Fakta? Skrevet 30. mai 2021 #61 Del Skrevet 30. mai 2021 5 minutter siden, Villfisker said: Du nevnte forskning, men viser ikke til det engang. Så foreløpig er det bare dine ord, og det avfeier jeg da som din påstand. Hva jeg leser, vet du fint lite om. Begynn å følge med her: https://www.reddit.com/r/COVID19/ Jeg vet ikke hva du leser, men det er lett å vite hva du ikke leser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 30. mai 2021 #62 Del Skrevet 30. mai 2021 16 minutter siden, Elida88 said: Er det virkelig nødvendig å ha en slik holdning til mine synspunkter når du er så sikker i din sak? Skal jeg linke til kildene mine? Hvorfor bruke kilder som en trussel? Selvsagt må du gjerne lenke til kildene dine. 17 minutter siden, Elida88 said: Jeg håper dere har rett angående vaksinene som er tilgjengelige. Ønsker alle bare godt, så er så ubehagelig å bli snakket til på en sånn måte. Å bli fremstilt som at en ikke bryr seg om andre. Fakta er betydelig viktigere enn følelser for meg. At noen synes fakta er ubehagelig får bare være. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 30. mai 2021 #63 Del Skrevet 30. mai 2021 Hva med: de som er for å ta vaksine gjør så de som er mer redd for vaksine enn covid, aktivt får seg covid og blir immune liten gruppe som vil ingen av delene kan også gå ang flokkimunitet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 30. mai 2021 #64 Del Skrevet 30. mai 2021 Villfisker skrev (44 minutter siden): ar for stor tillit til myndighetene Hva er det myndighetene egentlig vil siden du mener vi ikke bør ha tillit til dem? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 30. mai 2021 #65 Del Skrevet 30. mai 2021 Fakta? skrev (1 minutt siden): Begynn å følge med her: https://www.reddit.com/r/COVID19/ Jeg vet ikke hva du leser, men det er lett å vite hva du ikke leser. Nei, det kan du ikke vite, med alt det rare som finnes der ute. Men nå vet jeg en ting du leser, og det er jo greit. Om jeg har samme oppfatning av disse opplysningene, er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 30. mai 2021 #66 Del Skrevet 30. mai 2021 ops2 skrev (37 minutter siden): Noen som faktisk vet om man får ta en prøve for å sjekke for antistoffer? Ja, kjenner flere som har tatt det. Men antistoffer fra så lenge som ifjor spørs det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #67 Del Skrevet 30. mai 2021 Elida88 skrev (28 minutter siden): Er det virkelig nødvendig å ha en slik holdning til mine synspunkter når du er så sikker i din sak? Skal jeg linke til kildene mine? Jeg ønsker ikke å skremme folk, det er ikke mitt ønske i det hele tatt. Derfor prøver jeg egentlig å la være å involvere meg i samtaler om temaet. Men jeg kjenner at jeg blant bekjente må late som at jeg syns det er helt ok og bra at de tar ønsker å ta vaksinen. Bare om de rett ut spør om jeg skal ta den, er jeg ærlig og sier at jeg mest sannsynlig ikke vil ta den. Men at jeg uansett ikke trenger å forholde meg til det valget helt enda. Jeg håper dere har rett angående vaksinene som er tilgjengelige. Ønsker alle bare godt, så er så ubehagelig å bli snakket til på en sånn måte. Å bli fremstilt som at en ikke bryr seg om andre. Veldig enig i dette. Ønsker alle godt med eller uten vaksine. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 30. mai 2021 #68 Del Skrevet 30. mai 2021 37 minutter siden, ops2 said: Noen som faktisk vet om man får ta en prøve for å sjekke for antistoffer? https://www.google.com/search?q=prøve+antistoff+korona 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #69 Del Skrevet 30. mai 2021 ops2 skrev (39 minutter siden): Jeg foretrekker å vente, siden en vaksine som er skaffet fram på så kort tid, kjenner man ikke til bivirkningene. Bare se på AstraZeneca. Har dere lest om begrunnelsen etter at den ble trukket? Og nei, jeg mener ikke at jeg har lest på Charter-Sveins blogg. 😑 https://www.fhi.no/nyheter/2021/astrazeneca-vaksinen-tas-ut-av-koronavaksinasjonsprogrammet-i-norge/ Jeg hoppet i taket av glede når jeg så at den var trukket. Jeg har hatt blodpropp tidligere, og når jeg først leste at de mistenkte økt risiko for blodpropp, så ville jeg ha nektet å ta den. Jeg er forresten sikker på at jeg hadde Covid i fjor. Men da fikk man ikke ta Covid-tester med mindre man jobbet i helsevesenet eller lignende. Det beste for meg, ville ha vært å ta en prøve for å finne ut om jeg faktisk har antistoffer. Hvorfor tilføre kroppen noe kunstig hvis man ikke trenger det? Ingen jeg har snakket med, vet om man får ta en slik test. Er det fordi det allerede er kjøpt inn 5 milloner vaksinedoser, som må brukes opp? (Okay, det var satt på spissen 😏 Nålespissen...) Noen som faktisk vet om man får ta en prøve for å sjekke for antistoffer? Jeg kommer vel til å ta vaksinen, men jeg stresser ikke. Jeg har kunnet ta den i en måned nå, men som sagt... null stress. Men føler på vaksinepress fra familien. Ta en blodprøve hos fastlegen. Sønnen min gjorde det i mars i fjor. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eleaelea Skrevet 30. mai 2021 #70 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg har ikke tenkt å ta vaksinen. Redd for bivirknigene i etterkant. Man vet ikke hva som skjer lengre frem i tid etter å ha tatt vaksine. Om jeg ikke får reise utlandet så har det ingenting å si. Sparer penger med å være hjemme. Har klart å spare over 100.000,- med å være bare hjemme. Takket være corona situasjoner så har jeg mye penger på konto.Fortsetter sånn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 30. mai 2021 #71 Del Skrevet 30. mai 2021 Just now, fjærestein said: 2 minutter siden, Hatsumomo said: Ja, kjenner flere som har tatt det. Men antistoffer fra så lenge som ifjor spørs det. Kjempebra! Jeg skal kontakte fastlegen. Men hvorfor skulle antistoffer forsvinne? Er det kroppen produserer, mindre holdbart enn de man får etter en vaksine? 1 minutt siden, zemer said: Ta en blodprøve hos fastlegen. Sønnen min gjorde det i mars i fjor. Hadde han antistoffer? Og hvis han hadde, fikk han beskjed om han trengte vaksine likevel? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 30. mai 2021 #72 Del Skrevet 30. mai 2021 Hatsumomo skrev (6 minutter siden): Hva er det myndighetene egentlig vil siden du mener vi ikke bør ha tillit til dem? Hva myndighetene vil, er ikke nødvendigvis hva jeg vil for min egen helse. Kan godt være de mener vaksinen er best for helheten, men det betyr ikke at de har rett. De kan ta feil som alle andre, de også. Det har ikke jeg tenkt å bli skadelidende for. Dette er så personlig, fordi det er et så stort inngrep i enkeltindividers hverdag og helse. De har ikke rett til å ta noe kollektiv avgjørelse på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #73 Del Skrevet 30. mai 2021 ops2 skrev (1 minutt siden): Kjempebra! Jeg skal kontakte fastlegen. Men hvorfor skulle antistoffer forsvinne? Er det kroppen produserer, mindre holdbart enn de man får etter en vaksine? Hadde han antistoffer? Og hvis han hadde, fikk han beskjed om han trengte vaksine likevel? Ikke antistoffer nei. Han er for liten for vaksine. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #74 Del Skrevet 30. mai 2021 zemer skrev (Akkurat nå): Ikke antistoffer nei. Han er for liten for vaksine. Dette var på nyhetene at de ville avta med tiden. Blir litt som vaksine mot infulensavirus. Viruset forandrer seg også litt fra år til år, en er jo like spent hvert år om vaksinen treffer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 30. mai 2021 #75 Del Skrevet 30. mai 2021 2 minutter siden, ops2 said: Men hvorfor skulle antistoffer forsvinne? Er det kroppen produserer, mindre holdbart enn de man får etter en vaksine? Hvis man f.eks. får en liten dose virus i seg så trengs det ofte lite antistoffer for å bekjempe infeksjonen, og da forsvinner de igjen fort. Når man får vaksine så får man en så stor dose som det er trygt å få, og man får vanligvis to doser. Det gjør at man får en større reaksjon fra kroppen første gang, og når den andre dosen kommer så er immunsystemet klart og produserer enda mer antistoffer. En virusinfeksjon og en dose med vaksine kan gi samme effekt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. mai 2021 #76 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg respekterer at folk ikke vil vaksinere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #77 Del Skrevet 30. mai 2021 Eleaelea skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke tenkt å ta vaksinen. Redd for bivirknigene i etterkant. Man vet ikke hva som skjer lengre frem i tid etter å ha tatt vaksine. Om jeg ikke får reise utlandet så har det ingenting å si. Sparer penger med å være hjemme. Har klart å spare over 100.000,- med å være bare hjemme. Takket være corona situasjoner så har jeg mye penger på konto.Fortsetter sånn. Er nok dette spørsmålet om hva som skjer frem i tid med kroppen som gjør at noen står over nå. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 30. mai 2021 #78 Del Skrevet 30. mai 2021 Kanskje det er fordi at dere som ikke tar vaksinen, roper så jævla høyt om at dere ikke skal ta den, og hvorfor... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 30. mai 2021 #79 Del Skrevet 30. mai 2021 Problemet er at mange i dag drar kortet «Jeg bestemmer over meg selv», «Det er et fritt land», «Vi lever i et demokrati» osv. for langt. Så fremst man ikke bor på en stein dønn alene langt ut i ødemarka så har man faktisk et felles ansvar for de i rundt seg. Man kan faktisk ta hensyn til andre enn seg selv selv om man er så heldig å leve i et fritt land. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eleaelea Skrevet 30. mai 2021 #80 Del Skrevet 30. mai 2021 zemer skrev (3 minutter siden): Er nok dette spørsmålet om hva som skjer frem i tid med kroppen som gjør at noen står over nå. Ja, redd for å utvikle allergi eller annet dritt i kroppen. Jeg er jo aldri syk. Går ikke på medisin eller noe. Så å påføre kroppen vaksine som er ukjent. Nei takk! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg