Rotemor Skrevet 30. mai 2021 #41 Del Skrevet 30. mai 2021 Politiets budskap er å advare tenåringer og deres foreldre om gitte aktiviteter. Det er supert. Men å vri det til en media-konspiratorisk sak henger ikke på grep. På med foliehatten!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. mai 2021 #42 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Åpenbart snakker politiet med foreldre til tenåringer som blir anmeldt for voldtekt. Men det er jo kun toppen av isberget som blir anmeldt. Hadde politiet alltid visst hvem som er voldtektsmenn så hadde vi ikke hatt voldtekter. Anonymkode: 8c616...140 Nå er det jo ikke det som er poenget, men at politiet henvender seg til foreldrene til ofrene når de egentlig burde henvendt seg til foreldrene til drittsekkene som voldtar/begår seksuelle overgrep. Tenk hvis det isteden hadde stått: 𝗢𝗣𝗣𝗙𝗢𝗥𝗗𝗥𝗜𝗡𝗚 𝗧𝗜𝗟 𝗙𝗢𝗥𝗘𝗟𝗗𝗥𝗘 Den siste tiden har det vært mange ansamlinger med ungdommer og mindreårige ute. Vi synes det er fint at ungdommen hygger seg og beveger seg rundt, men vi ser også at dette får noen negative følger. Ansamlingene kan ofte bli store og det er mange berusede mindreårige til stede. Det har oppstått voldtekt og seksuelle overgrep i sammenheng med disse sammenkomstene. Ungdommene opplyser om at det noen ganger kommer eldre gutter til stedene de er, som ikke drikker. Disse eldre guttene gir komplimenter til berusede mindreårige, tar dem med inn i skogen og utsetter dem for seksuelle overgrep. Du tenker nok at det ikke er din datter eller sønn som lokker naiv ungdom med inn i skogen for seksuelle overgrep. Dessverre er realiteten at det kan være nettopp din sønn eller datter som gjør akkurat dette. Vi oppfordrer derfor alle foreldre til å følge godt med, vite hvor deres ungdom er og bidra til gode holdninger om seksualitet og grenser. Snakk med ungdommene deres slik at de forstår hva "nei" betyr og at det å voldta eller begå seksuelt overgrep overfor noen ikke bare er straffbart, men svært skadelig for offeret. Ta vare på hverandre, hilsen politiet i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #43 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Feil fokus: Hvor er foreldrene til de guttene som voldtar??? Anonymkode: 523d4...66a De er nok ikke på norsk Facebook og leser innlegg fra Oslo-politiet iaf... Ellers enig, men dessverre er nok det eneste som virker her straff. Økonomisk straff eller noe sånt kanskje. Tror ikke det blir gjort noe om det ikke fysisk svir for familiene dessverre. Kanskje på tide å ta fra folk trygda, den kommunale leiligheten eller annet? Disse voldtektsmennene er oppdratt etter helt andre samfunnsnormer enn oss andre, og foreldrene deres er ressurssvake og omgås bare sine egne vil jeg tro. Mange kjemper en kamp for at barna deres ikke skal bli for norske. Jeg tenker egentlig at det er veldig rart at det ikke gjøres mer opprør i innvandrermiljøene blant de som er oppegående og godt integrert (flesteparten er jo det) - for disse utskuddene av noen drittsekker er en skamplett som farger synet på hele gruppen blant befolkningen forøvrig. Veldig synd, for det er jammen meg mange hyggelige nye landsmenn også som nå blir stemplet som mistenkte voldtektsmenn uten å være i nærheten engang. Anonymkode: 491d1...a69 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 30. mai 2021 #44 Del Skrevet 30. mai 2021 Blondie65 skrev (14 minutter siden): Nå er det jo ikke det som er poenget, men at politiet henvender seg til foreldrene til ofrene når de egentlig burde henvendt seg til foreldrene til drittsekkene som voldtar/begår seksuelle overgrep. Tenk hvis det isteden hadde stått: Hvorfor skal dette være en enten/eller sak? Ingen reagerer negativt når politi og myndigheter advarer folk om ulike innbruddsbander/metoder, når man får tips om oppbevaring av verdisaker på ferie, advarer om ulike svindelmetoder på nett mv. Det at politi / myndigheter gjør dette betyr åpenbart ikke at man ikke jobber i motsatt enda av skalaen også. Men tror folk virkelig at en voldtektsmann/overgriper blir spesielt påvirket av en oppfordring fra politiet? Det er fryktelig synd at man skal måtte ha det slik, men jeg vil mye heller bli advart om potensielle farer enn å gå blåøyd inn situasjoner fordi politi/myndigheter skal unngå å «ansvarliggjøre» ofrene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 30. mai 2021 #45 Del Skrevet 30. mai 2021 Tråden er ryddet for diskusjon med seg selv,spekulasjoner,nedsettende innhold,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 30. mai 2021 #46 Del Skrevet 30. mai 2021 Grandidosa83 skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal dette være en enten/eller sak? Ingen reagerer negativt når politi og myndigheter advarer folk om ulike innbruddsbander/metoder, når man får tips om oppbevaring av verdisaker på ferie, advarer om ulike svindelmetoder på nett mv. Det at politi / myndigheter gjør dette betyr åpenbart ikke at man ikke jobber i motsatt enda av skalaen også. Men tror folk virkelig at en voldtektsmann/overgriper blir spesielt påvirket av en oppfordring fra politiet? Det er fryktelig synd at man skal måtte ha det slik, men jeg vil mye heller bli advart om potensielle farer enn å gå blåøyd inn situasjoner fordi politi/myndigheter skal unngå å «ansvarliggjøre» ofrene. Men det er jo enten/eller: det står ikke en pøkk i innlegget til politiet som ansvarliggjør disse som voldtar. Nei, jeg tror ikke voldtektsmenn eller overgripere blir påvirket. Men jeg tror at holdningskampanjer rettet mot potensielle overgripere kan ha noe for seg. Jeg er selvfølgelig helt enig i at man skal advare. Men det kan ikke være så ensidig som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #47 Del Skrevet 30. mai 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor adresserer du ikke disse mennene som gjør dette isteden for jentene? Anonymkode: 523d4...66a Hvem tror du det er størst sjanse for å nå gjennom til? De som kan velge å ikke bli med fremmede inn i skogen, eller de som åpenbart allerede ikke bryr seg, siden de tar med seg unge jenter inn i skogen? Det er lov å be unge jenter om å være forsiktige, uten at det betyr at man legger skylden på disse jentene. Anonymkode: 8bc21...3dd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #48 Del Skrevet 30. mai 2021 Grandidosa83 skrev (10 minutter siden): Hvorfor skal dette være en enten/eller sak? Ingen reagerer negativt når politi og myndigheter advarer folk om ulike innbruddsbander/metoder, når man får tips om oppbevaring av verdisaker på ferie, advarer om ulike svindelmetoder på nett mv. Det at politi / myndigheter gjør dette betyr åpenbart ikke at man ikke jobber i motsatt enda av skalaen også. Men tror folk virkelig at en voldtektsmann/overgriper blir spesielt påvirket av en oppfordring fra politiet? Det er fryktelig synd at man skal måtte ha det slik, men jeg vil mye heller bli advart om potensielle farer enn å gå blåøyd inn situasjoner fordi politi/myndigheter skal unngå å «ansvarliggjøre» ofrene. Ingen reagerer negativt, for hvis man opplever innbrudd får man ikke høre at det er ens egen feil som ikke hadde alarm og at man nok egentlig ville det selv siden man hadde så mange dyre ting. Anonymkode: b850f...b24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 30. mai 2021 #49 Del Skrevet 30. mai 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Du bodde kanskje på “feil“ side av byen? Anonymkode: 530e4...791 Så hvis jeg forteller deg hvor jeg vokste opp, så skal du bedømme om det var greit eller ikke om det var sånn på 90-tallet og fullstendig akseptabelt om at det er sånn den dag i dag? Mens der du bodde, så er det helt krise at de har kommet i samme retning? En smule fordomsfull eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 30. mai 2021 #50 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg blir SÅ provosert av slike innlegg. Pass på jentene????? Som om de er problemet? Om så en jente sovner midt på Karl Johan, naken og beruset er det fremdeles ikke hennes skyld om hun blir voldtatt. Nå må det søren meg bli skjerpings og ansvaret plasseres der det hører hjemme! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #51 Del Skrevet 30. mai 2021 Eldre " gutter" er mest sannsynlig over 18, og dermed menn. Foreldrene får da ingen info. Tviler på at foreldre flest velger å oppdra sin sønn til å bli voldtektsforbryter. Fakta er at disse ynge jentene må ivaretas, og det må hindres at de havner i slike situasjoner. Så kan man selvfølgelig mene hva man vil om mennene, men resultatet blir det samme. Jentene må vernes mot dem. Derfor politiets oppfordring. Selvfølgelig er det mennene som skulle vært innelåst, men slik er ikke fakta nå. Vi foreldre til unge jenter må bare passe på, være edru selv, klare til henting. Vite hvor barna er, å prøve å hindre at de drikker seg fra vettet. Fordi vi må forholde oss til virkeligheten, ikke til det som burde vært. Anonymkode: fc44c...996 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 30. mai 2021 #52 Del Skrevet 30. mai 2021 Blondie65 skrev (41 minutter siden): Nå er det jo ikke det som er poenget, men at politiet henvender seg til foreldrene til ofrene når de egentlig burde henvendt seg til foreldrene til drittsekkene som voldtar/begår seksuelle overgrep. Tenk hvis det isteden hadde stått: 𝗢𝗣𝗣𝗙𝗢𝗥𝗗𝗥𝗜𝗡𝗚 𝗧𝗜𝗟 𝗙𝗢𝗥𝗘𝗟𝗗𝗥𝗘 Den siste tiden har det vært mange ansamlinger med ungdommer og mindreårige ute. Vi synes det er fint at ungdommen hygger seg og beveger seg rundt, men vi ser også at dette får noen negative følger. Ansamlingene kan ofte bli store og det er mange berusede mindreårige til stede. Det har oppstått voldtekt og seksuelle overgrep i sammenheng med disse sammenkomstene. Ungdommene opplyser om at det noen ganger kommer eldre gutter til stedene de er, som ikke drikker. Disse eldre guttene gir komplimenter til berusede mindreårige, tar dem med inn i skogen og utsetter dem for seksuelle overgrep. Du tenker nok at det ikke er din datter eller sønn som lokker naiv ungdom med inn i skogen for seksuelle overgrep. Dessverre er realiteten at det kan være nettopp din sønn eller datter som gjør akkurat dette. Vi oppfordrer derfor alle foreldre til å følge godt med, vite hvor deres ungdom er og bidra til gode holdninger om seksualitet og grenser. Snakk med ungdommene deres slik at de forstår hva "nei" betyr og at det å voldta eller begå seksuelt overgrep overfor noen ikke bare er straffbart, men svært skadelig for offeret. Ta vare på hverandre, hilsen politiet i Oslo Enig bortsett fra at det fortsatt er vanvittig dårlig språk av politiet å si «det har oppstått voldtekt og seksuelle overgrep» som om det ikke er en voldsforbrytelse som begås av en gjerningsperson. Som noen andre sa, regnbyger og trafikkork oppstår, det blir bare helt feil om voldtekt og ordlyden nedgraderer alvorligheten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 30. mai 2021 #53 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Å drikke seg full i den alderen er ikke noe som skal skje, du setter deg også i en farlig situasjon. Samme som overstadige fulle kvinner ute på byen i oslo, som også setter seg i fare. Poenget er at man må unngå dette. Foreldrene til guttene får ikke gjort så mye med dette. Anonymkode: 1e394...f33 Her legger du altså skylda på jentene? Eller misforstår jeg deg nå? Jeg håper det. Det er ikke det å drikke seg full som er problemet her, men heller guttene som tydeligvis tror det er fritt fram så fort jentene er berusa! Det er guttene som er problemet her, ikke jentene! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #54 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det som er ille her er at alle vet hvem «de som ikke drikker er», men at ingen tør å si noe da de er redde for å få et visst stempel på seg. Tom politiet er redde, tydeligvis. 🤯 Anonymkode: 375d4...5cd Enig. Skulle ønske Norge kunne komme seg på nivå med Danmark når det gjelder å addressere denne problematikken. Har bodd i Danmark noen år nå og folk blir sjokkerte når jeg sier at det er enkelte ting som ikke kan diskuteres i Norge på grunn av rasisme-stempelet. Det er helt forferdelig at unge som er ute å hygger seg ikke kan være trygge. Anonymkode: a438e...eae 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #55 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): De er nok ikke på norsk Facebook og leser innlegg fra Oslo-politiet iaf... Ellers enig, men dessverre er nok det eneste som virker her straff. Økonomisk straff eller noe sånt kanskje. Tror ikke det blir gjort noe om det ikke fysisk svir for familiene dessverre. Kanskje på tide å ta fra folk trygda, den kommunale leiligheten eller annet? Disse voldtektsmennene er oppdratt etter helt andre samfunnsnormer enn oss andre, og foreldrene deres er ressurssvake og omgås bare sine egne vil jeg tro. Mange kjemper en kamp for at barna deres ikke skal bli for norske. Jeg tenker egentlig at det er veldig rart at det ikke gjøres mer opprør i innvandrermiljøene blant de som er oppegående og godt integrert (flesteparten er jo det) - for disse utskuddene av noen drittsekker er en skamplett som farger synet på hele gruppen blant befolkningen forøvrig. Veldig synd, for det er jammen meg mange hyggelige nye landsmenn også som nå blir stemplet som mistenkte voldtektsmenn uten å være i nærheten engang. Anonymkode: 491d1...a69 Er så enig! Dette har jeg tenkt i mange år! Straff familiene økonomisk dersom de ikke gidder å oppdra barna sine, eller ta fram dem opphold eller statsborgerskap dersom de lar barna sine utøve vold og voldtekter. Det må virkelig svi for familien for at de skal gidde å ta tak. Penger er det eneste språket sånne folk vil forstå, dette gjelder både norske og utlendinger. Anonymkode: cf9ab...244 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #56 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor er fokuset ditt på jentene og deres foreldre, når det er gutter som er ute og voldtar her?! Å drikke seg full noen år før myndighetsalder er en ganske bagatellmessig "forbrytelse" i forholde til overfalsvoldtekt. Hvorfor etterlyser du ikke foreldrene til disse guttene? Jeg er "flink pike" fra en god familie, og vi var ute og drakk fra 13 år. Fant på alle mulige løgner og triks for ikke å bli avslørt, og foreldrene kunne aldri se for seg at vi, skoleflinke, korps-engasjerte og høflige som vi var, kunne finne på noe sånt. Heldigvis var det færre "eldre gutter som ikke drikker" på den tiden. Anonymkode: 530e4...791 Tidene forandrer seg det er farligere å være ung tenårings jente i dag. Også med tanke på åpne grenser og import av menn fra klankulturer. Sverige er et land som topper overfallsvoldtekter og gruppevoldtekter som begås av utenlandske kriminelle menn... Anonymkode: 9392a...da8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #57 Del Skrevet 30. mai 2021 Rotemor skrev (2 timer siden): Bortsett fra i overskriften, mener du? Overskriften sier "eldre gutter/menn", alle som ikke bevisst prøver å gjøre seg vanskelige forstår at det da dreier seg om hankjønn i overgangen mellom ungdom og vokse alder, ikke 17-åringer i samkjør med gjenger av pensjonister. At du gidder. Men det var vel det eneste argumentet du hadde. Anonymkode: 530e4...791 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #58 Del Skrevet 30. mai 2021 1 hour ago, viren said: Jeg blir SÅ provosert av slike innlegg. Pass på jentene????? Som om de er problemet? Om så en jente sovner midt på Karl Johan, naken og beruset er det fremdeles ikke hennes skyld om hun blir voldtatt. Nå må det søren meg bli skjerpings og ansvaret plasseres der det hører hjemme! Alle har et ansvar for å unngå slike situasjoner, men det betyr da for fader ikke at man legger skylden på unge jenter. Jeg regner ikke med at du mener at unge jenter skal gjøre som de vil, og ikke ta forholdsregler for å unngå voldtekt? Anonymkode: 8bc21...3dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #59 Del Skrevet 30. mai 2021 Det er mange som burde lære seg forskjellen på skyld og ansvar. Anonymkode: 8bc21...3dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #60 Del Skrevet 30. mai 2021 Blått skrev (1 time siden): Så hvis jeg forteller deg hvor jeg vokste opp, så skal du bedømme om det var greit eller ikke om det var sånn på 90-tallet og fullstendig akseptabelt om at det er sånn den dag i dag? Mens der du bodde, så er det helt krise at de har kommet i samme retning? En smule fordomsfull eller hva? Nå våser du mye. Det er ingen hemmelighet at kriminalitet er mye mer utbredt i enkelte områder av Oslo enn andre. Og at enkelte områder har mye høyere forekomst av "eldre gutter som ikke drikker", med alt det fører til av elendighet. Anonymkode: 530e4...791 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå