skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #41 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg snakker ikke om ting jeg selv har reagert på at har blir skrevet. Da misforstår du hva jeg skriver. Jeg skriver at jeg mener at mange misbruker begrepet og bruker det som hersketeknikk. Jeg jobber med språk til daglig, så det er noe jeg naturlig er opptatt av. - ts Anonymkode: 2bac5...9c1 Jeg så hi, responderer på dette og synes ikke "krenka" er en hersketeknikk, verken i svar 1 eller nå. Tror ikke jeg har misforstått noe av den grunn. Og du må gjerne være naturlig opptatt av noe men jeg synes fremdeles ikke dette "krenka" er en hersketeknikk 🙂
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #42 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (2 minutter siden): Jeg så hi, responderer på dette og synes ikke "krenka" er en hersketeknikk, verken i svar 1 eller nå. Tror ikke jeg har misforstått noe av den grunn. Og du må gjerne være naturlig opptatt av noe men jeg synes fremdeles ikke dette "krenka" er en hersketeknikk 🙂 Ok, men da er vi uenige. Du får selvsagt mene hva du vil, men ikke kall meg persilleblad bare fordi jeg mener noe annet enn deg. Anonymkode: 2bac5...9c1 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #43 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (22 minutter siden): Det eneste som mangler er noen kg diagnoser her så har du innleget ditt perfekt. Ingen sensurerer noen og det er slik det bør være . #krenka Tja, godt mulig faktisk om du er et så skjørt persiilleblad, Jeg driter i kjønnsdebatter i dette temaet så menn/kvinner spiller ingen rolle.ser heller ikke dette på andre forum. Men DU er jo et skjørt persilleblad som hisser deg såpass opp over hva andre mennesker reagerer på. Du vet ikke hva de går gjennom. Men du blir jo like trigga og krenka av at andre opplever ting annerledes enn deg! Anonymkode: 8e107...c9c 3
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #44 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men da er vi uenige. Du får selvsagt mene hva du vil, men ikke kall meg persilleblad bare fordi jeg mener noe annet enn deg. Anonymkode: 2bac5...9c1 Og ikke kal det jeg skriver som hersketeknikk når det ikke er det😉 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men DU er jo et skjørt persilleblad som hisser deg såpass opp over hva andre mennesker reagerer på. Du vet ikke hva de går gjennom. Men du blir jo like trigga og krenka av at andre opplever ting annerledes enn deg! Anonymkode: 8e107...c9c Haha fordi jeg ikke blir krenka av all verdens tull og tøys
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #45 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Og ikke kal det jeg skriver som hersketeknikk når det ikke er det😉 Jeg har aldri skrevet at du har brukt hersketeknikk. Jeg har skrevet at det ofte blir misbrukt/brukt feil, og ofte som hersketeknikk. Hvorfor tar du det personlig egentlig? Anonymkode: 2bac5...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #46 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (2 minutter siden): Og ikke kal det jeg skriver som hersketeknikk når det ikke er det😉 Haha fordi jeg ikke blir krenka av all verdens tull og tøys Dette er tydeligvis en viktig sak for deg, du er hissig og indignert og gir deg ikke i diskusjonen. Du er åpenbart krenka! (Sånn foregår det) Anonymkode: 8e107...c9c 3
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #47 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri skrevet at du har brukt hersketeknikk. Jeg har skrevet at det ofte blir misbrukt/brukt feil, og ofte som hersketeknikk. Hvorfor tar du det personlig egentlig? Anonymkode: 2bac5...9c1 "Ofte" er det jeg vil si er 2% av 100% . Jeg tar svært lite på dette forumet "personlig" som du stadig referer til. Jeg er uenig med deg og sier min mening.
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #48 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er tydeligvis en viktig sak for deg, du er hissig og indignert og gir deg ikke i diskusjonen. Du er åpenbart krenka! (Sånn foregår det) Anonymkode: 8e107...c9c Jeje... jeg diskuterer om krenka er en hersketeknikk eller ikke hva gjør du? Begir deg ut på person debatt..😉
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #49 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): "Ofte" er det jeg vil si er 2% av 100% . Jeg tar svært lite på dette forumet "personlig" som du stadig referer til. Jeg er uenig med deg og sier min mening. Jeg har ikke stadig referert til «personlig». Virker som det er mye du tror jeg har skrevet, som jeg ikke har skrevet. Anonymkode: 2bac5...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #50 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 19.59): For å si det først: jeg skjønner begrepet «krenket» sin verdi i den forstand at vi må ha et åpent samfunn hvor ikke krenkelse skal være en sperre for alminnelige ytringer (altså ikke det som ikke er er omfattet av ytringsfriheten; rasisme, kvinnehat osv). Men blir ikke begrepet «krenket» litt vel mye brukt nå om dagen? Jeg synes jeg hører det begrepet med en gang noen er uenig i noe eller kritiserer noe. Ofte synes jeg også at det blir misbrukt i form av hersketeknikk, hvor den som blir beskyldt for å være krenket nærmest blir latterliggjort til taushet. Ofte kan det kanskje til og med være den som selv beskylder andre for å være krenket, som er fornærmet for at ikke alle applauderer det utsagn eller den oppførsel vedkommende har. Jeg lurer egentlig bare på om det er flere som er enige med meg i dette? Har dette i det hele tatt blitt debattert noe sted eller er det ingen som orker å ta det opp? Anonymkode: 2bac5...9c1 De mest patetiske er de som krever at andre må finne seg i å bli krenket. Samtidig som de selv har veldig lett for å HYLE opp når de selv føler seg krenket. Hege Storhaug for eks. Hun er jo stadig ute og krever at muslimer må finne seg i å bli krenket. Javel men hu tåler pokkern meg null og niks skjæl. Hun lager et SANT HELVETE hvis hun for eks har sett en deltager i et tv-program med hijab. Eller lignende. Hu mener at alle andre bør godta og bli krenka. Men ikke pokkern om hun godtar at andre krenker henne. Anonymkode: e4f91...52c 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #51 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja lol, det hadde jeg nesten håpet på, kanskje vi kunne navngitt noe som «krenk» så vi kunne fått en slutt på at folk er fristet til å bruke ordet hele tiden. «Brekkjern» er jo litt tungvindt å si, passer egentlig bedre å kalle det en krenk! - ts Anonymkode: 2bac5...9c1 Hva med at vi heretter kaller en fiskekrok for krenk? Anonymkode: c761a...aa1
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #52 Skrevet 28. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke stadig referert til «personlig». Virker som det er mye du tror jeg har skrevet, som jeg ikke har skrevet. Anonymkode: 2bac5...9c1 Men det er jo du som har skrevet hi? Jeg sa meg uenig i dette.. altså hi, og jeg har linket både til tråder her innenfor kg, andre kilder og ingen kommentarer på dettedet er ingen dybde, ingen som reflekterer om noe. Du bare mener en masse om hersketeknikker som jeg føler ikke er sant. Det må jo jeg få lov og rom å mene.. at " krenka" aldri er ment som en hersketeknikk i ca 98 % av tilfellene. Og noe jeg aldri har sett verken her på kg eller ellers.. Kan inne dere som siterer meg plaese lese dere litt opp og skaffe dere litt kunnskap fremfor å gå så jævlig i forsvar og føle dere "mobbet" Endret 28. mai 2021 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #53 Skrevet 28. mai 2021 Det verste er vel de som føler seg krenket på andres vegne, uten at de andre selv føler det. Anonymkode: c761a...aa1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #54 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med at vi heretter kaller en fiskekrok for krenk? Anonymkode: c761a...aa1 Ja, er med på den! Og «krenkekrakken» er den krakken der man legger fram krenkene som man skal bruke til fisket. Anonymkode: 2bac5...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #55 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det verste er vel de som føler seg krenket på andres vegne, uten at de andre selv føler det. Anonymkode: c761a...aa1 Kan du komme med et eksempel? Bare nysgjerrig siden flere har nevnt dette. Anonymkode: 2bac5...9c1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #56 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (2 minutter siden): Men det er jo du som har skrevet hi? Jeg sa meg uenig i dette.. altså hi, og jeg har linket både til tråder her innenfor kg, andre kilder og ingen kommentarer på dettedet er ingen dybde, ingen som reflekterer om noe. Du bare mener en masse om hersketeknikker som jeg føler ikke er sant. Det må jo jeg få lov og rom å mene.. at " krenka" aldri er ment som en hersketeknikk i ca 98 % av tilfellene. Og noe jeg aldri har sett verken her på kg eller ellers.. Jeg har lest det du linker til her, og respekterer din mening om dette og synes det er fint at det blir en debatt, men har ikke behov for å kommentere det du skriver. Jeg har selv kommet med eksempel i denne tråden på hva jeg mener er misbruk av begrepet, og du har ikke kommentert det heller. Anonymkode: 2bac5...9c1
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #57 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du komme med et eksempel? Bare nysgjerrig siden flere har nevnt dette. Anonymkode: 2bac5...9c1 Jeg gav et eks i den andre tråden. Men f eks Golden vitset jo og harselerte både om hudfarge og etnisk opprinnelse om da nissene på låven ble sensurert pga skokrem i trynet av eckbo på nytt på nytt.. Mens den hvite nordman ble støttet av dette...
skreppamedleppa Skrevet 28. mai 2021 #58 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har lest det du linker til her, og respekterer din mening om dette og synes det er fint at det blir en debatt, men har ikke behov for å kommentere det du skriver. Jeg har selv kommet med eksempel i denne tråden på hva jeg mener er misbruk av begrepet, og du har ikke kommentert det heller. Anonymkode: 2bac5...9c1 Ok, flott at vi er uenige, andres meninger beriker ikke hemmer...
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #59 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (Akkurat nå): Jeg gav et eks i den andre tråden. Men f eks Golden vitset jo og harselerte både om hudfarge og etnisk opprinnelse om da nissene på låven ble sensurert pga skokrem i trynet av eckbo på nytt på nytt.. Mens den hvite nordman ble støttet av dette... Takk for eksempelet. Anonymkode: 2bac5...9c1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #60 Skrevet 28. mai 2021 skreppamedleppa skrev (11 minutter siden): Kan inne dere som siterer meg plaese lese dere litt opp og skaffe dere litt kunnskap fremfor å gå så jævlig i forsvar og føle dere "mobbet" Tror ikke det er noen som har følt seg mobbet her. Ei heller i forsvar. Vi har bare svart deg på det du skriver, at flere er uenige med deg betyr ikke at de går i forsvar eller føler seg mobbet. Anonymkode: 2bac5...9c1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå