Gå til innhold

Fotball EM 2021

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

3-2, for en gøy kamp :duskedame:

Skrevet

Ah, deilig kamp med mange og fine mål og høyt tempo :) Akkurat slik EM skal være!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Burde vært uavgjort! Ukraina er flinke 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

«Ukreyna»? Landet heter Ukraina, kjære NRK kommentatorer...

Skrevet

Dette var gøy!!😁 Hadde på følelsen at det ble jevnt. Gøy med en kamp med mye fart og mange mål!🥳

Nå ser jeg frem til Spania - Sverige imorgen😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spillerne fikk tydeligvis et valg om enten å spille ferdig kampen samme dag eller dagen etter klokken 12. 

Dere som kritiserer at kampen ble ferdigspilt i går, hva mener dere skulle vært gjort annerledes? Utsette EM? Det er vel neppe spesielt heldig. Dette vet spillerne.

Det ville vært tungt å spille ferdig kampen uansett når det måtte være. Alternativt måtte være å trekke seg fra EM. Neppe et alternativ. Å utsette kampen til dagen etter ville vært uheldig for både Finland og Danmark med tanke på kommende kamper. Spillerne skjønte at uansett hvordan de valgte å gjøre det, ville vært vanskelig. Derfor ble de enige om å spille ferdig kampen samme dag. Eriksen hadde ingenting imot at kampen ble spilt ferdig. 

Dette er en del av livet. Folk dør, kjente og ukjente. Denne gangen gikk det bra. Eriksen lever. Men det var vondt og ekkelt å følge med på. Livet må gå videre. 

Anonymkode: 56adb...679

De kunne satt det 0-0, noen i krise bør få slippe å spille kamp. Spillerne var i krise klokka 12.00 i dag også.

Athena79 skrev (4 timer siden):

Enig!

Ctrl skrev (3 timer siden):

Jeg tenker vi må skille litt på skadeomfanget her. Dette var ikke "kun" et beinbrudd. Dette var jo hjertestans hos en lagkamerat på åpen scene. En som holder på å dø. Det blir noe helt annet i forhold til alt annet. Det er så dramatisk og traumatisk som du kan få det. Og det handler ikke om å dele ut sympatipoeng. Det handler om at UEFA ikke gjorde jobben sin. Ett poeng fra en kamp som mentalt ble avsluttet etter 42 minutter på 0-0 er en OK handling å gjøre nå. Det er vel mer rettferdig enn at kampen ble spilt videre.

Dette kan skape en sunn presedens. For dette er det ingen som kan "utnytte", altså ingen kommer til å gå inn for å dø for å sikre seg et poeng eller tre i framtiden. Og det skjer veldig sjeldent, så noe problem vil det ikke bli. Men jeg tenker at hvis UEFA innrømmer svikt i rutiner og tildeler Danmark ett poeng, så skapes det en presedens om alvorlighetsgrad, og at det mentale hos spillerne må taes på alvor. Og da vil neste kamp dette skjer avsluttes i sin helhet automatisk der og da, og gjenopptas ved en senere anledning, uten at noen tar stilling til om kampen bør fortsettes eller ikke. Selv om det skjer uhyre sjeldent så kommer det til å skje igjen. Og da bør praksisen være annerledes. UEFA har nå mulighet til å forandre praksisen direkte. Her og nå. Og den bør de ta. 

Men det sitter kanskje langt inne i en gjennomsyret euro-organisasjon som UEFA å innrømme noe som helst. 

Enig!

Ctrl skrev (2 timer siden):

Altså, hallo. Vi snakker ikke om beinbrudd eller andre skader her. Vi snakker om inngangen til døden. Ingen kan fake på seg hjertestans. Så viktig er heller ikke poengene eller fotball. 

Finland straffes jo ikke. Dem får jo sine 3 poeng skal man følge dette forslaget. Det er kun Danmark som får 1 poeng, uten at det berører Finland. Og jeg tipper at ingen i gruppa har noe imot dette forslaget. Det vil isåfall overraske meg mye. 

👏🏽👏🏽👏🏽

Anonymkode: 9c034...f17

• Liker 1
Skrevet
Athena79 skrev (1 time siden):

Ja, det ble en underholdende kamp med mange mål. Og Ukraina skapte spenning ved å ikke gi opp når de lå under 0-2. Det vil overraske meg dersom Ukraina ikke klarer å hanke inn noen poeng i de to neste kampene mot hhv. Østerrike og Nord-Makedonia.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Spania - Sverige i kveld

Tyskland- Frankrike i morgen kveld.

Gleder meg.

Skrevet
Athena79 skrev (58 minutter siden):

Spania - Sverige i kveld

Tyskland- Frankrike i morgen kveld.

Gleder meg.

Spesielt sistnevnte blir en høydare! "Alle" tipper jo Frankrike som gullkandidat numero uno, så det blir spennende å se hvordan de åpner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Athena79 said:

Jeg er ræva på skriving, så ikke ta det som kritikk. Men jeg bare lurer. Er det riktig å si gøy kamp? 

Anonymkode: 74c30...71e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ræva på skriving, så ikke ta det som kritikk. Men jeg bare lurer. Er det riktig å si gøy kamp? 

Det kan man vel godt si. Det var en utrolig underholdende kamp, EM’s beste så langt. Resten av gruppa skal få brynt seg godt på Ukraina om de fortsetter slik.

Anonymkode: dee7b...0f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kan man vel godt si. Det var en utrolig underholdende kamp, EM’s beste så langt. Resten av gruppa skal få brynt seg godt på Ukraina om de fortsetter slik.

Ukraina er ikke så dårlig som mange skal ha det til. På en god dag så kan dem slå alle. Men jeg tror ikke dem vinner EM i år, men skal nok klare å gå videre fra gruppa. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg syns da det, det var jo en gøy og underholdene kamp :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ukraina er ikke så dårlig som mange skal ha det til. På en god dag så kan dem slå alle. Men jeg tror ikke dem vinner EM i år, men skal nok klare å gå videre fra gruppa. 

Absolutt enig. Det blir gøy å følge de videre 😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem sier at Ukraina er dårlig? 

Ingen sier at de vinner EM heller...

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem sier at Ukraina er dårlig? 

Ingen sier at de vinner EM heller...

Nei, for alle som diskuterer dette er her inne? Det er aldri noen som prater om fotball EM utenfor kvinneguiden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...