Gå til innhold

Tester man barn med forkjølelsessymptomer?

atropos

Anbefalte innlegg

Hei! 
har vært hjemme med barnet mitt på fire siden i går. Hun har typisk «vårforkjølelse», så jeg er temmelig sikker på at det ikke er covid, men så kom jeg på at man kanskje burde teste allikevel? Hva gjør dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SnuskeLuska skrev (31 minutter siden):

Har man symptomer og/eller er usikker så tester man.

På små barn også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (34 minutter siden):

Vi tester ikke barn. Kun om de voksne er positive

Det stemmer ikke, barn testes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (30 minutter siden):

Vi tester ikke barn. Kun om de voksne er positive

Nå har man sett flere tilfeller hvor barn er smitte og ikke voksne så jo man tester barn med symptomer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Hulderen said:

Det stemmer ikke, barn testes.

Vi snakket med koronatelefonen senest forrige uke, her tester de kun barn om de er nærkontakter eller sannsynlig smittet.

13 minutter siden, Avocado83 said:

Nå har man sett flere tilfeller hvor barn er smitte og ikke voksne så jo man tester barn med symptomer! 

Som sagt ikke ikke i min kommune. Både mannen og ungene hadde symptomer sist  kun mannen er testet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, atropos said:

På små barn også? 

Ikke her, men vet om små barn som er testet, men da har det vært kjent smitte  i f.eks barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (Akkurat nå):

Vi snakket med koronatelefonen senest forrige uke, her tester de kun barn om de er nærkontakter eller sannsynlig smittet.

Som sagt ikke ikke i min kommune. Både mannen og ungene hadde symptomer sist  kun mannen er testet.

Ikke i tråd med helsemyndighetene da så sier at barn også skal testes ved symptomer. Så selvom de kommune gjør noe annet enn anbefalt håper virkelig andre tester barna sine om de har symptomer selvom man selv er symptomfri

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har barnehagen sagt at barnet bli hjemme i 48 timer, dersom det kommer mer snørr, feberen går ikke over og hoster mer, må barnet testes. Hvis ikke, så må det ikke testes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Avocado83 said:

Ikke i tråd med helsemyndighetene da så sier at barn også skal testes ved symptomer. Så selvom de kommune gjør noe annet enn anbefalt håper virkelig andre tester barna sine om de har symptomer selvom man selv er symptomfri

Skal innrømme jeg ikke følger med på alt av informasjon, men jeg følger det koronasenteret sier. Noe annet hadde vært merkelig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Hvis hun ikke er bedre til i morgen så ringer jeg testsenteret og hører med de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet min fireåring, selv om det var lite smitte i området og ingen nærkontakter. Barnehagen oppfordret til testing. Barnet hadde feber og lette luftveissymptomer. 
Her er forøvrig info fra FHI, inkludert et flytskjema. Jeg ville forholdt meg til det, og ikke brydd meg om å ringe testsenteret. 
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/hvis-barn-har-akutt-luftveisinfeksjon/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Sitron skrev (På 27.5.2021 den 17.35):

Da bør de oppdatere seg på hva FHI sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mmmwhatever said:

Da bør de oppdatere seg på hva FHI sier!

Det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune tester de ikke barn under 9 eller 10 år med mindre de er nærkontakter. Snakket med korona telefonen denne uken da mine har vært forkjølet. Ingen av de har hatt feber og da så de heller inget behov for å teste de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det beste ville være obligatorisk testing av hele befolkningen hver dag. Da ville en slippe slike problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tiåring ble forkjølet forrige uke, testet henne dagen etter. Vit at de gjør barnetest på de små, den er ingenting å grue for. 

Det er verre å gå rundt å være usikker på om det kan være Covid.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal alle med symptomer testes. Uansett symptom. Barn tar en enklere test. De må holdes hjemme til testsvaret kommer. Har imidlertid opplevd at mødre har ringt og sagt at «Laura har dessverre blitt litt snørrete i løpet av dagen, men jeg regner med at det ikke er korona, så hun kommer i bursdagen.» Eh, nei! Skjønner ikke hva folk tenker med 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...