Justlooking Skrevet 31. mai 2021 #161 Del Skrevet 31. mai 2021 Majer skrev (1 minutt siden): Man kan ta liv ved å la være å ta den. Det er ren egoisme og mange av oss hater egoisme. Hvordan kan man ta liv når man knapt er ute, og holder god avstand på matbutikken? 😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 31. mai 2021 #162 Del Skrevet 31. mai 2021 Justlooking skrev (1 minutt siden): Hvordan kan man ta liv når man knapt er ute, og holder god avstand på matbutikken? 😂 Det går helt greit om man holder seg hjemme og holder avstand resten av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 31. mai 2021 #163 Del Skrevet 31. mai 2021 Justlooking skrev (6 minutter siden): Helt enig med deg. Heldigvis er hele vår storfamilie helt enige om at vi ikke tar en betinget godkjent vaksine. Vi finnes ikke redd for sykdommen heller, det er tross alt ganske få som er rammet. Det er mye større mulighet for å være en av 13.000 som får kreft hver år. Alle følger smitteverntiltakene kun for andres del. Om ikke jeg får reise mer er det helt greit, har reist mye, men heller det. Kan også fint kutte ut restaurantbesøk selv om jeg spiste ute flere ganger i uken tidligere. Så lenge jeg får kjøpt mat og medisiner og får jobbet er alt greit. Tror aldri jobben kommer til å kreve vaksinering, men om så er tar jeg heller evig hjemmekontor. Er altså helt beredt til å ta alle konsekvenser 😊 Ja, hold deg hjemme. Konspirasjonsteoretiker eller hysteriske trenger ikke nyte den friheten vi skaper. Dere bidrar ikke. Jeg skulle ønske dere tidde stille slik at vi som Bidrar til å stanse epidemien ikke fikk belastningen av dere. Alle vet at sårbare mennesker er mest utsatt. Det er de jeg vaksinerer meg for, ikke for meg selv. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 31. mai 2021 #164 Del Skrevet 31. mai 2021 Majer skrev (10 minutter siden): Man kan ta liv ved å la være å ta den. Det er ren egoisme og mange av oss hater egoisme. ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 31. mai 2021 #165 Del Skrevet 31. mai 2021 (endret) Majer skrev (5 minutter siden): Det går helt greit om man holder seg hjemme og holder avstand resten av året. Kan gjerne holde meg hjemme og holde avstand resten av året og flere år fremover. Intet problem 😊 Endret 31. mai 2021 av Justlooking Trykkfeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 31. mai 2021 #166 Del Skrevet 31. mai 2021 Rotemor skrev (2 minutter siden): Ja, hold deg hjemme. Konspirasjonsteoretiker eller hysteriske trenger ikke nyte den friheten vi skaper. Dere bidrar ikke. Jeg skulle ønske dere tidde stille slik at vi som Bidrar til å stanse epidemien ikke fikk belastningen av dere. Alle vet at sårbare mennesker er mest utsatt. Det er de jeg vaksinerer meg for, ikke for meg selv. Hva er det du snakker om egentlig? Og ønsker du forbud mot andres meninger? Det viser i så fall hvor langt dette har gått. Personlig gjør jeg det som må til for ikke å være en risiko for andre selv om jeg selv ikke er verken redd eller hysterisk. Men respekterer at andre er det selvsagt, og risikerer ingen ting i forhold til andre. Kommer aldri til å smitte noen med min livsførsel. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 31. mai 2021 #167 Del Skrevet 31. mai 2021 Justlooking skrev (5 minutter siden): Kan gjerne holde meg hjemme og holde avstand resten av året og flere år fremover. Intet problem 😊 Og fortsette å ignorere nyhetene. Eller hva tenker du om India og Brasil? Er Corona en klassesykdom der rike, privilegerte kan velge å tilbringe sine triste liv foran TV til det går over mens den mindre heldig del av verden sliter med pusten? Det kommer jo en dag da du skal ut av stua og potensielt møte mennesker som ikke kunne vaksinere seg. Hva om du må på sykehus...? Hva om du er smittebærer? Ikke svar. Spørsmålene er retoriske. Det finnes ingenting du kan skrive som er interessant for meg å lese. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 31. mai 2021 #168 Del Skrevet 31. mai 2021 Justlooking skrev (5 minutter siden): Hva er det du snakker om egentlig? Og ønsker du forbud mot andres meninger? Det viser i så fall hvor langt dette har gått. Personlig gjør jeg det som må til for ikke å være en risiko for andre selv om jeg selv ikke er verken redd eller hysterisk. Men respekterer at andre er det selvsagt, og risikerer ingen ting i forhold til andre. Kommer aldri til å smitte noen med min livsførsel. For ordens skyld: https://snl.no/retorisk_spørsmål 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 31. mai 2021 #169 Del Skrevet 31. mai 2021 Rotemor skrev (2 minutter siden): Og fortsette å ignorere nyhetene. Eller hva tenker du om India og Brasil? Er Corona en klassesykdom der rike, privilegerte kan velge å tilbringe sine triste liv foran TV til det går over mens den mindre heldig del av verden sliter med pusten? Det kommer jo en dag da du skal ut av stua og potensielt møte mennesker som ikke kunne vaksinere seg. Hva om du må på sykehus...? Hva om du er smittebærer? Ikke svar. Spørsmålene er retoriske. Det finnes ingenting du kan skrive som er interessant for meg å lese. 😂😂😂 Som sagt, holder meg inne. Til alt har gått over i hele verden. Kanskje du bør gjøre det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 31. mai 2021 #170 Del Skrevet 31. mai 2021 Justlooking skrev (Akkurat nå): 😂😂😂 Som sagt, holder meg inne. Til alt har gått over i hele verden. Kanskje du bør gjøre det samme. Nei, jeg skal selvsagt vaksinere meg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 31. mai 2021 #171 Del Skrevet 31. mai 2021 Capt. Obvious skrev (3 timer siden): At de ikke er fullt ut godkjente er nærmest å regne som en formalitet nå. Det har mildt sagt blitt satt et massivt antall mRNA vaksiner over lengre tid nå, og det har gått bra. At AZ ble stoppet er ingen svakhet, men viser tvert i mot at systemet fungerte som det skulle, det avskjærte alvorlige bivirkninger før det ble rullet ut til en mye større andel av befolkningen. Men det gjelder altså en annen teknologi enn mRNA vaksinene. Det er helt greit å velge å ikke ta vaksine, men gitt økt smitterisiko, så får man da også i en viss utstrekning ta de konsekvensene/begrensningene som følger med når koronapasset kommer. Nei, det viste faktisk det motsatte - at systemet IKKE fungerte. Hvis ikke lille Norge tilfeldigvis hadde fått disse sykdomstilfellene hos helsepersonell (men derimot hos eldre eller allerede syke mennesker) hadde det sannsynligvis ikke blitt oppdaget på lang tid, kanskje aldri. Ingen andre land oppdaget sammenhengen eller tok den på alvor, og det hadde ikke vi gjort heller hvis det var risikopasienter som hadde blitt syke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jullen Skrevet 31. mai 2021 #172 Del Skrevet 31. mai 2021 (endret) BethB skrev (20 timer siden): Ja men så er det veldig mange som prøver å påvirke andre til ikke å ta den vaksinen, og sprer massive mengder av løgner og konspirasjonsteorier. Det må du da ha fått med deg. At folk ikke burde påvirke andre generelt er en total avsporing her. Poenget er at det skjer. Det er faktisk ikke så veldig mange som prøver å påvirke andre til å ikke ta vaksinene eller sprer massive mengder av løgner og konspirasjonsteorier. Dette er ytterst få. Veldig mange blant dem med sunn skepsis til disse nye og lite utprøvde vaksinene, blir derimot stigmatisert til å være en vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere. De som velger å ikke ta vaksinen og som er noenlunde sosialt oppegående har nok også kjent på følelsen av sterkt press fra samfunnet og ikke minst den uskrevne regelen om at man har munnkurv mot denne usikkerheten og skepsisen. Endret 31. mai 2021 av Jullen 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #173 Del Skrevet 31. mai 2021 Marihønepøne skrev (1 time siden): Nei, det viste faktisk det motsatte - at systemet IKKE fungerte. Hvis ikke lille Norge tilfeldigvis hadde fått disse sykdomstilfellene hos helsepersonell (men derimot hos eldre eller allerede syke mennesker) hadde det sannsynligvis ikke blitt oppdaget på lang tid, kanskje aldri. Ingen andre land oppdaget sammenhengen eller tok den på alvor, og det hadde ikke vi gjort heller hvis det var risikopasienter som hadde blitt syke. Litt som Pfizer som ble gitt til sykehjems beboere i starten. Flere av de var terminale, hadde gått bort veldig snart uten vaksine også. Synd å se at respekten stort sett går bare en vei. Det er bra vi har vaksiner nå så folk kan velge. Er jo nettopp det at vi kan velge. La nå folk stå for sine valg! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 31. mai 2021 #174 Del Skrevet 31. mai 2021 23 hours ago, Paramount said: Synes det er trist når enkelte tror de vet det meste om framtiden. Dessverre er dette et inntrykk veldig mange av de som vaksinerer seg etterlater. Null forståelse for andre meninger, andre mennesker. Det er heller ingen trøst om jeg får rett til slutt. Det eneste måtte være at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet overfor de som tror de vet bedre enn andre. Så du argumenterer for hva du mener kommer til å skje i fremtiden mens du samtidig synes det er trist at andre mener at de vet noe om fremtiden.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 31. mai 2021 #175 Del Skrevet 31. mai 2021 5 hours ago, Jullen said: Det er faktisk ikke så veldig mange som prøver å påvirke andre til å ikke ta vaksinene eller sprer massive mengder av løgner og konspirasjonsteorier. Dette er ytterst få. Veldig mange blant dem med sunn skepsis til disse nye og lite utprøvde vaksinene, blir derimot stigmatisert til å være en vaksinemotstandere og konspirasjonsteoretikere. De som velger å ikke ta vaksinen og som er noenlunde sosialt oppegående har nok også kjent på følelsen av sterkt press fra samfunnet og ikke minst den uskrevne regelen om at man har munnkurv mot denne usikkerheten og skepsisen. Munnkurv? Hva mener du med det? Avisene har jo skreket opp om hvert eneste tilfellet av sykdom eller død som kan linkes til vaksinene. Det florerer med diskusjoner på nettet og sosiale medier. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 31. mai 2021 #176 Del Skrevet 31. mai 2021 6 hours ago, Justlooking said: Det er mye større mulighet for å være en av 13.000 som får kreft hver år. Nei, det er det ikke, foreløpig er det registrert 125 000 smittede i Norge på ca 15 mnd. Det er derfor mye større mulighet for å bli smittet av korona enn å få kreft. Det å få kreft er selvfølglig en mer alvorlig diagnose for de fleste. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 31. mai 2021 #177 Del Skrevet 31. mai 2021 zemer skrev (4 timer siden): Litt som Pfizer som ble gitt til sykehjems beboere i starten. Flere av de var terminale, hadde gått bort veldig snart uten vaksine også. Synd å se at respekten stort sett går bare en vei. Det er bra vi har vaksiner nå så folk kan velge. Er jo nettopp det at vi kan velge. La nå folk stå for sine valg! Respekten for hva? Hva er det jeg ikke har respektert? Det er et faktum at Aztra Zeneca har hatt de samme problemene i flere land, men det ble ikke oppdaget før lenge etter at Norge slo alarm. Selvfølgelig er det bra vi har vaksiner, og ja, alle må få velge for seg selv, jeg har aldri sagt noe annet. Jeg har ikke engang sagt jeg ikke skal vaksineres selv, men jeg mener det er fullt forståelig at ikke alle vil hoppe på en enda ikke godkjent vaksine sånn uten videre. Greit å holde tunga rett i munnen før man tillegger folk meninger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 31. mai 2021 #178 Del Skrevet 31. mai 2021 Anocopy skrev (10 timer siden): Du ser ikke problemet med å bli utestengt fra restauranter, byliv, treff, aktiviteter, treningssentre, hobbyer osv. for resten av livet sitt? Regner med at du skjønner selv hvordan det påvirker folks liv. "bare fordi man ikke gidder", du viser jo at du selv ikke gidder å sette deg inn i saken. Det er ikke bare fordi man "ikke gidder", det er fordi man har gjort en risikovurdering for seg selv og ser på det som at risikoen for å få corona og få varige men er mindre betydelig enn eventuelle ukjente bivirkninger av vaksinering. Det er et valg dere har tatt og da kan dere ikke skylde på andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 31. mai 2021 #179 Del Skrevet 31. mai 2021 (endret) Anocopy skrev (11 timer siden): De som velger å ikke ta vaksina tar ansvar for seg selv. De er "redd" for vaksina og vil dermed ikke ta den. De som er redde for covid kan også ta ansvar for seg selv. De kan ta vaksina eller velge å ikke dra ut i offentligheten. Hvorfor skal vi som ikke har et problem med pandemien bli straffet pga. personer som ikke kan ta ansvar for seg selv? Det er 100% selvvalgt å være i offentligheten og dermed få covid. Jeg mener at friheten til kroppslig integritet er viktigere enn friheten til å være blant mennesker uten risikoen for å bli smittet med noe, uansett hva det er snakk om. At du fortsetter å ha den "bare fordi man ikke gidder" holdningen viser jo bare at du mangler empati. Har du hørt om folk som pga enkelte sykdommer ikke KAN vaksineres og er avhengige av at vi vaksinerer oss? Det er ikke så svart-hvitt som dere antivaxere vil ha det til. Hvorfor skal de holde seg innendørs, uten menneskelig kontakt fordi de har en sykdom? Det viser jo hvor sneversynte og egoistiske antivaxerne er. Dere skal ferdes fritt og da skal de som ikke kan vaksineres stenges inne? Det er høytfungerende egoisme. Dere har selv valgt å nekte å være med på dugnaden og dere har også selv valgt å stå utenfor. Endret 31. mai 2021 av Honey Dew 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 31. mai 2021 #180 Del Skrevet 31. mai 2021 Kristin70 skrev (40 minutter siden): Nei, det er det ikke, foreløpig er det registrert 125 000 smittede i Norge på ca 15 mnd. Det er derfor mye større mulighet for å bli smittet av korona enn å få kreft. Det å få kreft er selvfølglig en mer alvorlig diagnose for de fleste. Sorry, skrev feil. Det er ca 13.000 som dør av kreft, ikke får kreft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg