Gå til innhold

Pass på jentene deres i Oslo! Eldre gutter/menn "som ikke drikke" er ute og voldtar i grupper.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig for mange å forstå forskjell på ansvar og skyld.

Anonymkode: 23594...446

Dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Tiuren said:

Det er en forskjell på grupper av menn som jakter i flokk på offer og det du nevner. Det finnes ingen aksept i den vestlige verden for å planlegge voldtekt, den finnes tydeligvis andre steder.

Jeg tror ikke trådens intensjon var å gradere hvem det var mest synd på, men å drøfte et fenomen som det blir advart mot fra politiet. Er det dette du driver med man kaller stråmanns argumentasjon?  

Og for å følge opp den... Om jeg i fylla roter meg inn i de tøffeste svarte bydelene av en Amerikansk storby, og brøler rasistiske utsagn mens jeg vifter med 100$ sedler, så vil ingen si at jeg ikke har noe ansvar for at jeg i beste fall må tilbringe de neste ukene i en sykehus seng. 

Men for å relatere det til temaet i denne tråden, jeg er en voksen mann som burde vist bedre. Man kan ikke nødvendigvis forvente at en 15 år gammel jente som utsettes for en ulveflokk i fylla er forberedt, det blir rått spill. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (20 minutter siden):

Jeg vil si at man er ansvarlig for å ha satt seg i en situasjon der noe kan skje, men man er ikke ansvarlig for det som skjedde. Og man har ingen skyld i det. 

Men dersom jeg går ifra min kabriolet med en ny Ipad liggende i passasjersetet og bilen parkert i Oslos mer shady parkeringshus, så har jeg ansvar for at jeg utsatte meg for risikoen men kan ikke ta skylda for at den ble stjålet. 

Ved å være ansvarlig for å ha satt seg i en situasjon der noe kan skje, er man også delvis ansvarlig for konsekvensene. Det er delt ansvar. Derfor har det betydning for forsikringen om man har gjort noe som har tilrettelagt for hendelsen og skadene. Det er i grunn samme prinsipp - man har ansvar selv å gjøre det man kan gjøre for å forhindre at noe uønsket finner sted. Nå tenker jeg også om dette med bruk av kondom og å gjøre en kvinne gravid. Mannen har ansvar å bruke kondom hvis han ikke vil at sex fører til svangerskap. Kvinnen har også ansvar enten å bruke prevensjon selv, eller å passe på at mannen bruker kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Realverdien skrev (1 time siden):

Gikk på korps vokste du nok opp i en tid og et miljø der 'gutter som ikke drikker' stort sett var noe man leste om i avisen når gjorde sine jevnlige angrep på Israel. Er en del større farer og press på jentene i disse tider. 

Ja, det har du rett i. Og det er derfor det er viktig at disse guttene og deres kultur adresseres. Mange vet ikke om det presset som er på unge jenter i dag. Det skal hysjes ned, og i stedet skal man bak lukkede dører skremme, realitetsorientere og kontrollere jentene. Fortelle dem ting som ikke kan sies offentlig. 

Vi må straffe så det suser, ta fra goder, sender tilbake til elendigheten osv. Slik at jenter igjen kan føle på den tryggheten jeg gjorde. Med fravær av "eldre gutter som ikke drikker". 

I stedet for koselige tåkete innlegg om å ta vare på hverandre, så må dette bli politisk. Totalstopp i inntak av "eldre gutter som ikke drikker"!

Så lenge vi skylder på jentene, og snakker det bort med litt vage anekdoter om at "det nå tross alt er andre tider", så kommer det ikke til å skje noe som helst.

Helt greit å advare jentene og deres foreldre. Et framskritt egentlig, men dette kan ikke komme alene. Det må komme sammen med et massivt press på disse miljøene som fostrer slike holdninger. 

Det er ingen som sier at ikke jenter i dag må være forsiktige - har selv tatt en voldsom realitetsorientering med mine egne - men dette må aldri bli hovedfokuset. ALDRI. Og det var det man så i de første responsene på dette innlegget. Her postes det åpent fra politiet, at rene grooming-gjenger går rundt og gruppevoldtar jentebarn med etnisk norsk profil i det åpne! Og det første folk reagerer med, er å lure på hvorfor 15-åringer drikker?! 

Har folk blitt SÅ hjernevaska?

Anonymkode: 530e4...791

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/29/2021 at 7:26 PM, AnonymBruker said:

Her er teksten fra Politiet:

𝗢𝗣𝗣𝗙𝗢𝗥𝗗𝗥𝗜𝗡𝗚 𝗧𝗜𝗟 𝗙𝗢𝗥𝗘𝗟𝗗𝗥𝗘

Den siste tiden har det vært mange ansamlinger med ungdommer og mindreårige ute. Vi synes det er fint at ungdommen hygger seg og beveger seg rundt, men vi ser også at dette får noen negative følger. Ansamlingene kan ofte bli store og det er mange berusede mindreårige til stede.

Det har oppstått voldtekt og seksuelle overgrep i sammenheng med disse sammenkomstene. Ungdommene opplyser om at det noen ganger kommer eldre gutter til stedene de er, som ikke drikker. Disse eldre guttene gir komplimenter til berusede mindreårige, tar dem med inn i skogen og utsetter dem for seksuelle overgrep.

Du tenker nok at dette ikke skjer din datter eller sønn, du forventer jo ikke at dette skjer dine nærmeste. Dessverre er realiteten at dette ikke er noe en forventer i forkant.

Vi vet at når tenåringene blir beruset er de ikke like gode til å ta vare på seg selv. Vi oppfordrer derfor alle foreldre og trygge voksne der ute til å følge godt med. Vit hvor barna er, og bidra gjerne med henting og tilstedeværelse. Snakk med ungdommene deres, og skap åpenhet slik at de kan ta opp eventuelle problemer. Bidra til gode holdninger, og sunn fornuft.

Ta vare på hverandre, hilsen politiet i Oslo

For å bringe inn et nytt moment, hvorfor leser jeg ikke i avisen at det er åpnet etterforskning etter voldtekt av mindreårig jente etter en fest på "navn på sted" dersom politiet er kjent med at det har vært flere tilfeller av dette i det siste? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, det har du rett i. Og det er derfor det er viktig at disse guttene og deres kultur adresseres. Mange vet ikke om det presset som er på unge jenter i dag. Det skal hysjes ned, og i stedet skal man bak lukkede dører skremme, realitetsorientere og kontrollere jentene. Fortelle dem ting som ikke kan sies offentlig. 

Vi må straffe så det suser, ta fra goder, sender tilbake til elendigheten osv. Slik at jenter igjen kan føle på den tryggheten jeg gjorde. Med fravær av "eldre gutter som ikke drikker". 

I stedet for koselige tåkete innlegg om å ta vare på hverandre, så må dette bli politisk. Totalstopp i inntak av "eldre gutter som ikke drikker"!

Så lenge vi skylder på jentene, og snakker det bort med litt vage anekdoter om at "det nå tross alt er andre tider", så kommer det ikke til å skje noe som helst.

Helt greit å advare jentene og deres foreldre. Et framskritt egentlig, men dette kan ikke komme alene. Det må komme sammen med et massivt press på disse miljøene som fostrer slike holdninger. 

Det er ingen som sier at ikke jenter i dag må være forsiktige - har selv tatt en voldsom realitetsorientering med mine egne - men dette må aldri bli hovedfokuset. ALDRI. Og det var det man så i de første responsene på dette innlegget. Her postes det åpent fra politiet, at rene grooming-gjenger går rundt og gruppevoldtar jentebarn med etnisk norsk profil i det åpne! Og det første folk reagerer med, er å lure på hvorfor 15-åringer drikker?! 

Ja. Og denne «trenden» kommer ikke til å endre seg. Eller tror du virkelig det? 

Anonymkode: 9c8db...9e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Realverdien skrev (1 time siden):

Da jeg var 16 advarte pappa meg mot å snakke/gjøgle med folka i drosjekø rundt julebordstider. Det blir med livet som innsats, sa han og det stemmer jo. Ville jo vært litt teit om han i stedet formante meg at det ikke er min feil om jeg får tenna slått ut.

Synes mødrene i dag virker mer opptatt av å fraskrive seg foreldreansvare og posere med godhetsfraser om at det ikke er jentas feil, i stedet for å forklare døtrene at når man er drita full i skogen med masse kåte fremmede menn rundt, så er det med jomfrudommen som innsats. I beste fall.

Helt enig. Så disse mødrene og kvinnene svikter døtrene sine. Nå har jeg bare gutter, men hadde jeg hatt jenter hadde jeg prentet inn i dem at de måtte passe seg, fra de var ganske små. Det gjør jeg allerede med småguttene mine; ikke snakke med fremmende, ikke bli med fremmede osv. Men så er det plutselig feil å skulle si dette til døtre?! Jeg skjønner meg ikke på logikken til disse feministene. Og ja jeg er kvinne selv ja!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Takk!

Anonymkode: 586e6...326

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Og denne «trenden» kommer ikke til å endre seg. Eller tror du virkelig det? 

Ikke med det første, men jeg har håp på lengere sikt. Når folk har våkna opp politisk, som de på ett eller annet tidspunkt blir nødt til å gjøre. Blir nok noen tøffe tiår før jenter/kvinner, men har håp for neste generasjon. 

Og så er det gode håp om at dette kan bli et lokalt Oslo/Østlands-fenomen, og at store deler av resten av landet går fritt for kultur"utviklingen". Men da må vi snakke om det åpent, så ikke innbyggere i Nordreisa går rundt og tror at det er en utrolig god idé å åpne asylmottak for å holde kommunehjulene i gang osv. 

De må vite hvilke friheter de risikerer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (23 minutter siden):

Og her mener jeg du er helt på viddene! Det er mulig jeg misforstår det du egentlig prøver å si, men det slår hardt i øynene mine når du sier at da har jammen meg kvinnen et ansvar for det som skjer etterpå. NEI, man har ikke ansvar når man blir voldtatt, uavhengig av om man ligger dritas i en grøft, eller om man sitter på søndagsskolen i kirken..

Selvfølgelig kan man ta forholdsregler - man kan la være å følge med ukjente menn inn i skogen..men fortsatt er det voldtektsmannen som gjør noe ulovlig! Og, dette handler om barn! Når blir et barn i stand til å tenke konsekvenser for handlingene sine? I 13-års alder? Neppe. I full tilstand som 13-åring? Neppe. Og dette utnytter «Eldre gutter som ikke drikker»..vi vet alle at 13-14-15-16 åringer drikker, uansett hvilke formaninger de får - og dette utnytter «eldre gutter som ikke drikker»..så da er spørsmålet - skal man låse «eldre gutter som ikke drikker» inne, eller skal man låse 13-14-15-16 åringer inne?

Hvem av dem gjør noe galt? 

Nå vet jeg at du ikke forstår helt, men bare delvis det jeg skriver. Norsk er ikke mitt morsmål, men jeg tror jeg klarer å formulere mine tanker på en tydelig måte.

Forhåndsregler - ja. Man kan la være å følge med ukjente menn inn i skogen, men når man er full og ikke tenker klart, ''glemmer'' man denne regelen og følger likevel med. Hadde kvinnen vært edru, ville sannsynligheten for at hun fulgte ham inn i skogen vært mye mindre. På denne måten er hennes valg å ikke drikke seg full med på å forhindre en voldtekt. Hennes ansvar nemlig.

En 13-åring har mye bedre forutsetninger for å klare å lande på riktig beslutning når edru enn når full. Så i bunn og grunn er vi tilbake til eget ansvar og her er det foreldrene som har sviktet i oppdragelsen. ''Eldre gutter som ikke drikker'' er vel beskrivelse av eldre gutter som ikke er fulle og der ikke for å drikke, men for å få seg sex. En eldre gutt som ikke drikker kommer ikke til å dra en 13-årig jente mot hennes vilje i skogen fordi det blir mange vitner. Men en full 13-årig jente som ikke helt skjønner hva som skjer blir lett geleidet inn i skogen og gjør mindre motstand. 

Både den som begår voldtekten og den som drakk for mye og satt seg selv i forsvarsløs tilstand gjør noe galt.

I situasjonen hvor en edru 13-årig blir dratt inn i skogen mot sin vilje og voldtatt er det kun ''eldre gutt som ikke drikker'' som har både skyld og ansvar og ikke offeret. 

Jeg sliter med å forstå at det skal være så vanskelig å se at det er begge to som har ansvar å gjøre det rette - han å ikke voldta og hun å ikke drikke seg full.  

Nei, man skal ikke låse noen inne. Man skal lære gutter å ikke voldta fulle jenter og man skal lære jenter å ikke drikke seg fulle. Ikke alle 13-14-15-16-åringer drikker. Ikke alle i samme alderspenn drikker seg fulle selv om de kan ta et par øl i blant. Men når det er snakk om så unge personer er det først og fremst foreldrene som har sviktet. Likevel er en 13-åring stor nok å forstå det som blir sagt. For tenåringene som blir voldtatt under beruset tilstand må det være en eye-opener i livet mot et mer moderat forhold til alkohol videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere ikke være så snill å slutte med dette maset om man skal advare jenter eller ikke! Det går bare fram og tilbake, og forhindrer debatt om de reelle problemene: at det går grooming-gjenger rundt og gruppevoldtar norske jentebarn. 

ALLE er enige om at man bør passe seg for farer og ta forhåndsregler.

Problemet er at det for mange her er hovedfokuset. 

Og tydeligvis for politi og myndigheter også. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (48 minutter siden):

For å bringe inn et nytt moment, hvorfor leser jeg ikke i avisen at det er åpnet etterforskning etter voldtekt av mindreårig jente etter en fest på "navn på sted" dersom politiet er kjent med at det har vært flere tilfeller av dette i det siste? 

Antagelig fordi jentene er over 16, men under 18 og ingen av dem har anmeldt voldtekt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Druid said:

Antagelig fordi jentene er over 16, men under 18 og ingen av dem har anmeldt voldtekt.

Antagelig, altså noe vi ikke vet... 

Bruken av formuleringen under antyder at det er snakk om jenter under 16 år, og at politiet er veldig godt kjent med både overgrep og voldtekt. 

Det har oppstått voldtekt og seksuelle overgrep i sammenheng med disse sammenkomstene. Ungdommene opplyser om at det noen ganger kommer eldre gutter til stedene de er, som ikke drikker. Disse eldre guttene gir komplimenter til berusede mindreårige, tar dem med inn i skogen og utsetter dem for seksuelle overgrep.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drizzt skrev (11 minutter siden):

Nå vet jeg at du ikke forstår helt, men bare delvis det jeg skriver. Norsk er ikke mitt morsmål, men jeg tror jeg klarer å formulere mine tanker på en tydelig måte.

Forhåndsregler - ja. Man kan la være å følge med ukjente menn inn i skogen, men når man er full og ikke tenker klart, ''glemmer'' man denne regelen og følger likevel med. Hadde kvinnen vært edru, ville sannsynligheten for at hun fulgte ham inn i skogen vært mye mindre. På denne måten er hennes valg å ikke drikke seg full med på å forhindre en voldtekt. Hennes ansvar nemlig.

En 13-åring har mye bedre forutsetninger for å klare å lande på riktig beslutning når edru enn når full. Så i bunn og grunn er vi tilbake til eget ansvar og her er det foreldrene som har sviktet i oppdragelsen. ''Eldre gutter som ikke drikker'' er vel beskrivelse av eldre gutter som ikke er fulle og der ikke for å drikke, men for å få seg sex. En eldre gutt som ikke drikker kommer ikke til å dra en 13-årig jente mot hennes vilje i skogen fordi det blir mange vitner. Men en full 13-årig jente som ikke helt skjønner hva som skjer blir lett geleidet inn i skogen og gjør mindre motstand. 

Både den som begår voldtekten og den som drakk for mye og satt seg selv i forsvarsløs tilstand gjør noe galt.

I situasjonen hvor en edru 13-årig blir dratt inn i skogen mot sin vilje og voldtatt er det kun ''eldre gutt som ikke drikker'' som har både skyld og ansvar og ikke offeret. 

Jeg sliter med å forstå at det skal være så vanskelig å se at det er begge to som har ansvar å gjøre det rette - han å ikke voldta og hun å ikke drikke seg full.  

Nei, man skal ikke låse noen inne. Man skal lære gutter å ikke voldta fulle jenter og man skal lære jenter å ikke drikke seg fulle. Ikke alle 13-14-15-16-åringer drikker. Ikke alle i samme alderspenn drikker seg fulle selv om de kan ta et par øl i blant. Men når det er snakk om så unge personer er det først og fremst foreldrene som har sviktet. Likevel er en 13-åring stor nok å forstå det som blir sagt. For tenåringene som blir voldtatt under beruset tilstand må det være en eye-opener i livet mot et mer moderat forhold til alkohol videre.

Beklager, men her i Norge drikker de fleste seg fulle. Og ungdomsfyll er en del av den store reisen mot å bli voksen, for de aller fleste. Selv er jeg tilnærmet avholds, for liker ikke smaken og følelsen, men jeg anerkjenner at dette er en del av norsk kultur. 

Du er tydeligvis ikke integrert, og respekterer ikke Norsk kultur.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/30/2021 at 1:44 PM, AnonymBruker said:

Hvem er disse «eldre gutter som ikke drikker, gir komplimenter, og utsetter for seksuelle overgrep» ? 
Og hvorfor er ikke fokus på overgriperne? Her er det politiet som svikter. De har en jobb å gjøre  Skaden er skjedd. Det er for sent å snakke med foreldrene til disse mennene. 

Anonymkode: e3b70...d71

Alle skjønner hvem de er. Og det er diskutert her, men blir moderert vekk slik at hele tråden blir et politisk korrekt  glansbilde. 
keiseren går imidlertid enda uten klær......

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (15 minutter siden):

Er du fra samme kulturkrets som "eldre gutter som ikke drikker", bør du sette deg ned å reflektere over om det kanskje er slike holdninger som du uttrykker her som er årsak til at det innen gitte kultur nettopp finnes så mange gruppevoldtektstilbøyelige individer.

Kanskje det er på grunn av holdninger som dine, hvor ikke gjerningsmannen er alene om skylden, men han deler den broderlig med offeret. "Ja, det var dumt gjort, men hun fyllehora ba jo om det!". "Hadde hun ikke likt å bli gruppevoldtatt hadde hun jo ikke drukket seg full?". Hadde hun ikke likt å bli gruppevoldtatt, hadde hun ikke blitt med inn i skogen".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, Drizzt said:

Dette er det sykeste av det sykeste jeg har lest i dag......

😳😳😳

Endret av Rullerusk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (17 minutter siden):

Antagelig, altså noe vi ikke vet... 

Bruken av formuleringen under antyder at det er snakk om jenter under 16 år, og at politiet er veldig godt kjent med både overgrep og voldtekt. 

Grunnen til at jeg skriver antagelig, handler om når politiet er pliktig til å gjøre etterforskning uavhengig av anmeldelse.

Så det tilsier at politiet ikke kjenner til konkrete jenter under 16 år som har sex, og at mindreårige i dette tilfellet handler om alkoholkonsum.

Hvis vi ikke automatisk går ut i fra at politiet frivillig og offentlig går ut å bryter sin instruks, hvilket jeg finner mindre sannsynlig. Jeg tror de har en eller annen jurist der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager, men her i Norge drikker de fleste seg fulle. Og ungdomsfyll er en del av den store reisen mot å bli voksen, for de aller fleste. Selv er jeg tilnærmet avholds, for liker ikke smaken og følelsen, men jeg anerkjenner at dette er en del av norsk kultur. 

Du er tydeligvis ikke integrert, og respekterer ikke Norsk kultur.

Ungdomsflatfyll burde da virkelig aldri være en del av norsk kultur. 

Anonymkode: 8bc21...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ungdomsflatfyll burde da virkelig aldri være en del av norsk kultur. 

Anonymkode: 8bc21...3dd

Ingen sa noe om flatfyll, men fyll, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...