hvis det bare er sårhet/gnagsår eller noe? Anonymkode: b957d...e73 Soppen har vel sin opprinnelse i skjeden, og så sprer den seg derfra til ytre kjønnsorgan og langs rumpesprekken. Dersom du ikke merker hvit vannaktig eller cottage cheese-aktig utflod og/eller kløe, tror jeg ikke at det er sopp. Jeg har hatt et par soppinfeksjoner i det siste og "arnestedet" er ikke i rumpa. For meg høres det bare ut som du er sår. Hvis du likevel prøver å behandle med Canesten så må du bruke stikkpillen i skjeden for å få effekt. Canesten angriper bare soppen, så hvis man bruker Canesten og ikke har sopp så skjer ingenting. Anonymkode: a863a...210
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Om du akkurat har hatt soppinfeksjon i skjeden er det sannsynlig at det er soppen som har spredt seg videre. Det er ikke uvanslig å måtte behandle hele underlivet ved soppinfeksjoner. Og når du i tillegg bruker truseinnlegg hver dag blir det gode forhold for soppen. Canesten er ikke farlig, om det er sopp vil du merke bedring etter 1-2 dager, så koster det lite å prøve. Jeg ville gjort det i hvertfall, ikke minst for å hindre at soppen sorer seg tilbake fremover til skjeden, så har du det gående.. Anonymkode: a8425...4a0 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Soppen har vel sin opprinnelse i skjeden, og så sprer den seg derfra til ytre kjønnsorgan og langs rumpesprekken. Dersom du ikke merker hvit vannaktig eller cottage cheese-aktig utflod og/eller kløe, tror jeg ikke at det er sopp. Jeg har hatt et par soppinfeksjoner i det siste og "arnestedet" er ikke i rumpa. For meg høres det bare ut som du er sår. Hvis du likevel prøver å behandle med Canesten så må du bruke stikkpillen i skjeden for å få effekt. Canesten angriper bare soppen, så hvis man bruker Canesten og ikke har sopp så skjer ingenting. Anonymkode: a863a...210 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Om du akkurat har hatt soppinfeksjon i skjeden er det sannsynlig at det er soppen som har spredt seg videre. Det er ikke uvanslig å måtte behandle hele underlivet ved soppinfeksjoner. Og når du i tillegg bruker truseinnlegg hver dag blir det gode forhold for soppen. Canesten er ikke farlig, om det er sopp vil du merke bedring etter 1-2 dager, så koster det lite å prøve. Jeg ville gjort det i hvertfall, ikke minst for å hindre at soppen sorer seg tilbake fremover til skjeden, så har du det gående.. Anonymkode: a8425...4a0 Ja,brukte stikkpillen i skjeden. Slutttet å smøre for 5-6 dager siden, merka ikke noen bedring før etter at jeg slutta. Har fortsatt litt cottage cheese utflod, men ingen kløe. Har selv hørt at truseinnlegg er dårlig for sopp, og bruker bare noen dager. Men er så ubehagelig å gå rundt med våt truse, så ville nesten trodd det ville vært verre for soppen 😯 men jeg kom på at jeg ofte får sånn sår rumpesprekk mot slutten av mensen (bruker vanligvis bind), så kanskje det faktisk kommer av at det blir for tett med bind og truseinnlegg. Skal droppe det i dag hvertfall. Bruker noen dager på å gi det mye luft, og prøver å smøre med canesten om det ikke går bort Anonymkode: b957d...e73
got2go Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 Har du ikke bare tørket for mye eller for hardt da?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 Vask deg med vann etter dobesøk slik at det ikke ligger igjen bakterier som kan irritere videre og sørg for å ha det tørt ville jeg foreslått 😉 Ville prøvd det noen dager og sett det an. Hilsen aningsløs Anonymkode: 9b01a...e00
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 Du kan prøve truseinnlegg av tøy. Jeg syns det blir mindre klamt. Anonymkode: ab02f...589 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Skrevet 31. mai 2021 For såre barnerumper smører man med sinksalve, det kan være verdt å prøve. Ellers vaske, lufttørke og pudre med potetmel. Anonymkode: ab02f...589 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #17 Skrevet 31. mai 2021 Takk for mange gode tips! Nå virker det som om det har gått over av seg selv👍 Hilsen TS Anonymkode: b957d...e73
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #18 Skrevet 31. mai 2021 Jeg tror det du skriver er mer normalt enn hva man sjøl tenker rundt det. Varme/bind/svette/string/litt trangt kan skape sår rumpesprekk. Det har skjedd meg sjøl både som gravid og ikke gravid - til slutt måtte jeg bare kutte ut string for huden ble irritert av det. Hjelper lite at huden blir irritert av hipster/smale jeans også 😂 Anonymkode: 299c2...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #19 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror det du skriver er mer normalt enn hva man sjøl tenker rundt det. Varme/bind/svette/string/litt trangt kan skape sår rumpesprekk. Det har skjedd meg sjøl både som gravid og ikke gravid - til slutt måtte jeg bare kutte ut string for huden ble irritert av det. Hjelper lite at huden blir irritert av hipster/smale jeans også 😂 Anonymkode: 299c2...2f9 Ja, det kommer nok fort bakterier da. Jeg bruker aldri string, og sover uten truse for å lufte godt. Men bind/truseinnlegg i varmt vær gjør jo at det blir klamt, og gode forhold for å gro sopp (hvis det var sopp da..) kanskje jeg skal prøve truseinnlegg i tøy som noen andre her har foreslått! Har også lest at det er lurere å bytte truse ofte enn å bruke truseinnlegg, men enkelte dager måtte jeg ha bytta 4-5 ganger ila dagen, og det er jo ikke så enkelt 😛 Anonymkode: b957d...e73
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #20 Skrevet 31. mai 2021 Smør med canesten krem i noen dager så går det over. Jeg har det sånn av og til jeg og 🙈 Anonymkode: 89657...abf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå