Gå til innhold

Fotball EM 2021

Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🙄

Anonymkode: 05d72...794

Er du uenig? Skal alt handle om dette idag også? Husk at det gikk bra! Hadde han vært dø ville alt selvsagt sett helt annerledes ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg fremdeles er i sjokk over i går og jeg så det bare på tv! Det at Kjær ikke klarte å spille videre sier jo sitt.

I dag er kampen som vi har ventet på her i huset. Min britiske samboer er overbevist om at de skal ta trofeet hjem 🤣 Leste høyt NRK-artikkelen hvor analysen var at England ble EMs store skuffelse, han ble oppriktig sur og begynte å argumentere imot 😄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herre fred og fader så irriterende den grille reklamen var.

Jeg trodde det var NRK som hadde laget et nytt minutt for minutt program om grilling, så var det bare Coop som skulle reklamere.

Uansett så kjøper jeg ikke kjøtt hos Coop siden de har det verste Slakteriet i Norge - Fatland Slakteri.

Fatland Slakteri behandler dyrene på en uverdig måte, de har bøter på 450 000,-fra Mattilsynet og de har vært i Høyesterett pga grusom behandling av dyr.

Anonymkode: 9af52...6b9

Takk for info!! 

Anonymkode: 495bd...97c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Zooey skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner jeg fremdeles er i sjokk over i går og jeg så det bare på tv! Det at Kjær ikke klarte å spille videre sier jo sitt.

Samme her, det er ikke noe man glemmer med det første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, siste ord er nok ikke sagt i denne saken.

Har uefa sagt noe mer siden i går i det hele tatt?

Anonymkode: b52e2...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blir spennende å se hvordan Danmark klarer seg resten av EM. Helt ærlig syns jeg kampen burde blitt stoppet i går og 0-0 burde blitt resultatet. Selv om spillerne valgte å spille resten av kampen i går istedet for i dag, så burde de aldri behøve å ta det valget i mine øyne. Det mest rettferdige hadde vært å stoppe kampen og sette resultatet til 0-0. 

Kapteinen klarte ikke å spille ferdig kampen, det sier jo ganske mye om hvilken påkjenning dette var for han og helt sikkert for resten av laget. Vi som seere ble jo også helt satt ut, da er det ikke vanskelig å skjønne at dette ble tøft for hele det danske teamet. 

Heldigvis ser det ut til at det går bra med Eriksen, men Danmark sine sjanser er nok veldig små nå. Og det føles tross alt litt urettferdig, selv om mesterskapet kanskje ikke oppleves like viktig for de nå. 

Anonymkode: e80e3...e77

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike hendelser setter jo et støkk i folk. Jeg føler det enda på kroppen.

En sportsfigur med gjennomført helse i verdensklasse, altså så god som du kan få det med en karriere som bygger seg på fysisk trening, faller om helt uten videre og uten forvarsel. For etter alle normer og regler skal Eriksen egentlig ha en fysikk som tilsvarer at han er udødelig i en alder av 29 år. Så da sitter vi her, mer dødelige (dårligere trent, dårligere livsstil og kanskje eldre) enn han, og ser på dette. Det skaper fort stress og angst hos folk. Døden, som egentlig ikke er noe folk går og tenker på, kommer plutselig nært innpå en, og grensen mellom liv og død viser igjen fra en brutal side om at den er svært marginal. Det gir inntrykk. Store inntrykk. Spesielt hos mer dødelige. Som gir folk en slags påminnelse om at dette kan skje hvemsomhelst og nårsomhelst.

Eriksen på sin side hadde jo vanvittig flaks i uhellet. Det skjedde midt på banen med et medisinsk apparat og masse folk rundt seg. Tenk hvis det hadde skjedd under en løpetur i skogen alene eller hjemme i senga. At det skjedde nettopp der og da er mer tilfeldighet og flaks enn noe annet. For de som vet og kan dette sier at Eriksen ville med stor sannsynlighet blitt rammet av dette en eller annen gang i livet uansett. For et friskt hjerte skal ikke respondere slik. Eriksen må nesten ha en uoppdaget underliggende hjertelidelse til grunn. 

Statistisk sett så er sjansen nå betraktelig større for at Eriksen kan oppleve dette igjen, og må derfor muligens ta forhåndsregler. Operasjon, medisiner og/eller pacemaker, kanskje. Uansett så er det bortimot umulig å gjenoppta en profesjonell fotballkarriere igjen etter dette. Men det betyr vel kanskje ingenting nå. Selv om Eriksen nok vil kjenne på dette når roen har senket seg. 

Men skal vi mer dødelige finne en slags ro rundt dette, så må det være å skape seg en trøst med at Eriksen må nesten ha hatt en uoppdaget hjertelidelse til grunn. Det har folk flest generelt ikke. Veldig få har det. Uansett alder, treningsgrunnlag og livsstil. Så sjansen for at dette skjer med deg på en løpetur eller under trening er svært lav. Sjansen er nærmest fraværende. Det som skjedde i går er ikke normalt selv om det skjedde og at det skapte store inntrykk. Og ikke minst så må man trøste oss med at det gikk bra med Eriksen, og at han nå får profesjonell hjelp og oppfølging for sine problemer som ingen visste om. 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til England- Kroatia (Heier på Kroatia).

Og veldig til Frankrike- Tyskland kampen på Tirsdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I kveld er det også gruppe C...

Den kjedeligste gruppen, etter min mening. 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja, siste ord er nok ikke sagt i denne saken.

Har uefa sagt noe mer siden i går i det hele tatt?

Anonymkode: b52e2...240

Har sjekket, men ikke funnet noe. Det kommer nok senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ludovica- skrev (32 minutter siden):

Gleder meg til England- Kroatia (Heier på Kroatia).

Og veldig til Frankrike- Tyskland kampen på Tirsdag! 

Og Spania - Sverige i morgen! 😁 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden):

Er du uenig? Skal alt handle om dette idag også? Husk at det gikk bra! Hadde han vært dø ville alt selvsagt sett helt annerledes ut. 

Litt uenig, det er vel lov? Men ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Litt uenig, det er vel lov? Men ok.

Selvsagt. Kos deg med EM 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke blir skapt noen konflikt i kjølevannet av dette og at media ikke kjører en kampanje hvor de melker ut denne saken for vært eneste klikk den er verdt. Slik de vanligvis gjør når folk bryr seg.. Sikkert best å la de som var sterkest påvirket av dette få fordøye hendelsen i fred. 

Syntes personlig IKKE kampen burde blitt spilt etter omstendighetene, men det er lite man får gjort med det nå. UEFA er ikke kjent for å ta kritikk eller la muligheten for å tjene penger gå til spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

England XI (4-2-3-1): Pickford - Walker, Stones, Mings, Trippier - Phillips, Rice - Mount, Foden, Sterling - Kane.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

England deltar i EM for tiende gang. De har aldri vunnet turneringen. Det har heller ikke Kroatia gjort, som deltar for sjette gang siden de i 1991 igjen ble en selvstendig stat etter å ha vært en del av Jugoslavia.
England får en stor fordel i dag: Kampen spilles i England, på Wembley, og 22 500 tilskuere får komme inn på stadion. Det blir med andre ord bra med trøkk i den engelske hovedstaden i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spillerne fikk tydeligvis et valg om enten å spille ferdig kampen samme dag eller dagen etter klokken 12. 

Dere som kritiserer at kampen ble ferdigspilt i går, hva mener dere skulle vært gjort annerledes? Utsette EM? Det er vel neppe spesielt heldig. Dette vet spillerne.

Det ville vært tungt å spille ferdig kampen uansett når det måtte være. Alternativt måtte være å trekke seg fra EM. Neppe et alternativ. Å utsette kampen til dagen etter ville vært uheldig for både Finland og Danmark med tanke på kommende kamper. Spillerne skjønte at uansett hvordan de valgte å gjøre det, ville vært vanskelig. Derfor ble de enige om å spille ferdig kampen samme dag. Eriksen hadde ingenting imot at kampen ble spilt ferdig. 

Dette er en del av livet. Folk dør, kjente og ukjente. Denne gangen gikk det bra. Eriksen lever. Men det var vondt og ekkelt å følge med på. Livet må gå videre. 

Anonymkode: 56adb...679

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

England XI (4-2-3-1): Pickford - Walker, Stones, Mings, Trippier - Phillips, Rice - Mount, Foden, Sterling - Kane.

Det hadde tatt seg ut dersom Sterling spilte og verken Sancho eller Grealish! Heldigvis skjer det ikke. Dersom du bytter Sterling med Sancho og Trippier med Chillwell er vi enige. 

Anonymkode: 3237e...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde tatt seg ut dersom Sterling spilte og verken Sancho eller Grealish! Heldigvis skjer det ikke. Dersom du bytter Sterling med Sancho og Trippier med Chillwell er vi enige. 

Huff, det var Southgate jeg var uenig med, trodde ikke den lagoppstillingen var klar allerede. Sterling er tidenes antihelt foran mål, og milevis unna noe som kan kalles god form. Men vi får se, alt kan skje. Trippier er ei stor kløne. Bare å gjøre seg klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...