Gå til innhold

Fotball EM 2021

Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Christian Eriksens besked: 'Jeg håber at være tilbage snart' 

»Eriksen vil fortsat være til observation på Rigshospitalet, men testene ser fine ud.«

Kilde: BT.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Godt spørsmål.
De fleste nordmenn heier faktisk på England. Kanskje fordi vi er så glade i PL og engelske lag? 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Glad i er en ting, å tro de skal vinne er en annen. Jeg er glad i Norge, men innser at griser flyr før vi vinner (eller kommer til?) noe mesterskap. 

5 hours ago, Zooey said:

De har gode enkeltspillere, men klarer ikke prestere i mesterskap. Unntaket er forrige VM, derav fortsetter de høye forventningene.

Men det virker som det er høye forventninger hver gang. Nå spilte de ganske ok i første kamp da, så forventningene blir vel ikke mindre :) 

1 hour ago, Athena79 said:

Jeg er ikke enig. Man kan ikke dele ut sympatipoeng i et mesterskap. Da måtte man heller erklært kampen for avsluttet på 0-0 og gitt ett poeng til hvert lag. Men når den først ble ferdigspilt er det eneste riktige at Danmark blir stående uten poeng. Det vil gi en farlig presedens om skader og alvorlig sykdom skal gi poeng. 

Anonymkode: d9a7e...580

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes dere ikke at når man jobber som fotballkommentator, bør man lære å uttale navnene riktig?
NRK kommentatorer uttaler Zinchenko og Shevchenko helt likt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er ikke enig. Man kan ikke dele ut sympatipoeng i et mesterskap. Da måtte man heller erklært kampen for avsluttet på 0-0 og gitt ett poeng til hvert lag. Men når den først ble ferdigspilt er det eneste riktige at Danmark blir stående uten poeng. Det vil gi en farlig presedens om skader og alvorlig sykdom skal gi poeng. 

Jeg tenker vi må skille litt på skadeomfanget her. Dette var ikke "kun" et beinbrudd. Dette var jo hjertestans hos en lagkamerat på åpen scene. En som holder på å dø. Det blir noe helt annet i forhold til alt annet. Det er så dramatisk og traumatisk som du kan få det. Og det handler ikke om å dele ut sympatipoeng. Det handler om at UEFA ikke gjorde jobben sin. Ett poeng fra en kamp som mentalt ble avsluttet etter 42 minutter på 0-0 er en OK handling å gjøre nå. Det er vel mer rettferdig enn at kampen ble spilt videre.

Dette kan skape en sunn presedens. For dette er det ingen som kan "utnytte", altså ingen kommer til å gå inn for å dø for å sikre seg et poeng eller tre i framtiden. Og det skjer veldig sjeldent, så noe problem vil det ikke bli. Men jeg tenker at hvis UEFA innrømmer svikt i rutiner og tildeler Danmark ett poeng, så skapes det en presedens om alvorlighetsgrad, og at det mentale hos spillerne må taes på alvor. Og da vil neste kamp dette skjer avsluttes i sin helhet automatisk der og da, og gjenopptas ved en senere anledning, uten at noen tar stilling til om kampen bør fortsettes eller ikke. Selv om det skjer uhyre sjeldent så kommer det til å skje igjen. Og da bør praksisen være annerledes. UEFA har nå mulighet til å forandre praksisen direkte. Her og nå. Og den bør de ta. 

Men det sitter kanskje langt inne i en gjennomsyret euro-organisasjon som UEFA å innrømme noe som helst. 

Endret av Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, Ctrl said:

Dette kan skape en sunn presedens. For dette er det ingen som kan "utnytte", altså ingen kommer til å gå inn for å dø for å sikre seg et poeng eller tre i framtiden. Og det skjer veldig sjeldent, så noe problem vil det ikke bli. Men jeg tenker at hvis UEFA innrømmer svikt i rutiner og tildeler Danmark ett poeng, så skapes det en presedens om alvorlighetsgrad, og at det mentale hos spillerne må taes på alvor. Og da vil neste kamp dette skjer avsluttes i sin helhet automatisk der og da, og gjenopptas ved en senere anledning, uten at noen tar stilling til om kampen bør fortsettes eller ikke. Selv om det skjer uhyre sjeldent så kommer det til å skje igjen. Og da bør praksisen være annerledes. UEFA har nå mulighet til å forandre praksisen direkte. Her og nå. Og den bør de ta. 

Men det sitter kanskje langt inne i en gjennomsyret euro-organisasjon som UEFA å innrømme noe som helst. 

Nja, har sett nok av spillere rulle rundt og hyle som stukne griser selv der reprisen viste at de ikke ble truffet av taklingen, så ikke undervurder hva folk kan finne på å fake på seg hvis en slik regel kommer. I dette tilfellet burde neppe kampen vært spilt ferdig, men samtidig kunne det jo ikke gått mange dager før man måtte spille den. Skal man først innrømme feil må man heller spille kampen på nytt, men da straffer man jo Finland uten grunn. Jeg vil egentlig ikke tro Danmark ønsker seg et bonuspoeng heller, men om de skulle fått det, så blir jo de andre lagene i gruppen straffet ved at det ble delt ut fire poeng mellom Danmark og Finland.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nja, har sett nok av spillere rulle rundt og hyle som stukne griser selv der reprisen viste at de ikke ble truffet av taklingen, så ikke undervurder hva folk kan finne på å fake på seg hvis en slik regel kommer. I dette tilfellet burde neppe kampen vært spilt ferdig, men samtidig kunne det jo ikke gått mange dager før man måtte spille den. Skal man først innrømme feil må man heller spille kampen på nytt, men da straffer man jo Finland uten grunn. Jeg vil egentlig ikke tro Danmark ønsker seg et bonuspoeng heller, men om de skulle fått det, så blir jo de andre lagene i gruppen straffet ved at det ble delt ut fire poeng mellom Danmark og Finland.

Altså, hallo. Vi snakker ikke om beinbrudd eller andre skader her. Vi snakker om inngangen til døden. Ingen kan fake på seg hjertestans. Så viktig er heller ikke poengene eller fotball. 

Finland straffes jo ikke. Dem får jo sine 3 poeng skal man følge dette forslaget. Det er kun Danmark som får 1 poeng, uten at det berører Finland. Og jeg tipper at ingen i gruppa har noe imot dette forslaget. Det vil isåfall overraske meg mye. 

Endret av Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker du på Neymar? 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ctrl skrev (Akkurat nå):

Altså, hallo. Vi snakker ikke om beinbrudd eller andre skader her. Vi snakker om dødsfall. Ingen kan fake på seg et dødsfall. Så viktig er ikke poengene eller fotball. 

Finland straffes jo ikke. Dem får jo sine 3 poeng skal man følge dette forslaget. Det er kun Danmark som får 1 poeng, uten at det berører Finland. Og jeg tipper at ingen i gruppa har noe imot dette forslaget. Det vil isåfall overraske meg mye. 

Dødsfall?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Ctrl said:

Altså, hallo. Vi snakker ikke om beinbrudd eller andre skader her. Vi snakker om dødsfall. Ingen kan fake på seg et dødsfall. Så viktig er ikke poengene eller fotball. 

Hvis det hadde skjedd dødsfall måtte man vel vurdert om turneringen skulle stoppes. Men å dele ut poeng til laget der en person dør er ikke rette måten å gjøre ting på hvis man først fortsetter turneringen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena79 skrev (17 minutter siden):

Pizzaen står i ovnen, straks kamp og heia Nederland :ball:

Oh, det hørtes godt ut! :) Det er jo umulig å unngå å spørre når pizza nevnes... Med eller uten ananas? 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dødsfall?? 

Kanskje ikke riktig definisjon av meg. Skal korrigere det. Men poenget mitt står. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna
Ctrl skrev (42 minutter siden):

Oh, det hørtes godt ut! :) Det er jo umulig å unngå å spørre når pizza nevnes... Med eller uten ananas? 😁

Denne gangen uten ananas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...