Gå til innhold

Pass på jentene deres i Oslo! Eldre gutter/menn "som ikke drikke" er ute og voldtar i grupper.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Blått skrev (1 time siden):

Så hvis jeg forteller deg hvor jeg vokste opp, så skal du bedømme om det var greit eller ikke om det var sånn på 90-tallet og fullstendig akseptabelt om at det er sånn den dag i dag? Mens der du bodde, så er det helt krise at de har kommet i samme retning? En smule fordomsfull eller hva?

Jeg bare konstaterer at det sannsynligvis var flere folk som låste dørene sine i visse områder av byen på 90-tallet, enn andre steder. I 2021 er der sannsynligvis blitt mer vanlig i hele byen, da krim er gått fra å være et lokalt problem, til å bli noe som gjennomsyrer hele byen. Sier ingen ting om at det er greit. Bare konstatere at sånn er det blitt, i stadig flere deler av byen. Forholder meg til fakta, ikke dine følelser. 

Anonymkode: 530e4...791

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg setter ikke pris på at disse "eldre gutter/menn - som ikke drikker" beskrives som et fenomen ungdommer må passe seg for. De er ikke ville dyr i deler av en skog, som ikke har evnen til å kontrollere handlingene sine, de er mennesker som alle andre. Her viser den venstrevridde rasismen sitt sanne ansikt. Man kan tydeligvis ikke forvente mer av disse er budskapet.

Jeg skulle helst likt og se at det fikk seriøse konsekvenser for de som begikk overgrepene. 

Anonymkode: b61b2...ce0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem er disse «eldre gutter som ikke drikker, gir komplimenter, og utsetter for seksuelle overgrep» ? 
Og hvorfor er ikke fokus på overgriperne? Her er det politiet som svikter. De har en jobb å gjøre  Skaden er skjedd. Det er for sent å snakke med foreldrene til disse mennene. 

Anonymkode: e3b70...d71

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bare konstaterer at det sannsynligvis var flere folk som låste dørene sine i visse områder av byen på 90-tallet, enn andre steder. I 2021 er der sannsynligvis blitt mer vanlig i hele byen, da krim er gått fra å være et lokalt problem, til å bli noe som gjennomsyrer hele byen. Sier ingen ting om at det er greit. Bare konstatere at sånn er det blitt, i stadig flere deler av byen. Forholder meg til fakta, ikke dine følelser. 

Jeg bare konstanterer at det er din personlige mening, og er ikke bygget opp under fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvem er disse «eldre gutter som ikke drikker, gir komplimenter, og utsetter for seksuelle overgrep» ? 
Og hvorfor er ikke fokus på overgriperne? Her er det politiet som svikter. De har en jobb å gjøre  Skaden er skjedd. Det er for sent å snakke med foreldrene til disse mennene. 

Det høres unektelig ut som unge menn med ikke-vestlig/muslimsk innvandringsbakgrunn. Hvis det ikke er det er det rart at politiet ikke presiserer bedre hvem de edru voldtektsmennene er. Det gjøres en dårlig jobb her fra politiet med denne advarslen uansett hvem de er når man ikke beskriver dem bedre slik at unge jenter kan være obs og at de ikke gjør mer for å stanse dem.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Overskriften sier "eldre gutter/menn", alle som ikke bevisst prøver å gjøre seg vanskelige forstår at det da dreier seg om hankjønn i overgangen mellom ungdom og vokse alder, ikke 17-åringer i samkjør med gjenger av pensjonister. 

At du gidder. 

Men det var vel det eneste argumentet du hadde. 

Hvis du faktisk leser linken til politiet vil du se at Hi ikke står i forhold til politiets budskap. Eller har du en bedre kobling? Utdyp gjerne hvordan media nekter å skrive om dette også... Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frøkensina skrev (9 minutter siden):

unge menn med ikke-vestlig/muslimsk innvandringsbakgrunn.

Og hvis dette stemmer, vil ikke politiet bruke dette som signalement pga rasismestemplet. Å beskrive utseende og hudfarge er største tabu. Da får det heller være at noen flere ungjenter blir voldtatt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser tråden ryddes konsekvent for innlegg som peker på problemet.

Anonymkode: d43b7...721

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi det helt åpenlyst legges enorme mengder ressurser fra myndighetene og media i å fortie dette. Jeg skriver jo underforstått at jeg ønsker at media skal begynne og adressere disse unevnelige guttene. 

I mellomtiden, må vi desverre være realistiske, og beskytte våre døtre, når myndighetene feiler. 

Sannsynligvis er dette snakk om unge menn, hvor foreldrene og deres kultur er en del av problemet. 

KG slettet nettopp mitt innlegg om de ja uNEVNELIGE

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tuttifrutti843950 skrev (1 minutt siden):

KG slettet nettopp mitt innlegg om de ja uNEVNELIGE

Fikk også slettet et innlegg.... ikke var jeg ufin på noen måte😆

Anonymkode: 82c16...e0d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk også slettet et innlegg.... ikke var jeg ufin på noen måte😆

Dumt og trist at KG og sosiale medier ikke åpner for saklig debatt. Sensur har tatt over for ytringsfriheten. Dette er ikke veien å gå 🤐

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Dumt og trist at KG og sosiale medier ikke åpner for saklig debatt. Sensur har tatt over for ytringsfriheten. Dette er ikke veien å gå 🤐

Det er åpent for saklig debatt. Dessverre så er det ikke alle som innser at man ikke nødvendigvis er saklig, i tillegg til at det naturligvis er de som ødelegger debatten med usakligheter, så debatten er aldri saklig.

Anonymkode: 8bc21...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er da selvsagt ikle for sent å oppfordre folk til å ta vare på seg og sine. Det er det aldri. Politiet klarer ikke å være alles barnevakter. Hvor er foreldrene til ungdommen? Jeg spør, fordi det er det politiet også lurer på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (19 timer siden):

Helt enig i dette. Jeg lurer på om vi noensinne får oppleve at overgriperen faktisk ansvarliggjøres - slik som offeret ansvarliggjøres. 

Begge må ansvarliggjøres!

De unge jentene fordi de setter seg selv i sårbar situasjon hvor de ikke har kontroll og overgriperne fordi de utnytter deres sårbar situasjon.

Faktisk har jentene og kvinner generelt en veldig stor påvirkningskraft her. De kan rett og slett velge bort alkohol og andre rusmidler og takke ''nei'' til å bli med ukjente menn et sted hvor det ikke er andre mennesker tilstede.

Endret av Drizzt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Rotemor said:

Det er da selvsagt ikle for sent å oppfordre folk til å ta vare på seg og sine. Det er det aldri. Politiet klarer ikke å være alles barnevakter. Hvor er foreldrene til ungdommen? Jeg spør, fordi det er det politiet også lurer på.

Dessverre så kan man ikke stille dette spørsmålet i dagens samfunn, uten at noen blir krenket, og tror at man forsøker å plassere skylden på ofrene, og derfor blir slike debatter dessverre ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Vel, vi får mene som Kvinneguiden åpenbart ønsker at vi skal mene da, og se på sånt som dette som en kulturberikelse.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vel, vi får mene som Kvinneguiden åpenbart ønsker at vi skal mene da, og se på sånt som dette som en kulturberikelse.

Det er da ingen som forsøker å fortelle noen hva de skal mene. Det er akkurat slike kommentarer, for å vri fokuset over på andre ting som er skadelig for debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er åpent for saklig debatt. Dessverre så er det ikke alle som innser at man ikke nødvendigvis er saklig, i tillegg til at det naturligvis er de som ødelegger debatten med usakligheter, så debatten er aldri saklig.

Saklig var jeg så absolutt. I denne «debatten» her er det på sin plass å stille spørsmål ved hvilken politiker som vil tørre å ta tak i dette problemet - vedkommende vil måtte tåle både hets og trusler fra ulike miljø. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Begge må ansvarliggjøres!

De unge jentene fordi de setter seg selv i sårbar situasjon hvor de ikke har kontroll og overgriperne fordi de utnytter deres sårbar situasjon.

Faktisk har jentene og kvinner generelt en veldig stor påvirkningskraft her. De kan rett og slett velge bort alkohol og andre rusmidler og takke ''nei'' til å bli med ukjente menn et sted hvor det ikke er andre mennesker tilstede.

100% uenig med deg! 

Det du indirekte sier her, er at kvinner kan ansvarliggjøres for et overgrep dersom de drikker alkohol. Hvorfor i all verden skal ikke en kvinne i et fritt land kunne nyte alkohol? 
Det er alltid kun èn som er ansvarlig i et overgrep, alltid. 
Jeg syns det er en farlig tankegang når man begynner å lete etter grunner for at offeret kunne ha handlet anderledes..og det er kanskje en av grunnene til at så få overgrep anmeldes? Fordi offeret sitter med en skyldfølelse for hendelsen. 
Den tankegangen der tror jeg også er en av grunnene til at det ikke satses større på å faktisk forebygge overgrep - altså at overgriperen ansvarliggjøres og behandles/straffes. Det er mye lettere å angripe den svake parten..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...