Gå til innhold

Er så lei av at det aldri klaffer. Blir aldri gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i alle år hatt nøyaktig punktlig mensen. Det siste året har vi vært prøvere og noen måneder nå har kroppen spilt meg et puss ved at jeg har gått en eller to dager over tiden og jeg har tatt tester som var negative og mensen kommer. Denne måneden trodde jeg virkelig at jeg kunne være gravid, jeg var nå 4 dager over tiden. Jeg har hatt mensmurringer, men lest at det er vanlig også under starten av graviditet. Jeg tok test nå, og i det sekundet nesten jeg tok testen så begynte jeg å blø og få ekstreme smerter. Mensen kom igjen. 

Jeg blir så sur på min egen kropp for at den spiller meg sånne puss, jeg får jo et håp. Det er ikke sånn at jeg går rundt å tenker på om jeg kan være gravid heller lengre fordi jeg alltid får mensen, så mensen kan liksom ikke bli forskyvet fordi jeg tenker for mye på det. Det er liksom ikke før mensen uteblir at jeg begynner å tenke på graviditet. 

Andre som har det sånn, at plutselig har dere gått flere dager over tiden her og der, selvom dere aldri har gjort det før? Jeg begynner å lure på om jeg mister gang på gang. 

Anonymkode: 6738c...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så leit 😔 har du og partneren din vært blitt utredet slik at dere vet at det ikke evnt er andre grunner til at det ikke klaffer? 

Anonymkode: f954b...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så leit 😔 har du og partneren din vært blitt utredet slik at dere vet at det ikke evnt er andre grunner til at det ikke klaffer? 

Anonymkode: f954b...b26

Nei, vi skal. Men fikk ikke time før til høsten på fertilitetsklinikken vi er blitt henvist til, jeg håper virkelig at vi kan få hjelp der 😔

Anonymkode: 6738c...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd siden september, men forsto etter hvert at det var noe galt hos meg, da syklusene mine var sykt lange, gikk typ 60-70 dager mellom menstruasjonene. Så bestilte jeg time privat hos gynekolog, ble diagnosert med pco innen 3 uker og fikk behandling. Og fikk i går positiv graviditetstest etter 1. prøveperiode 😊 

Lykke til! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så leit :( hvor lenge har dere prøvd? Nå er ikke jeg noen ekspert, men hvis mensen har startet å komme forsinket etter at dere begynte å prøve, så kan det jo være veldig tidlige kjemiske. Det går jo an å gjøre litt egne undersøkelser på hvorfor det kan skje (jeg vet ikke mye om det), og kanskje man kan ta noen kosttilskudd eller lignende som blir anbefalt? Bare sånn i påvente av utredning. Kanskje det kan ha noe med progesteron nivå å gjøre?

Jeg har selv pcos og har funnet ut mye ved hjelp av min egen research. Har endret kosthold og på den måten fått mer regelmessig mens og eggløsning og blitt gravid på egenhånd. 

Anonymkode: d3658...83c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...